ďťż
=?UTF-8?B?W0TFgVVHSUVdIFpESVVNLCBjenkgdGFtIGlubmUgcG9qZWJ5IG9kIG8= =?UTF-8?B?cmdhbml6YWNqaSDFm3dpYXRlxYIgLSBvcGFtacSZdGFqY2llIHNpxJkg ISEh
ďťż
Start
takie tam...
 
.... jak śpiewał Kazik w kawałku "Historia się lubi powtarzać" ...

Szło to tak:

W tym kraju jest coraz mroczniej
W tym kraju się żyje coraz niebezpieczniej
W tym kraju rozum zasypia
Rozsądek jest zmęczony, oddala się i znika
W tym kraju ludzie znów się zaczynają bać

....

Opamiętajcie się!
Opamiętajcie się!
Faszyzm ma to do siebie
Opamiętajcie się!
Opamiętajcie się!
Że rodzi się niepostrzeżenie

....

W tym kraju znowu ważne są szarawe urzędasy
W tym kraju ciągle wóda rządzi, rozum tylko czasem
W tym kraju demagogia na sile przybiera
Muszę mówić o tym teraz
W tym kraju przestępczość rośnie geometrycznie
Niebezpiecznie nawet w dzień jest wyjść na ulicę
A sądy są po to, by myśli kneblować
Historia się lubi powtarzać!
To, co dzieje się w głowie twojego sąsiada
To jest właśnie osobowość autorytarna
Z utęsknieniem czeka na swoją dyktaturę
Chce zobaczyć ciebie pod murem
Czy nasze dzieci spytają nas za lat 30
Dlaczego było tylko kilka lat wolności
Kto nie ma wiary, niech zaczyna się bać
Historia się lubi powtarzać!

...."

Wyjeżdżam dziś z castoramy na bielanach ... pi razy drzwi 21:45
.... 21:53 jestem pod dworcem głównym PKP.

Startujemy z casto ... rondo ... widzę zielone przed sobą
(okolice KFC) ... czerwone na skręcie w lewo w Karkonoską ...
powoli się toczę ... włącza się zielone przy KFC, i zielone
chwilę później na wspomnianym zakręcie ... 2 ... 3 ... 4
.......... 5 ... na liczniku 90 km/h ... zwalniam bardzo w
zakręcie ... 3 ... 4 ............ 5 .... Jedziemy ...

120 na liczniku - Zwycięska - zapala się zielone jakieś 200
metrów przedemną .... ~ 120 ... kolejne światła - widzę zielone
.... non stop 110 - 120 km/h (jesteśmy w zabudowanym) ... kolejne
światła ... trochę pobujało, porzucało na tarce - lecimy ...
ciągle wskazówka powyżej setki ... zwalniamy na rondzie do
prędkości w której idzie się utrzymać na kostce - cięcie 3
pasów, znów tniemy trzy pasy i ponownie 3 pasy ... wychodzę w
Powstańców - 110 - 120 na liczniku ... Mijamy arkady ... no i
widzimy pomniki wbite w chodnik. Jesteśmy w centrum ... troszkę
ponad 5 minut z bielan ... No ja pierdolę - na bielany starałem
się trzymać 50 - 60 km/h ... Zielonej Fali brak ... hamuję na
czerwonych co chwila ... Wracałem z casto z średnią 100 km/h do
ścisłego centrum - zielona fala jest.

1. Kogoś pojebało (ostatnio próbowałem tą trasę pokonywać w nocy
z prędkością 50-60 km/h - łapałem się na czerwonych światłach co
chwila.

2. Co to za zarządzanie światłami - z tak ustawioną konfiguracją
do wrocka wjeżdża więcej aut niż w stanie jest wyjechać - jakaś
jebnięta abstrakcja ...

3. Już wiem czemu wypadki na Karkonoskiej na odcinku od
zwycięskiej do zjazdów na autostradę zazwyczaj są śmiertelne.

wyjaśnienie 3 powyższych punktów: bo kogoś pojebało ;/

--
Rafał "SP" Gil - [url]http://www.rafalgil.pl/[/url]
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER [url]http://www.motopower.pl/[/url]
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
[url]http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008[/url]



Dnia Tue, 16 Feb 2010 03:11:04 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

[color=blue]
> wyjaśnienie 3 powyższych punktów: bo kogoś pojebało ;/[/color]

Ciebie, za celowe łamanie przepisów i bezmózgie chwalenie się tym
publicznie.

A teraz małe tips&tricks:
1) jęczenie na grupie nic nie zmieni
2) aby cos zmienic zatrudnij sie w zdium/urzedzie_miasta i staraj się
przeforsować swoje zmiany
3) aby uniknac problemów z dojazdami, korkami itp zrób z tym coś
konstruktywnego co daje efekty np. pkt2 lub możesz wjechać w latarnie
(szybszy sposób!) - efekt podobny

--
SOCAR

"Rafał \"SP\" Gil" wrote:[color=blue]
> 120 na liczniku - Zwycięska
> ... non stop 110 - 120 km/h (jesteśmy w zabudowanym)
> Powstańców - 110 - 120 na liczniku[/color]
[color=blue]
> 1. Kogoś pojebało[/color]

Zdecydowanie TAK!
Wiesz kogo?

--
pozdrawiam
Waldek Brygier
[url]www.naszesudety.pl[/url] - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
GG 415880

Rafał "SP" Gil wrote:[color=blue]
>
> 3. Już wiem czemu wypadki na Karkonoskiej na odcinku od zwycięskiej do
> zjazdów na autostradę zazwyczaj są śmiertelne.[/color]

wcale sie nie zdziwie jak ty bedziesz nastepnym, ewentualnie ktoś pod
twoją maską, co w zasadzie daje to samo.



W dniu 2010-02-16 03:11, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:[color=blue]
> wyjaśnienie 3 powyższych punktów: bo kogoś pojebało ;/[/color]

Zdecydowanie. Zarówno tych co tak jeżdżą jak i tych, którzy odpowiadają
za ustawienie sygnalizacji świetlnej. I nie ma co wieszać psów na Gilu
tylko zastanowić się dlaczego idioci ustawiający światła są nieedukowalni.

Nie da się przejechać Wrocławia, jadąc zgodnie z przepisami! I to jest
fakt.
Przykład z centrum. Stoisz rano na światłach, skrzyżowanie Powstańców
Śl. Swobodna w kierunku Piłsudskiego. Jeśli ostro wystartujesz i
osiągniesz jakieś 80km/h to masz szansę załapać się na zielone/żółte na
kolejnej krzyżówce z Piłsudskiego.

I teraz gdzie sens gdzie logika?? Czemu ruch nie jest upłynniany na
głównych ulicach miasta? Jakie jest uzasadnienie blokowania ruchu w
mieście, zmuszania kierowców do stania i palenia paliwa na każdych (!!!)
światłach?

Pomijam oczywiście jazdę Gila, bo mądra nie była.
--
-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

Brak zielonej fali w centrum nie byłby niczym głupim, gdyby było to
konsekwencją zielonej fali na Obwodnicy Śródmiejskiej i innych
odciążających Centrum ulicach.

W dniu 2010-02-16 10:46, Przemek pisze:[color=blue]
> Brak zielonej fali w centrum nie byłby niczym głupim, gdyby było to
> konsekwencją zielonej fali na Obwodnicy Śródmiejskiej i innych
> odciążających Centrum ulicach.[/color]

Prawda to. Ponadto uważam że codzienny masakryczny korek ciągnący się od
ronda na Powstańców aż do świateł na wyścigowej to jakaś kompletna
porażka. Zrozumiałbym jeszcze korek na wjeździe do Wrocławia, ale na
wyjeździe??
Winą oczywiście spokojnie można obarczyć debila, który ustawiał światła
na Powstańców i dalej. Zero płynności ruchu.

--
-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

Dnia Tue, 16 Feb 2010 03:11:04 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):[color=blue]
> 1. Kogoś pojebało[/color]
No z opisu wynika, że ciebie.

Wyjazd z Wocławia - jak sobie nie rozpędzasz się zbyt szybko i nie
przekraczasz dozwolonej prędkości to śmigasz całą Karkonoską na zielonym.
Ci co jadą sobie spokojnie muszą przez takich jak ty też się zatrzymywać
zamiast przejechać sobie spokojnie na zielonym, które przed nimi się
zapala.

O godzinie o której jechałeś z wjazdem do Wrocławia też nie ma żadnych
problemów.

--
Pooh Zwijasz?
[url]http://zwijaj.pl/[/url]

Dnia Tue, 16 Feb 2010 01:59:23 -0600, witek napisał(a):[color=blue]
> wcale sie nie zdziwie jak ty bedziesz nastepnym, ewentualnie ktoś pod
> twoją maską, co w zasadzie daje to samo.[/color]
Niestety nie to samo.
Pierwsze eliminuje przyczynę, drugie niestety nie.

