ďťż
Perony na rondzie Reagana
ďťż
Start
takie tam...
 
Witam

Dzisiaj jechalem tramwajem przez rondo na pl. Grunwaldzkim i
przygladalem sie przystankom na srodku. Prace juz na ukonczeniu ale
czy nie zapomnieli tam o peronach? Przystanek tramwajowy z przejsciem
podziemnym i dachem, a wsiadac sie bedzie z poziomu ulicy? Moze ja cos
zle patrzylem??

pozdrawiam

and




Użytkownik "625" <P.Filar@gmail.com> napisał w wiadomości
news:f356afcb-2a1c-43e5-81ee-329a47ec2cf4@k2g2000hse.googlegroups.com...[color=blue]
> ROZPORZĄDZENIE[/color]
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 2 marca 1999 r.

w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi
publiczne i ich usytuowanie.

(Dz. U. z dnia 14 maja 1999 r.)

....

6. Peron w stosunku do główki szyny powinien być wyniesiony nie mniej
niż o 0,1 m.
- - -

a jakby tak popatrzeć choć raz zdrowym rozsądkiem a nie przepisami? :)

[email]hob@op.pl[/email] pisze:
[color=blue]
> Dzisiaj jechalem tramwajem przez rondo na pl. Grunwaldzkim i
> przygladalem sie przystankom na srodku. Prace juz na ukonczeniu ale
> czy nie zapomnieli tam o peronach? Przystanek tramwajowy z przejsciem
> podziemnym i dachem, a wsiadac sie bedzie z poziomu ulicy? Moze ja cos
> zle patrzylem??[/color]

Nie patrzyłeś źle. Była już o tym dyskusja grubego kalibru na grupie
pl.misc.transport.miejski i przeważył pogląd, że to efekt zastosowania
tzw. splotów (szyny rozchodzą się kawałek przed skrętem i po krótkim
odcinku biegną równolegle). Gdyby przy splotach zastosować standardowe
perony, to przy stawaniu tramwaju na dalszym od peronu torze nogi
wpadałyby pasażerom między krawędź peronu a pojazd. W takim razie nasuwa
się pytanie - po co tyle splotów? No, ale na to nasi "genialni"
urzędnicy już nie wpadli.

Pozdrawiam,
--
----> Piotr Waszkielewicz - piotrwasz[małpa]o2[kropka]pl <----
----> [url]http://psoras.republika.pl[/url] <----
----> Nie ma rzeczy, których nie można przeliczyć na pieniądze <----
----> Adam Płaszczyca, pl.misc.kolej, 2007 <----

In <news:fpkghn$aai$1@atlantis.news.tpi.pl>, Piotr Waszkielewicz wrote:
[color=blue]
> Nie patrzyłeś źle. Była już o tym dyskusja grubego kalibru na grupie
> pl.misc.transport.miejski i przeważył pogląd, że to efekt zastosowania
> tzw. splotów (szyny rozchodzą się kawałek przed skrętem i po krótkim
> odcinku biegną równolegle).[/color]

Sploty nie tłumaczą braku peronów na pl. Teatralnym, czy ul. Szewskiej.
Komuś widocznie zależy, aby ograniczyć dostęp niepełnosprawnych do
tramwajów, także niskopodłogowych.

--
perian
Talk is cheap. Supply exceeds Demand.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pruchnik.xlx.pl
  •  
     
    Linki
     
     
       
    Copyright Š 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates