|
takie tam... |
|
Witam
Dzisiaj jechalem tramwajem przez rondo na pl. Grunwaldzkim i przygladalem sie przystankom na srodku. Prace juz na ukonczeniu ale czy nie zapomnieli tam o peronach? Przystanek tramwajowy z przejsciem podziemnym i dachem, a wsiadac sie bedzie z poziomu ulicy? Moze ja cos zle patrzylem??
pozdrawiam
and
Użytkownik "625" <P.Filar@gmail.com> napisał w wiadomości news:f356afcb-2a1c-43e5-81ee-329a47ec2cf4@k2g2000hse.googlegroups.com...[color=blue] > ROZPORZĄDZENIE[/color] MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 2 marca 1999 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
(Dz. U. z dnia 14 maja 1999 r.)
....
6. Peron w stosunku do główki szyny powinien być wyniesiony nie mniej niż o 0,1 m. - - -
a jakby tak popatrzeć choć raz zdrowym rozsądkiem a nie przepisami? :)
[email]hob@op.pl[/email] pisze: [color=blue] > Dzisiaj jechalem tramwajem przez rondo na pl. Grunwaldzkim i > przygladalem sie przystankom na srodku. Prace juz na ukonczeniu ale > czy nie zapomnieli tam o peronach? Przystanek tramwajowy z przejsciem > podziemnym i dachem, a wsiadac sie bedzie z poziomu ulicy? Moze ja cos > zle patrzylem??[/color]
Nie patrzyłeś źle. Była już o tym dyskusja grubego kalibru na grupie pl.misc.transport.miejski i przeważył pogląd, że to efekt zastosowania tzw. splotów (szyny rozchodzą się kawałek przed skrętem i po krótkim odcinku biegną równolegle). Gdyby przy splotach zastosować standardowe perony, to przy stawaniu tramwaju na dalszym od peronu torze nogi wpadałyby pasażerom między krawędź peronu a pojazd. W takim razie nasuwa się pytanie - po co tyle splotów? No, ale na to nasi "genialni" urzędnicy już nie wpadli.
Pozdrawiam, -- ----> Piotr Waszkielewicz - piotrwasz[małpa]o2[kropka]pl <---- ----> [url]http://psoras.republika.pl[/url] <---- ----> Nie ma rzeczy, których nie można przeliczyć na pieniądze <---- ----> Adam Płaszczyca, pl.misc.kolej, 2007 <----
In <news:fpkghn$aai$1@atlantis.news.tpi.pl>, Piotr Waszkielewicz wrote: [color=blue] > Nie patrzyłeś źle. Była już o tym dyskusja grubego kalibru na grupie > pl.misc.transport.miejski i przeważył pogląd, że to efekt zastosowania > tzw. splotów (szyny rozchodzą się kawałek przed skrętem i po krótkim > odcinku biegną równolegle).[/color]
Sploty nie tłumaczą braku peronów na pl. Teatralnym, czy ul. Szewskiej. Komuś widocznie zależy, aby ograniczyć dostęp niepełnosprawnych do tramwajów, także niskopodłogowych.
-- perian Talk is cheap. Supply exceeds Demand.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpruchnik.xlx.pl
|
|
|
|
|
Linki |
|
|
|
|