--
Pooh Homepage: [url]http://www.pooh.priv.pl/[/url]

Dołącz do tych, którym zależy. [url]http://zwijaj.pl/[/url]

"Rafał \"SP\" Gil" wyklepał(a) :
[color=blue]
> ponad 5 minut z bielan ... No ja pierdolę - na bielany starałem
> się trzymać 50 - 60 km/h ... Zielonej Fali brak ... hamuję na
> czerwonych co chwila ... Wracałem z casto z średnią 100 km/h do
> ścisłego centrum - zielona fala jest.[/color]

Widzisz i wszystko jest jasne... :). Światła są ustawione zgodnie z
przepisami - czyli w terenie zabudowanym w godzinach od 5 do 23 do 50
km/h -> albo jedziesz 45-50 i łapiesz się na zielone, albo jedziesz 90-100 i
łapiesz się na zielone ;-).
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Dnia Tue, 16 Feb 2010 11:08:11 +0100, -=Elwood=- napisał(a):[color=blue]
> Zrozumiałbym jeszcze korek na wjeździe do Wrocławia, ale na
> wyjeździe??[/color]
Ludzie z pracy wracają.
Przejedź się o tej godzinie i zobaczysz gdzie na drodze robi się luźno.
DK8 mniej więcej do Kobierzyc chyba auta ciurkiem jadą mniej więcej. KD35
cywilizuje się za CH.

--
Pooh Homepage: [url]http://www.pooh.priv.pl/[/url]

Twój komputer też może być wolontariuszem! [url]http://zwijaj.pl/[/url]
Tanie hotele w Europie i nie tylko! [url]http://skocz.pl/tanie_hotele[/url]

W dniu 2010-02-16 11:14, Pooh pisze:
[color=blue][color=green]
>> 1. Kogoś pojebało[/color]
> No z opisu wynika, że ciebie.
> Wyjazd z Wocławia - jak sobie nie rozpędzasz się zbyt szybko i nie
> przekraczasz dozwolonej prędkości to śmigasz całą Karkonoską na zielonym.[/color]

Bzdura - staniesz pod polmozbytem. Testowałem już i 50 i 60 i 40
- staje się non stop pod polmozbytem ... w związku z remontem
zwycięskiej czy7 czego tam - wylot z wrocławia został
definitywnie spieprzony.
[color=blue]
> Ci co jadą sobie spokojnie muszą przez takich jak ty też się zatrzymywać
> zamiast przejechać sobie spokojnie na zielonym, które przed nimi się
> zapala.[/color]

Bzdura. Wszyscy muszą się zatrzymać niestety.
[color=blue]
> O godzinie o której jechałeś z wjazdem do Wrocławia też nie ma żadnych
> problemów.[/color]

No nie wiem - co by nie stać w korkach mam w zwyczaju udawać
się na zakupy w godzinach późnowieczornych kiedy to aut co kot
napłakał - dlatego pozwalam sobie na "testy" ... mogę jechać 50
bo wiem, że jeśli jest zielona fala ustawiona na coś takiego -
to po prostu jest i z tego korzystam.

Wracając do "wybryku" na karkonoskiej - jeżdżąc na A4 zawsze
wku(*&^%ałem się na zawodników którzy dawali po garach w stronę
wylotu czym rozpieprzali płynność peletonu . Dodam, że robiąc
wczoraj teścik nacierałem się połówkami bułek z masłem po klatce
piersiowej - nie było to mądre ani bezpieczne mam tego pełną
świadomość. No ale skoro prawie 30 latkowi noga " z automatu"
cisnęła gaz i dotarł do 120 w mieście - to odpowiedz mi jak tak
skonfigurowanym odcinkiem będę jeździć w piątek calibry, beemki
trójki i inne golfy pędzące z wiochy na potupankie we Wro ???
Imho da się tam pojechać zieloną falą i powyżej 160.

--
Rafał "SP" Gil - [url]http://www.rafalgil.pl/[/url]
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER [url]http://www.motopower.pl/[/url]
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
[url]http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=535600[/url]

"Rafał \"SP\" Gil" wrote:[color=blue]
> 2. Co to za zarządzanie światłami - z tak ustawioną konfiguracją
> do wrocka wjeżdża więcej aut niż w stanie jest wyjechać - jakaś
> jebnięta abstrakcja ...[/color]

A wg Ciebie w godzinach wieczornych powinno być inaczej? Znów coś piłeś?

--
Pozdrawiam
Tomek

Dominik Mirowski pisze:[color=blue]
> "Rafał \"SP\" Gil" wyklepał(a) :
>[color=green]
>> ponad 5 minut z bielan ... No ja pierdolę - na bielany starałem
>> się trzymać 50 - 60 km/h ... Zielonej Fali brak ... hamuję na
>> czerwonych co chwila ... Wracałem z casto z średnią 100 km/h do
>> ścisłego centrum - zielona fala jest.[/color]
>
> Widzisz i wszystko jest jasne... :). Światła są ustawione zgodnie z
> przepisami - czyli w terenie zabudowanym w godzinach od 5 do 23 do 50
> km/h -> albo jedziesz 45-50 i łapiesz się na zielone, albo jedziesz
> 90-100 i łapiesz się na zielone ;-).[/color]

Stosunek swiatla czerwonego do zielonego to nie 50:50, wiec Twoja teoria
troche mija sie z celem.

Widze ze wiekszosc ludzi tutaj rzuca od debili itp., ale w takim razie
powinni sami sie przejechac, bo widac ze malo jezdza. W takiej sytuacji
jak wczoraj WSZYSCY na drodze jezdza 80-100kmh i lapia sie na zielona
fale. Jadac 50-60kmh stoimy na wiekszosci swiatel (min 3-4 sztuki),
tracac min 5minut.

W dniu 2010-02-16 11:44, ...:::Tomek:::... pisze:[color=blue]
> A wg Ciebie w godzinach wieczornych powinno być inaczej? Znów coś piłeś?[/color]

A niech będzie przynajmniej tak samo. Po równo. W większości wypadków
(bez sytuacji ekstremalnych, typu wypadek, awaria na jakimś pasie,
inteligenci z Policji kontrolujący jakiegoś TIRa blokując pas) łatwiej
jest do Wrocławia wjechać niż wyjechać. I to jest chore!
Odnoszę to do ulicy Powstańców, Karkonoskiej i wylotu na Bielany.
--
-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

Dnia Tue, 16 Feb 2010 12:54:02 +0100, -=Elwood=- napisał(a):[color=blue]
> łatwiej jest do Wrocławia wjechać niż wyjechać. I to jest chore![/color]
Tak?
No to wjedź łatwiej w dni powszednie o 7 rano albo w niedzielę koło 18.

--
Pooh Homepage: [url]http://www.pooh.priv.pl/[/url]

Twój komputer też może być wolontariuszem! [url]http://zwijaj.pl/[/url]
Tanie hotele w Europie i nie tylko! [url]http://skocz.pl/tanie_hotele[/url]

> W dniu 2010-02-16 10:46, Przemek pisze:[color=blue][color=green]
> > Brak zielonej fali w centrum nie byłby niczym głupim, gdyby było to
> > konsekwencją zielonej fali na Obwodnicy Śródmiejskiej i innych
> > odciążających Centrum ulicach.[/color]
>
> Prawda to. Ponadto uważam że codzienny masakryczny korek ciągnący się od
> ronda na Powstańców aż do świateł na wyścigowej to jakaś kompletna
> porażka. Zrozumiałbym jeszcze korek na wjeździe do Wrocławia, ale na
> wyjeździe??
> Winą oczywiście spokojnie można obarczyć debila, który ustawiał światła
> na Powstańców i dalej. Zero płynności ruchu.[/color]

kiedys tam byla plynnosc ustawiona na 80km/h i nie bylo problemu. Pozniej
jakis debil zmienil to na 45km/h i jest notoryczny korek

Icek

> > 1. Kogoś pojebało[color=blue]
> No z opisu wynika, że ciebie.
>
> Wyjazd z Wocławia - jak sobie nie rozpędzasz się zbyt szybko i nie
> przekraczasz dozwolonej prędkości to śmigasz całą Karkonoską na zielonym.
> Ci co jadą sobie spokojnie muszą przez takich jak ty też się zatrzymywać
> zamiast przejechać sobie spokojnie na zielonym, które przed nimi się
> zapala.[/color]

nie. Jestem tam kazdego dnia i mowie Ci ze nie.

Najczesciej blokuje sygnalizator ten co jechal zgodnie z przepisami (50km/h)
i nie dojechal na zielone.

Icek

> > łatwiej jest do Wrocławia wjechać niż wyjechać. I to jest chore![color=blue]
> Tak?
> No to wjedź łatwiej w dni powszednie o 7 rano albo w niedzielę koło 18.[/color]

ehh. Korek do wyjazdu jest permanentny. Korek na wjezdzie okresowo czasami.

