|
takie tam... |
|
Zauważyłem, że w każdym tramwaju jest urządzenie wifi, zgłasza się z SSIDem Zajezdnia w trybie Ad-hoc. Ktoś wie coś o tym? Wygląda tak jakby tramwaje i autobusy automatycznie logowały się w zajezdni.
wer
Dnia Wed, 26 Aug 2009 17:25:11 +0200, [email]bofh@nano.pl[/email] napisał(a): [color=blue] > Zauważyłem, że w każdym tramwaju jest urządzenie wifi, zgłasza się z > SSIDem Zajezdnia w trybie Ad-hoc. Ktoś wie coś o tym?[/color]
Strzalałbym, że to dzynksy od komunikacji z tablicami w ciągu Grójecka-Aleje, ale głowy nie dam.
-- FâŻAâŻâź
Fikander pisze:[color=blue] > Dnia Wed, 26 Aug 2009 17:25:11 +0200, [email]bofh@nano.pl[/email] napisał(a): >[color=green] >> Zauważyłem, że w każdym tramwaju jest urządzenie wifi, zgłasza się z >> SSIDem Zajezdnia w trybie Ad-hoc. Ktoś wie coś o tym?[/color] > > Strzalałbym, że to dzynksy od komunikacji z tablicami w ciągu > Grójecka-Aleje, ale głowy nie dam. >[/color]
Na trasie Gocławek - Rondo Starzyńskiego? I w dodatku jak obok tramwaju przejeżdzał autobus to też łapało nowy identyfikator. Nazwa Zajezdnia raczej sugeruje coś z zajezdnią, może być wykorzystywane też do tego "systemu" informacji na przystankach. W każdym razie karty wifi chyba od dwóch producentów. Możliwe, że wpakowali to w ten system komunikacji co jest montowany w kabinach.
wer
[email]bofh@nano.pl[/email] pisze:[color=blue] > Zauważyłem, że w każdym tramwaju jest urządzenie wifi, zgłasza się z > SSIDem Zajezdnia w trybie Ad-hoc. Ktoś wie coś o tym? Wygląda tak jakby > tramwaje i autobusy automatycznie logowały się w zajezdni.[/color]
To takie nowoczesne odbijanie karty na bramie zajezdni.
Jan Strybyszewski wrote:[color=blue] > [email]bofh@nano.pl[/email] pisze:[color=green] >> Zauważyłem, że w każdym tramwaju jest urządzenie wifi, zgłasza się z >> SSIDem Zajezdnia w trybie Ad-hoc. Ktoś wie coś o tym? Wygląda tak >> jakby tramwaje i autobusy automatycznie logowały się w zajezdni.[/color] > > To takie nowoczesne odbijanie karty na bramie zajezdni.[/color]
Tak myślałem, ale zastanawiam się czy pełni jakieś funkcje jeszcze? W sumie technologia fajna, można ją zastosować do wielu rzeczy. Przy nowocześniejszych tramwajach, autobusach można by to zintegrować z komputerem pokładowym i np. podawać informacje dla serwisu, że niskie ciśnienie oleju, niskie ciśnienie powietrza.
wer
W metrze są monitory LCD na których wyświetlane są wiadomości czy reklamy, czasem jednak nic nie jest wyświetlane i widoczny jest pulpit i windowsowy pasek zadań. Co ciekawe, widoczna jest w zasobniku (obok zegarka) ikonka połączenia WiFi, a samo połączenie następuje na stacjach i jest zrywane w tunelu.
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy:
Witam,
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h75odr$mnn$3@inews.gazeta.pl...[color=blue] > [email]bofh@nano.pl[/email] pisze:[color=green] >> Zauważyłem, że w każdym tramwaju jest urządzenie wifi, zgłasza się z >> SSIDem Zajezdnia w trybie Ad-hoc. Ktoś wie coś o tym? Wygląda tak jakby >> tramwaje i autobusy automatycznie logowały się w zajezdni.[/color] > To takie nowoczesne odbijanie karty na bramie zajezdni.[/color]
No nie do końca. :) Z całym szacunkiem dla informatyków z MZA, ale kombinacje wykonywane przez ZTM stawiają ich przed często trudnymi zadaniami. Jednym z takich zadań jest zasilanie autobusów (tych tak zwanych komputerków pokładowych) w rozkłady jazdy. Okazało sie kiedyś, że autobusy są zasilane w cały rozkład jazdy, bez względu jaką linią jeżdżą. Z tego co pamiętam, taki rozkład to jakieś 1 do 1.5 MB. Autobus, a właściwie jego komputer, wyjeżdżający rano do pracy, jest zasilany takim plikiem. Aby uniknąć biegania z nośnikiem w celu apdejtu, MZA zdecydowało sie na rozwiązanie bezprzewodowe. Proszę pamiętać, że tylko z MZA wyjeżdża na ulice codziennie ok. 1300 wozów.
Nie chcę wnikać w szczegóły, bo zajmowałem sie tym zagadnieniem nie wczoraj a ze 3-4 lata temu, więc mam nieświeżą wiedzę w tym konkretnym rozwiązaniu. Jednak kiedyś (właśnie jakiś czas temu) proponowałem inne rozwiązania związane z łącznością on-line z autobusami, apdejtem informacji i monitoringiem ruchu oraz bezpieczeństwem tak pasażerów jak i kierowców, w dzień i szczególnie w nocy.
-- Pozdrawiam Szuwaks
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpruchnik.xlx.pl
|
|
|
|
|
Linki |
|
|
|
|