Zauwaz ze za BP/Aralem nie ma juz tego korka. A zobacz jakie sa odstepy
pomiedzy samochodami. Nie ma tam zadnego plynnego ruchu. A jest techniczna
mozliwosc bez dokonywania fizycznych (przebudowa) kosztownych zmian

Icek

W dniu 2010-02-16 13:03, Pooh pisze:[color=blue][color=green]
>> łatwiej jest do Wrocławia wjechać niż wyjechać. I to jest chore![/color]
> Tak?[/color]

Dla mnie tak.
[color=blue]
> No to wjedź łatwiej w dni powszednie o 7 rano albo w niedzielę koło 18.>[/color]

No i co. Klasyka. W większości miast masz tak. Wiele samochodów z
różnych kierunków wjeżdża w jedną kiszkę stąd zator. Dodatkowo remont na
całej długości Wyścigowej, brak wydzielonego pasa do lewoskrętu w
Zwycięską a na Powstańców..... swiatełka ustawiane równiez przez fachowca.

Dla mnie chore jest to że samochody wyjeżdżające z Wrocławia jedną ulicą
na wiele kierunków mają z tym problem. I przyczyną tego w/g jest
kompletny brak zgrania sygnalizacji świetlnej. Na Powstańców i
Karkonoskiej.

--
-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

> 3. Już wiem czemu wypadki na Karkonoskiej na odcinku od[color=blue]
> zwycięskiej do zjazdów na autostradę zazwyczaj są śmiertelne.
>
>
> wyjaśnienie 3 powyższych punktów: bo kogoś pojebało ;/[/color]

juz dawno temu staralem sie udowodnic, ze zmniejszenie szybkosci
przejazdowej na karkonoskiej z 70-80 (ktora moim zdaniem jest na tym odcinku
bezpieczna) na 45km/h powoduje gwaltowny spadek ilosci aut, ktore moga
przejechac tym odcinkiem

Pomimo uwzglednienia odleglosci pomiedzy samochodami w sekundach (np. odstep
auto od auta to jeddna sekunda a nie na 10 metrow) to dla 10 godzin ruchu
zmiana szybkosci z 50 na 70 zwieksza ilosc aut, ktore przejada o jakies 700
sztuk chyba jak pamietam. Wiec teraz widac gdzie te auta stoja

Miastu powinno szczegolnie zalezec aby ludzie z miasta chcieli wyjechac (i
mogli).

I nie piszcie glupot, ze jazda 100 km/h z bielan to jakies wielkie
niebezpieczenstwo. Droga jest dwu pasmowa, dwujezdniowa z ekranami.
przejscia sa oznaczone oraz z sygnalizacja swietlna. DO czasu jak jakis
idiota nie przebiega to nic tam sie nie dzieje

Jak na to sie nalozy, ze podobno to jest droga druga najbardziej uczeszczana
w kraju to jak na to nalozy sie ilosc wypadkow jest w mojej ocenie droga
jest bezpieczna.

Icek

-=Elwood=- wrote:[color=blue]
> Dla mnie chore jest to że samochody wyjeżdżające z Wrocławia jedną
> ulicą na wiele kierunków mają z tym problem. I przyczyną tego w/g jest
> kompletny brak zgrania sygnalizacji świetlnej. Na Powstańców i
> Karkonoskiej.[/color]

Nie do końca. Wg mnie nie jest winne zgranie świateł, tylko fakt, że ten
ciąg jest przegrodzony światłami na skrzyżowaniu ze Zwycięską. Za tym
skrzyżowaniem korka już nie ma, wszystko stoi tylko do tamtego miejsca.
Normalnie ciąg Wyścigowa/Karkonoska to w sumie 5 pasów CIĄGŁEGO ruchu
samochodowego idącego od miasta, zarówno z centrum jak z południowych
osiedli. Teraz w dowolnym miejscu postaw na 60 sekund tamę w postaci
czerwonych świateł i masz pozamiatane. Ustawienie świateł wcześniejszych nie
ma tu nic do rzeczy, nie ma tam pustych przestrzeni pomiędzy poszczególnymi
peletonami.

--
Pozdrawiam
Tomek

-=Elwood=- wrote:[color=blue]
> A niech będzie przynajmniej tak samo. Po równo. W większości wypadków
> (bez sytuacji ekstremalnych, typu wypadek, awaria na jakimś pasie,
> inteligenci z Policji kontrolujący jakiegoś TIRa blokując pas) łatwiej
> jest do Wrocławia wjechać niż wyjechać. I to jest chore!
> Odnoszę to do ulicy Powstańców, Karkonoskiej i wylotu na Bielany.[/color]

Ale co ma do tego ustawienie świateł? Zauważ gdzie korek się kończy - na
skrzyżowaniu ze Zwycięską (i to w zasadzie w obie strony) i tylko je jedne
światła są winne temu, że czasem korek zaczyna się przy rondzie.

--
Pozdrawiam
Tomek

[url]http://img33.imageshack.us/img33/8732/wariant4.png[/url]

4 wariant projektu Karkonoskiej.

Icek pisze:[color=blue][color=green]
>> W dniu 2010-02-16 10:46, Przemek pisze:[color=darkred]
>>> Brak zielonej fali w centrum nie byłby niczym głupim, gdyby było to
>>> konsekwencją zielonej fali na Obwodnicy Śródmiejskiej i innych
>>> odciążających Centrum ulicach.[/color]
>> Prawda to. Ponadto uważam że codzienny masakryczny korek ciągnący się od
>> ronda na Powstańców aż do świateł na wyścigowej to jakaś kompletna
>> porażka. Zrozumiałbym jeszcze korek na wjeździe do Wrocławia, ale na
>> wyjeździe??
>> Winą oczywiście spokojnie można obarczyć debila, który ustawiał światła
>> na Powstańców i dalej. Zero płynności ruchu.[/color]
>
> kiedys tam byla plynnosc ustawiona na 80km/h i nie bylo problemu. Pozniej
> jakis debil zmienil to na 45km/h i jest notoryczny korek
>
>
>
> Icek[/color]

Bo polska to jedyny kraj gdzie nie da sie zrobic systemu ktory
wyswietlalby predkosc ZALECANA dla utrzymania plynnosci ruchu :)

> ciąg jest przegrodzony światłami na skrzyżowaniu ze Zwycięską. Za tym[color=blue]
> skrzyżowaniem korka już nie ma, wszystko stoi tylko do tamtego miejsca.[/color]

ale tak jest w obu kierunkach

Icek

W dniu 2010-02-16 13:52, ...:::Tomek:::... pisze:[color=blue]
> Ale co ma do tego ustawienie świateł? Zauważ gdzie korek się kończy - na
> skrzyżowaniu ze Zwycięską (i to w zasadzie w obie strony) i tylko je
> jedne światła są winne temu, że czasem korek zaczyna się przy rondzie.[/color]

Moim zdaniem ma duże znaczenie. Nie twierdzę oczywiście że się mylisz.
Podpisuję się pod tym co piszesz, natomiast uważam że winne nie są tylko
jedne światła, te o których piszesz (chociaż ten cykl faktycznie blokuje
możliwość płynnego ruchu i powoduje większość korka) natomiast uważam,
iż problem ustawienia dotyczy całej Powstańców, Karkonoskiej. Oczywiście
nie uniknie się w aktualnym układzie zmiany świateł na czerwone i
postoju. To normalne. Z bocznych ulic też ludzie jakoś muszą się włączyć
do ruchu, ale uważam iż cykle świateł na trasie głównej wylotowej
powinny być maksymalnie wydłużone i tak zestrojone, żeby przynajmniej
dążyć do upłynnienia ruchu na drodze wylotowej.

Pewną skalę problemu pokazuje moim zdaniem sygnalizator z czasem na
powstańców przy Wielkiej. 65 sekund czas czerwonego, 35 sekund czas
zielonego

--
-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

Dnia Tue, 16 Feb 2010 13:16:41 +0100, Icek napisał(a):[color=blue]
> ehh. Korek do wyjazdu jest permanentny.[/color]
Widać jeździsz w czasie popołudniowego szczytu.
[color=blue]
> Zauwaz ze za BP/Aralem nie ma juz tego korka.[/color]
Ale miejsca do szaleństw też tam nie ma - 10 lat temu można było tam dawać
w palnik a teraz jak 80 śmigasz w tłumie innych to jest dobrze.

--
Pooh Homepage: [url]http://www.pooh.priv.pl/[/url]

Twój komputer też może być wolontariuszem! [url]http://zwijaj.pl/[/url]
Tanie hotele w Europie i nie tylko! [url]http://skocz.pl/tanie_hotele[/url]

Dnia Tue, 16 Feb 2010 13:52:54 +0100, ...:::Tomek:::... napisał(a):[color=blue]
> Ale co ma do tego ustawienie świateł? Zauważ gdzie korek się kończy - na
> skrzyżowaniu ze Zwycięską (i to w zasadzie w obie strony) i tylko je jedne
> światła są winne temu, że czasem korek zaczyna się przy rondzie.[/color]
Tylko tam chyba nie za bardzo jest jak przeprogramować światła. Z tego co
kojarzę to w poprzek niewiele aut jest przepuszczanych.

--
Pooh Homepage: [url]http://www.pooh.priv.pl/[/url]
=======================================================================
Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> [url]http://zwijaj.pl/[/url]
Tanie hotele w Europie i nie tylko! -----> [url]http://skocz.pl/tanie_hotele[/url]

Dnia Tue, 16 Feb 2010 05:44:20 -0800 (PST), Przemek napisał(a):[color=blue]
> [url]http://img33.imageshack.us/img33/8732/wariant4.png[/url][/color]
To jakaś zorganizowana akcja? ;-)
W sensie pobożne życzenia czy jakiś plan konkretny?

Zobaczymy czy coś się tam poprawi po zbudowaniu obwodnicy.

--
Pooh Homepage: [url]http://www.pooh.priv.pl/[/url]

Twój komputer też może być wolontariuszem! [url]http://zwijaj.pl/[/url]
Tanie hotele w Europie i nie tylko! [url]http://skocz.pl/tanie_hotele[/url]

Icek wrote:[color=blue]
> ale tak jest w obu kierunkach[/color]

Zgadza się. I to właśnie pokazuje, że nie jest to kwestia synchronizacji
świateł, bo z drugiej strony (od Bielan) nie ma żadnych świateł.

--
Pozdrawiam
Tomek

Pooh wrote:[color=blue]
> Tylko tam chyba nie za bardzo jest jak przeprogramować światła. Z
> tego co kojarzę to w poprzek niewiele aut jest przepuszczanych.[/color]

A to już zupełnie inna para kaloszy, jest skrzyżowanie, to czasem ktoś musi
mieć czerwone. Idealnym rozwiązaniem byłaby tam jakaś estakada, ale to już
sci-fi :-)

--
Pozdrawiam
Tomek

Dnia Tue, 16 Feb 2010 13:23:37 +0100, Icek napisał(a):[color=blue]
> I nie piszcie glupot, ze jazda 100 km/h z bielan to jakies wielkie
> niebezpieczenstwo. Droga jest dwu pasmowa, dwujezdniowa z ekranami.[/color]
Tych ekranów to ledwie klikadziesiąt metrów.
A co do 100 km/h - dla niektórych na pierwszym zakręcie za miastem może być
lekko niebezpiecznie przy tej prędkości (w obie strony).

Poza tym Twoja prędkość to nie tylko kwestia bezpieczeństwa ale i komfortu
innych użytkowników. Ci wyjeżdżający z autostrady nie mająrozbiegu i
łatwiej im się włączyć do ruchu gdy pojazdy jadą sobie 60 a nie śmigają
120.
[color=blue]
> przejscia sa oznaczone oraz z sygnalizacja swietlna. DO czasu jak jakis
> idiota nie przebiega to nic tam sie nie dzieje[/color]
Nie zaznaczyłeś o jakim odcinku piszesz, ale skoro już piszesz o
przejściach to widać, że w miasto wjeżdżamy. Na Powstańców jest kilka
przejść bez świateł.

Jak dla mnie znak 70 na wylocie jest bez sensu, ograniczenie powinno być
dopiero tam gdzie jest 60.
Na wlocie 70 jest ciut za wcześnie, ale sprawa wymuszona wagą.

--
Pooh Homepage: [url]http://www.pooh.priv.pl/[/url]
=======================================================================
Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> [url]http://zwijaj.pl/[/url]
Tanie hotele w Europie i nie tylko! -----> [url]http://skocz.pl/tanie_hotele[/url]

Przemek wrote:[color=blue]
> [url]http://img33.imageshack.us/img33/8732/wariant4.png[/url]
> 4 wariant projektu Karkonoskiej.[/color]

Nooo...ciekaw jestem jak by sie tam spisalo rondo.

--
Pozdrawiam
Tomek

On Tue, 16 Feb 2010 13:03:08 +0100, Pooh wrote:[color=blue][color=green]
>> łatwiej jest do Wrocławia wjechać niż wyjechać. I to jest chore![/color]
>Tak?
>No to wjedź łatwiej w dni powszednie o 7 rano albo w niedzielę koło 18.[/color]

A tak swoja - kto o 18 w niedziele tak wraca zima do wrocka ?

Narciarze - jasna sprawa, ale nie ma ich przeciez tak duzo.

Studenci i inni mlodzi od rodzin ?

J.

-=Elwood=- wrote:[color=blue]
> Moim zdaniem ma duże znaczenie. Nie twierdzę oczywiście że się mylisz.
> Podpisuję się pod tym co piszesz, natomiast uważam że winne nie są
> tylko jedne światła, te o których piszesz (chociaż ten cykl
> faktycznie blokuje możliwość płynnego ruchu i powoduje większość
> korka) natomiast uważam, iż problem ustawienia dotyczy całej
> Powstańców, Karkonoskiej. Oczywiście nie uniknie się w aktualnym
> układzie zmiany świateł na czerwone i postoju. To normalne. Z
> bocznych ulic też ludzie jakoś muszą się włączyć do ruchu, ale uważam
> iż cykle świateł na trasie głównej wylotowej powinny być maksymalnie
> wydłużone i tak zestrojone, żeby przynajmniej dążyć do upłynnienia
> ruchu na drodze wylotowej.[/color]

Być może wydłużenie cykli poprawiłoby trochę sytuację w zakresie płynności
na dłuższym odcinku, ale na końcu i tak się niestety będzie korkować. Czyli
nieco poprawi się płynność, ale przepustowość pozostanie. Nie da się tego
zrobić dobrze z jednej przyczyny - wylot z miasta jest jeden, a prowadzą do
niego dwie główne drogi dojazdowe. Jedna z nich zawsze będzie się przycinać,
bardzo ciężko będzie zgrać te dwa wyloty w jeden.

--
Pozdrawiam
Tomek

On Tue, 16 Feb 2010 13:16:41 +0100, Icek wrote:[color=blue][color=green]
>> No to wjedź łatwiej w dni powszednie o 7 rano albo w niedzielę koło 18.[/color][/color]
[color=blue]
>ehh. Korek do wyjazdu jest permanentny.[/color]

Wcale nie taki permanentny, poza tym jest niewielki.
[color=blue]
>Korek na wjezdzie okresowo czasami.[/color]

Ale potrafi byc na godzine.
[color=blue]
>Zauwaz ze za BP/Aralem nie ma juz tego korka.[/color]

No bo dlaczego mialby tam byc korek ? Najblizsze swiatla dwa kilometry
dalej, a i tak nie dla wszystkich. Rozjazd na 6 kierunkow.

Zauwaz zas, ze tam sie laczy strumien z Karkonoskiej i Sleznej.
Nie moze byc dla wszystkich zielonej fali :-)
[color=blue]
>A zobacz jakie sa odstepy
>pomiedzy samochodami. Nie ma tam zadnego plynnego ruchu. A jest techniczna
>mozliwosc bez dokonywania fizycznych (przebudowa) kosztownych zmian[/color]

Albo sie zepsulo na widok Rafala, albo faktycznie cos ostatnio
zmienili - bo zasadniczo na Karkonoskiej zielona fala jest na ~60
ustawiona, szybciej mozna tylko jak sie pozno w fazie wpada i goni.

J.

On Tue, 16 Feb 2010 15:19:25 +0100, -=Elwood=- <elwood@[usun]o2.pl>[color=blue]
>Pewną skalę problemu pokazuje moim zdaniem sygnalizator z czasem na
>powstańców przy Wielkiej. 65 sekund czas czerwonego, 35 sekund czas
>zielonego[/color]

Ale potem korek sie ciagnie od ronda do Hallera.
Jakby tu puscic wiecej, to by sie ciagnal od Hallera do Wielkiej :-)

J.

Dnia Tue, 16 Feb 2010 16:32:13 +0100, ...:::Tomek:::... napisał(a):
[color=blue][color=green]
>> [url]http://img33.imageshack.us/img33/8732/wariant4.png[/url]
>> 4 wariant projektu Karkonoskiej.[/color]
>
> Nooo...ciekaw jestem jak by sie tam spisalo rondo.[/color]

Nad tym tunelem - IMO bardzo dobrze.

Ale to pewnie projekt z gatunku utopijnych, niczym wstępne projekty jaja z
przejściami podziemnymi we wszystkich kierunkach.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Dnia Tue, 16 Feb 2010 16:34:17 +0100, J.F. napisał(a):
[color=blue]
> Narciarze - jasna sprawa, ale nie ma ich przeciez tak duzo.
>
> Studenci i inni mlodzi od rodzin ?[/color]

Studenci na pewno, do tego powracający z weekendowych wypadów. Narciarze z
jednej strony, mieszkańcy Kotliny i okolic z drugiej :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

-=Elwood=- wrote:[color=blue]
> Nie da się przejechać Wrocławia, jadąc zgodnie z przepisami! I to jest
> fakt.
> Przykład z centrum. Stoisz rano na światłach, skrzyżowanie Powstańców
> Śl. Swobodna w kierunku Piłsudskiego. Jeśli ostro wystartujesz i
> osiągniesz jakieś 80km/h to masz szansę załapać się na zielone/żółte na
> kolejnej krzyżówce z Piłsudskiego.[/color]

No straszne. To we Wrocławiu wprowadzili inne prawo o ruchu drogowym.
To jakie mnadaty grożą za jazdę poniej 60 km/h oraz zatrzymanie sie na
czerwonym swietle na nastepnej krzyzowce. Jest jakis obowiazek
przejechania dwoch skrzyzowan bez zatrzymywania sie?

Pooh wrote:[color=blue]
> Dnia Tue, 16 Feb 2010 01:59:23 -0600, witek napisał(a):[color=green]
>> wcale sie nie zdziwie jak ty bedziesz nastepnym, ewentualnie ktoś pod
>> twoją maską, co w zasadzie daje to samo.[/color]
> Niestety nie to samo.
> Pierwsze eliminuje przyczynę, drugie niestety nie.
>[/color]

drugie tez, tylko w inny sposob, Dostanie minimum 10 lat.
Tylko niestety ze skutkiem ubocznym.

> Dnia Tue, 16 Feb 2010 13:16:41 +0100, Icek napisał(a):[color=blue][color=green]
> > ehh. Korek do wyjazdu jest permanentny.[/color]
> Widać jeździsz w czasie popołudniowego szczytu.[/color]

eeee, nie zawsze.
[color=blue][color=green]
> > Zauwaz ze za BP/Aralem nie ma juz tego korka.[/color]
> Ale miejsca do szaleństw też tam nie ma - 10 lat temu można było tam dawać
> w palnik a teraz jak 80 śmigasz w tłumie innych to jest dobrze.[/color]

ale 80km/h to naprawde dobra szybkosc i zupelnie wystarczajaca jezeli chodzi
o ta droge

Icek

> Albo sie zepsulo na widok Rafala, albo faktycznie cos ostatnio[color=blue]
> zmienili - bo zasadniczo na Karkonoskiej zielona fala jest na ~60
> ustawiona, szybciej mozna tylko jak sie pozno w fazie wpada i goni.[/color]

na 60 to jest chyba jak ruszasz z 10 pozycji startowej.

Jak ruszasz z pierwszej, cisniesz gaz tak aby w miare po ludzku dobic do
50km/h to juz masz czerwone i hamujesz

Icek

> > ale tak jest w obu kierunkach[color=blue]
>
> Zgadza się. I to właśnie pokazuje, że nie jest to kwestia synchronizacji
> świateł, bo z drugiej strony (od Bielan) nie ma żadnych świateł.[/color]

ale jak 2 lata temu powstal ten problem a ja utworzylem watek to chyba byles
jednym z tych co twierdzil, ze inna konfiguracja swiatel nic nie da.

Problem istnieje od czasu jak felernie ustawili wlasnie te swiatla.

Icek

> Poza tym Twoja prędkość to nie tylko kwestia bezpieczeństwa ale i komfortu[color=blue]
> innych użytkowników. Ci wyjeżdżający z autostrady nie mająrozbiegu i
> łatwiej im się włączyć do ruchu gdy pojazdy jadą sobie 60 a nie śmigają
> 120.[/color]

masz racje
[color=blue][color=green]
> > przejscia sa oznaczone oraz z sygnalizacja swietlna. DO czasu jak jakis
> > idiota nie przebiega to nic tam sie nie dzieje[/color]
> Nie zaznaczyłeś o jakim odcinku piszesz, ale skoro już piszesz o
> przejściach to widać, że w miasto wjeżdżamy. Na Powstańców jest kilka
> przejść bez świateł.[/color]

ja generalnie mowie o tym od Orlej do bielan. Czemu od Orlej? Bo tam
zazwyczaj zaczyna sie korek. Czasami dalej czasami blizej. Od Orlej nie ma
przejsc bez swiatel.
[color=blue]
> Jak dla mnie znak 70 na wylocie jest bez sensu, ograniczenie powinno być
> dopiero tam gdzie jest 60.
> Na wlocie 70 jest ciut za wcześnie, ale sprawa wymuszona wagą.[/color]

wiesz, taka droga (zaczynajac od krzyckiej w strone bielan) powinna miec
ograniczenie do 80km/h. Jak masz synchronizacje na 45km/h to jest problem.

Icek

Rafał "SP" Gil napisał(a):[color=blue]
> Wyjeżdżam dziś z castoramy na bielanach ... pi razy drzwi 21:45 ...
> 21:53 jestem pod dworcem głównym PKP.
> [...]
> wyjaśnienie 3 powyższych punktów: bo kogoś pojebało ;/[/color]
I po co kłapie!, jeszcze przeczytają i zmienią fale.
Mnie pasi wracać w 5 min z Bielan do domu.

A wszystkich co pomykaja twardo bite 50 km/h lewym pasem
uprzejmie proszę trzymania się prawej strony jezdni, a nie
k...a lewej i blokowania przejazdu tym co pomykają zieloną
falą !
--
Krzysiek

Dnia Tue, 16 Feb 2010 10:30:57 -0600, witek napisał(a):
[color=blue]
> No straszne. To we Wrocławiu wprowadzili inne prawo o ruchu drogowym.
> To jakie mnadaty grożą za jazdę poniej 60 km/h oraz zatrzymanie sie na
> czerwonym swietle na nastepnej krzyzowce. Jest jakis obowiazek
> przejechania dwoch skrzyzowan bez zatrzymywania sie?[/color]

Zdradź nam... Masz prawo jazdy i jeździsz częściej niż co niedzielę do
kościoła?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

W dniu 2010-02-16 17:53, Icek pisze:[color=blue][color=green][color=darkred]
>>> ale tak jest w obu kierunkach[/color]
>> Zgadza się. I to właśnie pokazuje, że nie jest to kwestia synchronizacji
>> świateł, bo z drugiej strony (od Bielan) nie ma żadnych świateł.[/color]
> ale jak 2 lata temu powstal ten problem a ja utworzylem watek to chyba byles
> jednym z tych co twierdzil, ze inna konfiguracja swiatel nic nie da.[/color]

Nie pamiętam, ale nawet jeśli tak twierdziłem, to nie widzę sprzeczności
pomiędzy tym co mówiłem wtedy i tym co mówię teraz. Co starasz się mi
pokazać?:-)
Poza tym, jeśli twierdzisz, że jest to kwestia synchronizacji świateł,
to pozwól, że zadam pytanie pomocnicze - jak myślisz, co się stanie,
jeśli na całej długości Karkonoskiej i Wyścigowej, począwszy od linii
Hallera-Armii Krajowej usuniemy wszystkie światła i zostawimy tylko te
na skrzyżowaniu ze Zwycięską? Przepustowość będzie wtedy maksymalna, ale
myślisz, że to spowoduje, że nie będzie na tych ulicach korka?

--
Pozdrawiam
Tomek

Dnia Tue, 16 Feb 2010 16:34:17 +0100, J.F. napisał(a):[color=blue][color=green]
>>No to wjedź łatwiej w dni powszednie o 7 rano albo w niedzielę koło 18.[/color]
> A tak swoja - kto o 18 w niedziele tak wraca zima do wrocka ?
> Narciarze - jasna sprawa, ale nie ma ich przeciez tak duzo.[/color]
Turyści - ci od krajoznawstwa jak i ci od oglądania wnętrz centów
handlowych.

No i ja czasami jadę na siakiś koncert albo znajomych nawiedzić :P

--
Pooh Zwijasz?
[url]http://zwijaj.pl/[/url]

Dnia Tue, 16 Feb 2010 16:30:14 +0100, ...:::Tomek:::... napisał(a):[color=blue]
> A to już zupełnie inna para kaloszy, jest skrzyżowanie, to czasem ktoś musi
> mieć czerwone. Idealnym rozwiązaniem byłaby tam jakaś estakada, ale to już
> sci-fi :-)[/color]
Żyjmy nadzieją, że obwodnica odbierze nieco ruchu :-)

--
Pooh Homepage: [url]http://www.pooh.priv.pl/[/url]

Dołącz do tych, którym zależy. [url]http://zwijaj.pl/[/url]

Dnia Tue, 16 Feb 2010 18:14:53 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):[color=blue]
> A wszystkich co pomykaja twardo bite 50 km/h lewym pasem
> uprzejmie proszę trzymania się prawej strony jezdni, a nie
> k...a lewej i blokowania przejazdu tym co pomykają zieloną
> falą ![/color]
To dogadaj się jeszcze z tym co tu ostatnio krzyczał, żeby jemu pasu do
skręcania w prawo w stronę toru wyścigów konnych nie blokować - on kazał na
środkowy i lewy spadać :P
Od razu dodam - mi proszę środkowego nie blokować bo z niego mam wybór czy
w Wyścigową czy w Karkonską bo czasami jeżdżę tu a czasami tu :P

--
Pooh Homepage: [url]http://www.pooh.priv.pl/[/url]
=======================================================================
Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> [url]http://zwijaj.pl/[/url]
Tanie hotele w Europie i nie tylko! -----> [url]http://skocz.pl/tanie_hotele[/url]

Pooh napisał(a):[color=blue]
> To dogadaj się jeszcze z tym co tu ostatnio krzyczał,
> żeby jemu pasu do skręcania w prawo w stronę toru
> wyścigów konnych nie blokować - on kazał na środkowy i
> lewy spadać :P[/color]
Poniekąd ma racje :)
Ja zawsze na lewy wpadam.[color=blue]
> Od razu dodam - mi proszę środkowego nie blokować bo z
> niego mam wybór czy w Wyścigową czy w Karkonską bo
> czasami jeżdżę tu a czasami tu :P[/color]
Dokładnie masz racje. Ale to proźba do TIRowców :)
Ci co do centrum, to lewy, potem jak mają kaganiec na 50 i
nie dają w Przyjaźni, to wypad na prawy.

Już nie raz jechałem równo obok kmiota (płci różnej) który/a
lewym pasem prawie do centrum jechał. Twardo trzymają sie
swojego, światłami mu dawali, klaksonem, nic nie dawało
rady, ściskali kmioty kierownice, ślepia wpatrzone prosto
przed siebie, i niewzruszone kmioty niczym, jak ku...a jakiś
letarg. Wszyscy go z prawej wyprzedzali jak sie zlitowałem,
bo ja równo z kmiotem 50 :D
A teraz moja segregacja kmiotów rodem "SP"
Czołówka to DB, DWR i kobiety DW.

Kilka miesięcy temu po mrugnięciu takiej kobiecie, ona
zatrzymała sie i cały peleton za sobą, podeszła do mnie ze
zdziwieniem i z zapytaniem co sie stało, czy jej coś
podpadło. Normalnie zszedłem. Poinformowałem ją, że jak nie
ma zamiru skręcać w lewo, niech jedzie prawym pasem, bo są
osoby które chcą jechać ciut szybciej. Ludzie z tyłu szału
dostawali LOL
I tak nie skręciła, bo wszyscy prawym ostro nadrabiali, i
sie bała :)
--
Krzysiek

W dniu 2010-02-16 20:47, Krzysztof 45 pisze:[color=blue]
> Kilka miesięcy temu po mrugnięciu takiej kobiecie, ona
> zatrzymała sie i cały peleton za sobą, podeszła do mnie ze
> zdziwieniem i z zapytaniem co sie stało, czy jej coś
> podpadło. Normalnie zszedłem. Poinformowałem ją, że jak nie
> ma zamiru skręcać w lewo, niech jedzie prawym pasem, bo są
> osoby które chcą jechać ciut szybciej. Ludzie z tyłu szału
> dostawali LOL
> I tak nie skręciła, bo wszyscy prawym ostro nadrabiali, i
> sie bała :)[/color]

I teraz pytanie kto jest bardziej godzien potępienia i dlaczego - osoba
jadąca w takiej sytuacji maksymalną dowolną prędkością lewym pasem, czy
tacy, którzy dają jej znaki, żeby zjechała na prawy, bo chcą ją
wyprzedzić przekraczając przy tym dozwoloną prędkość?

--
Pozdrawiam
Tomek

W dniu 2010-02-16 15:19, -=Elwood=- pisze:
[color=blue]
> Pewną skalę problemu pokazuje moim zdaniem sygnalizator z czasem na
> powstańców przy Wielkiej. 65 sekund czas czerwonego, 35 sekund czas
> zielonego[/color]

Skalę korków *wszędzie* we WRO potęguje kolejny debilizm
ustawiaczy świateł.

Otóż, rzecz dla mnie niebywała. Stoję na dowolnych światłach ...
powiedzmy, że już mam dostawać za chwilę zielone - rozglądam się
- piesi czerwone, kolizyjne trakty pieszych i innych kierunków
pojazdów - czerwone ...

1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ... 6 ... 7 ... 8 ... 9 ZIELONE

Po co jest ten lag na poziomie 7 - 9 sekund praktycznie wszędzie
??? Świetny widok w kamerkach - każdy kierunek stoi prawie 10
sekund ... Pobawta się w liczenie i badanie tego zjawiska.
Dlatego też we Wrocławiu potęguje się zjawisko przelatywania na
ciemnozielonym i jasnoczerwonym ...
--
Rafał "SP" Gil - [url]http://www.rafalgil.pl/[/url]
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER [url]http://www.motopower.pl/[/url]
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
[url]http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008[/url]

W dniu 2010-02-16 18:14, Krzysztof 45 pisze:
[color=blue]
> A wszystkich co pomykaja twardo bite 50 km/h lewym pasem uprzejmie
> proszę trzymania się prawej strony jezdni, a nie k...a lewej i
> blokowania przejazdu tym co pomykają zieloną falą ![/color]

;)))))
--
Rafał "SP" Gil - [url]http://www.rafalgil.pl/[/url]
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER [url]http://www.motopower.pl/[/url]
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
[url]http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008[/url]

W dniu 2010-02-16 20:47, Krzysztof 45 pisze:
[color=blue]
> Kilka miesięcy temu po mrugnięciu takiej kobiecie, ona
> zatrzymała sie i cały peleton za sobą, podeszła do mnie ze
> zdziwieniem i z zapytaniem co sie stało, czy jej coś
> podpadło.[/color]

He he he ... dobry manewr ;) Z tego typu manewrów - powiedzmy
jak zgaśnie ci auto na światłach, ktoś z tyłu zaczyna trąbić -
by się nie stresować należy wysiąść, poinformować trąbiącego, że
ty mu klakson potrzymasz, a on niech ci furkie odpali ;)

--
Rafał "SP" Gil - [url]http://www.rafalgil.pl/[/url]
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER [url]http://www.motopower.pl/[/url]
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
[url]http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008[/url]

W dniu 2010-02-16 21:03, ...:::Tomek:::... pisze:
[color=blue]
> I teraz pytanie kto jest bardziej godzien potępienia i dlaczego - osoba
> jadąca w takiej sytuacji maksymalną dowolną prędkością lewym pasem, czy
> tacy, którzy dają jej znaki, żeby zjechała na prawy, bo chcą ją
> wyprzedzić przekraczając przy tym dozwoloną prędkość?[/color]

Jedni i drudzy, z tym, że ci co dozwoloną to bardziej.

Jazda lewym pasem 40 to nowa moda za którą pałować policja nie
chce ... bo nie ma widełek w zależności od taryfikatora (więc
nie ma jak "negocjować" łapę) ... ci drudzy też zasługują na
mandat - ale tu już pole do negocjacji jest wielkie - ile jest
skłonny zapłacić za nie utratę prawka człek co trzymał się
zielonej fali 110 w zabudowanym ;)

--
Rafał "SP" Gil - [url]http://www.rafalgil.pl/[/url]
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER [url]http://www.motopower.pl/[/url]
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
[url]http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008[/url]

...:::Tomek:::... napisał(a):[color=blue]
> I teraz pytanie kto jest bardziej godzien potępienia i
> dlaczego - osoba jadąca w takiej sytuacji maksymalną
> dowolną prędkością lewym pasem, czy tacy, którzy dają jej
> znaki, żeby zjechała na prawy, bo chcą ją wyprzedzić
> przekraczając przy tym dozwoloną prędkość?[/color]
A dlaczego taki Vmax 50km/h jedzie lewym pasem do centrum, a
nie prawym?

Kogo potępiają za jazdę 50km/h, tego na lewym pasie, czy
tego prawym pasem? (środkowego nie ma)
I nie raz kaki kmiot jedzie 45km/h, i ja równo z nim po
prawej. Na mnie nie trąbią :D
A przepisy jak sie poruszamy na drodze znasz?
--
Krzysiek

W dniu 2010-02-16 21:44, Krzysztof 45 pisze:
[color=blue]
> I nie raz kaki kmiot jedzie 45km/h, i ja równo z nim po
> prawej. Na mnie nie trąbią :D[/color]

Faktem jest - możesz beknąć za podżeganie do popełnienia dość
brutalnego przestępstwa na najbliższych światłach.

Sam akt przestępczy nie jest karalny "sam" - podżeganie do niego
również ;)
--
Rafał "SP" Gil - [url]http://www.rafalgil.pl/[/url]
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER [url]http://www.motopower.pl/[/url]
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
[url]http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008[/url]

Rafał "SP" Gil napisał(a):[color=blue]
> He he he ... dobry manewr ;) Z tego typu manewrów - powiedzmy jak
> zgaśnie ci auto na światłach, ktoś z tyłu zaczyna trąbić - by się nie
> stresować należy wysiąść, poinformować trąbiącego, że ty mu klakson
> potrzymasz, a on niech ci furkie odpali ;)[/color]
E, bez jaj, widać kiedy fura zdechła i nie może jej
zreanimować, a kiedy szoferak śpi :)
No i jest różnica w trąbieniu - kiedy chcesz kogoś
delikatnie "obudzić" lub po prostu zjebać.

Choć faktycznie nie raz widziałem jak imbecyl trąbi nawet
na takiego który sam furaka spycha na pobocze, nic tylko
jemu fure uziemić.
Jakieś dwa lata temu takiego fiuta trąbiącego zablokowałem i
pomogłem gościowi auto spychać, myślałem żeszału dostanie,
i tylko czekałem, wyjdzie do mnie czy nie. Nie wyszedł.

Ja generalnie uzywam długich, klaksonu tylko w stosunku do
ślepych :)
--
Krzysiek

Rafał "SP" Gil napisał(a):[color=blue][color=green]
>> I nie raz kaki kmiot jedzie 45km/h, i ja równo z nim po
>> prawej. Na mnie nie trąbią :D[/color]
> Faktem jest - możesz beknąć za podżeganie do popełnienia dość brutalnego
> przestępstwa na najbliższych światłach.
> Sam akt przestępczy nie jest karalny "sam" - podżeganie do niego również ;)[/color]
Ej, jak by taki Vmax45km/h na lewym pasie wrzucił prawy
kierunek, zawsze jak mam możliwość to daje do przodu, lub
wpuszczam przed siebie. I nie ważne czy to mały czy duży :)
--
Krzysiek

W dniu 2010-02-16 21:44, Krzysztof 45 pisze:[color=blue]
> A dlaczego taki Vmax 50km/h jedzie lewym pasem do centrum, a
> nie prawym?
> Kogo potępiają za jazdę 50km/h, tego na lewym pasie, czy
> tego prawym pasem? (środkowego nie ma)
> I nie raz kaki kmiot jedzie 45km/h, i ja równo z nim po
> prawej. Na mnie nie trąbią :D
> A przepisy jak sie poruszamy na drodze znasz?[/color]

Nie zrozumiałeś mojego pytania, a na dodatek nie znasz przepisów
drogowych. Nie napisałem, że ten na lewym pasie robi dobrze, tylko
spytałem co jest gorsze. Tak samo nie powinno się jeździć po lewym
pasie, jeśli prawy jest wolny, jak nie można przekraczać dozwolonej
prędkości, jak również używać długich świateł i sygnałów dźwiękowych bez
potrzeby w terenie zabudowanym.

--
Pozdrawiam
Tomek

W dniu 2010-02-17 00:33, ...:::Tomek:::... pisze:
[color=blue]
> ... nie znasz przepisów drogowych ...
> ... spytałem co jest gorsze...[/color]

On nie zna przepisów - a ty w w/w PoRDzie doszukałeś się
stopniowania wykroczeń. Brawo.

--
Rafał "SP" Gil - [url]http://www.rafalgil.pl/[/url]
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER [url]http://www.motopower.pl/[/url]
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
[url]http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008[/url]

W dniu 2010-02-17 01:18, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:[color=blue]
> On nie zna przepisów - a ty w w/w PoRDzie doszukałeś się stopniowania
> wykroczeń. Brawo.[/color]

Następny, który czyta ze zrozumieniem:-) Pisałem o tym, co jest bardziej
godne potępienia nie przez PORD lub policję, tylko przez nas, grupowiczów.
Poza tym stopniowanie wykroczeń istnieje, za niektóre dostajesz w końcu
więcej punktów niż za inne:-)

--
Pozdrawiam
Tomek

> Po co jest ten lag na poziomie 7 - 9 sekund praktycznie wszędzie

bo robią zielone za krótkie zielone dla pieszych i te lagi to czas
opuszczenia przejść przez pieszych na CZEWONYM.

Dnia Tue, 16 Feb 2010 20:47:19 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):[color=blue]
> proźba[/color]
Co się czepiasz, że ktoś jeździć nie potrafi...
Jedni nie potrafią jeździć, inni nie potrafią pisać ;P
[color=blue]
> Czołówka to DB, DWR i kobiety DW.[/color]
Dobrze, że mam WCU :P

--
Pooh Homepage: [url]http://www.pooh.priv.pl/[/url]

Dołącz do tych, którym zależy. [url]http://zwijaj.pl/[/url]

Dnia Wed, 17 Feb 2010 08:23:00 +0100, ...:::Tomek:::... napisał(a):[color=blue]
> Poza tym stopniowanie wykroczeń istnieje, za niektóre dostajesz w końcu
> więcej punktów niż za inne:-)[/color]
Taaa.... Stopniowanie...
Spowodowanie kolizji kosztuje tyle samo co przekroczenie prędkości o 20.

--
Pooh Homepage: [url]http://www.pooh.priv.pl/[/url]

Dołącz do tych, którym zależy. [url]http://zwijaj.pl/[/url]

W dniu 2010-02-17 09:46, Przemek pisze:[color=blue][color=green]
>> Po co jest ten lag na poziomie 7 - 9 sekund praktycznie wszędzie[/color]
> bo robią zielone za krótkie zielone dla pieszych i te lagi to czas
> opuszczenia przejść przez pieszych na CZEWONYM.[/color]

Ale to jest spotykane również w miejscach gdzie nie ma problemu
świateł dla pieszych.
--
Rafał "SP" Gil - [url]http://www.rafalgil.pl/[/url]
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER [url]http://www.motopower.pl/[/url]
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
[url]http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008[/url]

[color=blue]
> Ale to jest spotykane również w miejscach gdzie nie ma problemu
> świateł dla pieszych.[/color]

bo oni nie znają wytycznych do projektowania sygnalizacji. jedyne,
czym się posługują, to słynna czerwona książeczka.

Icek wrote:[color=blue]
> nie nie. Brak sygnalizacji wcale nie powoduje, ze przepustowosc bedzie
> maksymalna[/color]

No a co spowoduje? W końcu korki na tym odcinku to wina złej synchronizacji
świateł czy nie?

--
Pozdrawiam
Tomek

> Nie pamiętam, ale nawet jeśli tak twierdziłem, to nie widzę sprzeczności[color=blue]
> pomiędzy tym co mówiłem wtedy i tym co mówię teraz. Co starasz się mi
> pokazać?:-)
> Poza tym, jeśli twierdzisz, że jest to kwestia synchronizacji świateł,
> to pozwól, że zadam pytanie pomocnicze - jak myślisz, co się stanie,
> jeśli na całej długości Karkonoskiej i Wyścigowej, począwszy od linii
> Hallera-Armii Krajowej usuniemy wszystkie światła i zostawimy tylko te
> na skrzyżowaniu ze Zwycięską? Przepustowość będzie wtedy maksymalna, ale
> myślisz, że to spowoduje, że nie będzie na tych ulicach korka?[/color]

nie nie. Brak sygnalizacji wcale nie powoduje, ze przepustowosc bedzie
maksymalna

Icek

> Ale to jest spotykane również w miejscach gdzie nie ma problemu[color=blue]
> świateł dla pieszych.[/color]

bo mamy popi......nych ludzi od inzynierii ruchu.

Patrz zawracanie na piotra skargi. nagle dali tam zastrzalkowany skret.
Czemu?? Przy zawracaniu nie kolidujesz ani z pieszymi (brak przejscia) ani z
tramwajami (one moga jechac tylko prosto i w prawo wiec przy skrecie w lewo
i tak musza miec zielone

W ten sposob osoby ktore legalnie chca dojechac z dworca na piotra skargi
nie moga pojechac prosto i zawrocic tylko musza kombinowac

Icek

A teraz moja segregacja kmiotów rodem "SP"
Czołówka to DB, DWR i kobiety DW.

==============
zapomniales o DTR

Icek

> > nie nie. Brak sygnalizacji wcale nie powoduje, ze przepustowosc bedzie[color=blue][color=green]
> > maksymalna[/color]
>
> No a co spowoduje? W końcu korki na tym odcinku to wina złej[/color]
synchronizacji[color=blue]
> świateł czy nie?[/color]

1. nie ma zapotrzebowania na ciagly ruch na tym odcinku. Samochody raz jada
a raz nie. (swiatla tylko organizuja ten przejazd)

2. jak wylaczysz wszystkie swiatla to na skrzyzowaniach zrobi sie taki
balagan, ze nawet Ci co jada z pierwszenstwem przejazdu nie beda mogli
sprawnie i szybko opuscic skrzyzowania.

3. jak ustawisz wszystkie kolejne sygnalizatory tak aby samochody jechaly
sprawnie, bez zbednych zatrzyman, bez zbednego zwalniania i przyspieszania
to taki ruch sprawi ze korki zmaleja

Icek

Icek wrote:[color=blue][color=green]
>> No a co spowoduje? W końcu korki na tym odcinku to wina złej
>> synchronizacji świateł czy nie?[/color]
> 1. nie ma zapotrzebowania na ciagly ruch na tym odcinku. Samochody
> raz jada a raz nie. (swiatla tylko organizuja ten przejazd)[/color]

Jesteś pewien? Do tej ulicy jest tyle dojazdów, że gdyby nie światła, to
ciągle byłby na niej ruch (mówimy oczywiście o godzinach dziennych).
[color=blue]
> 2. jak wylaczysz wszystkie swiatla to na skrzyzowaniach zrobi sie taki
> balagan, ze nawet Ci co jada z pierwszenstwem przejazdu nie beda mogli
> sprawnie i szybko opuscic skrzyzowania.[/color]

No ale dlaczego? Przecież nie ma świateł, więc nikt nie powinien zastawiać
skrzyżowań, ruch będzię się odbywał płynnie. Poza tym Karkonoska ma
pierwszeństwo na całej długości.
[color=blue]
> 3. jak ustawisz wszystkie kolejne sygnalizatory tak aby samochody
> jechaly sprawnie, bez zbednych zatrzyman, bez zbednego zwalniania i
> przyspieszania to taki ruch sprawi ze korki zmaleja[/color]

I właśnie w tym sęk, bo w pewnym miejscu Karkonoska przecina się z
Wyścigową. Nie ustawisz świateł tak, żeby obie ulice jechały sprawnie i bez
zbędnych zatrzymań. Poza tym, jeśli przyjąć Twoje rozumowanieo dobrym
ustawieniu świateł, to to, o czym wyżej pisałem, czyli zlikwidowanie świateł
powinno przynieść jeszcze lepszy skutek niż ich odpowiednie ustawienie.
Wtedy wszyscy przecież będą jechać płynnie i bez zbędnych zatrzymań. Ciągle
zapominasz jednak o tym, że gdzieś na końcu (w tym wypadku na Zwycięskiej)
są światła, które zatrzymują ten cały beztroski płynny ruch i to właśnie one
powodują powstawanie korka.

--
Pozdrawiam
Tomek

> >> No a co spowoduje? W końcu korki na tym odcinku to wina złej[color=blue][color=green][color=darkred]
> >> synchronizacji świateł czy nie?[/color]
> > 1. nie ma zapotrzebowania na ciagly ruch na tym odcinku. Samochody
> > raz jada a raz nie. (swiatla tylko organizuja ten przejazd)[/color]
>
> Jesteś pewien? Do tej ulicy jest tyle dojazdów, że gdyby nie światła, to
> ciągle byłby na niej ruch (mówimy oczywiście o godzinach dziennych).[/color]

tak, to widac w czasie jak sygnalizacja jest zepsuta. Czasami to sie zdarza.

[color=blue][color=green]
> > 2. jak wylaczysz wszystkie swiatla to na skrzyzowaniach zrobi sie taki
> > balagan, ze nawet Ci co jada z pierwszenstwem przejazdu nie beda mogli
> > sprawnie i szybko opuscic skrzyzowania.[/color]
>
> No ale dlaczego? Przecież nie ma świateł, więc nikt nie powinien zastawiać
> skrzyżowań, ruch będzię się odbywał płynnie. Poza tym Karkonoska ma
> pierwszeństwo na całej długości.[/color]

ale mamy "miszczuf" kierownicy.
[color=blue][color=green]
> > 3. jak ustawisz wszystkie kolejne sygnalizatory tak aby samochody
> > jechaly sprawnie, bez zbednych zatrzyman, bez zbednego zwalniania i
> > przyspieszania to taki ruch sprawi ze korki zmaleja[/color]
>
> I właśnie w tym sęk, bo w pewnym miejscu Karkonoska przecina się z
> Wyścigową. Nie ustawisz świateł tak, żeby obie ulice jechały sprawnie i[/color]
bez[color=blue]
> zbędnych zatrzymań. Poza tym, jeśli przyjąć Twoje rozumowanieo dobrym
> ustawieniu świateł, to to, o czym wyżej pisałem, czyli zlikwidowanie[/color]
świateł[color=blue]
> powinno przynieść jeszcze lepszy skutek niż ich odpowiednie ustawienie.
> Wtedy wszyscy przecież będą jechać płynnie i bez zbędnych zatrzymań.[/color]
Ciągle[color=blue]
> zapominasz jednak o tym, że gdzieś na końcu (w tym wypadku na Zwycięskiej)
> są światła, które zatrzymują ten cały beztroski płynny ruch i to właśnie[/color]
one[color=blue]
> powodują powstawanie korka.[/color]

eeeeee, kwestia tunningu. Wiesz czemu ostatnio problem sie powiekszyl?

Wczesniej bylo tak, ze jak jechales z partynickiej w wyscigowa to w lewo
jazda byla kolizyjna z tymi co jada z wyscigowej w partynicka.

Teraz jakis madrala wymysli, ze te pasy (z partynickiej w lewo i z
zwycieskiej w lewo) tak jakos na siebie zachodza i trzeba zrobic osobny cykl
dla tych aut. Zmnioejszylo to czas cyklu tych na karkonoskiej w strone
bielan.

Poza tym nie ma potrzeby aby ze zwycieskiej dawac mozliwosc jazdy w lewno na
bielany (moze pojechac w prawo a zaraz zrobic pas do zawracania bo trawnika
tam jest pod dostatkiem).

Nie ma potrzeby aby lewoskrez partynickiej byl bezkolizyjny ze zwycieska bo
ze zwycieskiej najwiecej jedzie w lewo.

Nie ma potrzeby aby ze zwycieskiej w prawo bylo czerwone. Jest rozbiegowy
pas (ten do skretu w prawo na stacje). Po co wiec czerwone i okazyjnie
(jedna z ostatnich) strzalka.

Nie ma potrzeby aby w tym miejscu bylo ograniczenie do 50km/h.

Zauwaz tez ze korek robi sie teraz mniej na zwycieskiej a wiecej na
przejsciu dla pieszych przy polmozbycie. Jak jest to skrzyzowanie z
wyscigowo to rozumiem po co czerwone jest na tak dlugo. Ale teraz jest tam
_tylko_ przejscie dla pieszych.

Icek

! I to jest[color=blue]
> fakt.
> Przykład z centrum. Stoisz rano na światłach, skrzyżowanie Powstańców Śl.
> Swobodna w kierunku Piłsudskiego. Jeśli ostro wystartujesz i osiągniesz
> jakieś 80km/h to masz szansę załapać się na zielone/żółte na kolejnej
> krzyżówce z Piłsudskiego.[/color]

Te światła są dobrze ustawione. Bo są częścią "zielonej fali" dla jadących
od centrum miasta - od PDT przez pl. Kościuszki, skrzyżowanie
Piłsudskiego - Świdnicka do Swobodnej...

Wiem, że każdy by chciał zieloną falę w dwie strony ale przecież z
wiadomych powodów to jest niemożliwe przy nieco dłuższych odcinkach.

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w[color=blue]
> Dnia Tue, 16 Feb 2010 16:34:17 +0100, J.F. napisał(a):[color=green]
>> Narciarze - jasna sprawa, ale nie ma ich przeciez tak duzo.
>> Studenci i inni mlodzi od rodzin ?[/color]
>
> Studenci na pewno, do tego powracający z weekendowych wypadów.[/color]

Ale kto sie pcha zima na jakis weekendowy wypad, w dodatku tak
masowo :-)
[color=blue]
> Narciarze z jednej strony, mieszkańcy Kotliny i okolic z drugiej
> :)[/color]

Ale mieszkancy kotliny to o tej porze powinni co najwyzej wracac do
siebie :-)

J.

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał[color=blue]
> Startujemy z casto ... rondo ... widzę zielone przed sobą
> (okolice KFC) ... czerwone na skręcie w lewo w Karkonoską ...
> powoli się toczę ... [...] 120 na liczniku - Zwycięska - zapala
> się zielone jakieś 200 metrów przedemną .... ~ 120 ... kolejne
> światła - widzę zielone ... non stop 110 - 120 km/h (jesteśmy w
> zabudowanym) ...[/color]

I co - nadal tak ?
Wczoraj bylem "ostatni w kolejce", a ~80 wystarczalo na kilka
zielonych. Owszem, jakbym szybciej jechal to bym jeszcze dalej
zajechal :-)
Ale podejrzewam ze jak jestes na poczatku fali to 120 byloby za
szybko, a ~60 w sam raz.
..[color=blue]
> 3. Już wiem czemu wypadki na Karkonoskiej na odcinku od
> zwycięskiej do zjazdów na autostradę zazwyczaj są śmiertelne.[/color]

Ale tam chyba teren niezabudowany, 90 dozwolone.

J.

Dnia Thu, 18 Feb 2010 13:33:51 +0100, J.F. napisał(a):[color=blue]
> Ale tam chyba teren niezabudowany, 90 dozwolone.[/color]
Hmmm....
[url]http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Speedlimitsinpoland.png[/url]

Tyle, że tam ograniczenia stoją.

--
Pooh Homepage: [url]http://www.pooh.priv.pl/[/url]

Twój komputer też może być wolontariuszem! [url]http://zwijaj.pl/[/url]
Tanie hotele w Europie i nie tylko! [url]http://skocz.pl/tanie_hotele[/url]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pruchnik.xlx.pl
  •  
     
    Linki
     
     
       
    Copyright Š 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates