Wydział Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej za pośrednictwem SISKOM rozpoczyna badanie ankietowe dotyczące problemów komunikacyjnych w Warszawie. Ankieta jest dostępna na stronie internetowej: [url]http://siskom.waw.pl/aktualnosci.htm[/url]
Wypełnić ankiete może każdy, kto w życiu codziennym posiada potrzebę przemieszczania się w obrębie aglomeracji Warszawskiej. Niezależnie czy robi to samochodem, komunikacją publiczną czy rowerem. oraz niezależnie czy mieszka w Warszawie czy na przedmieściach Czas potrzebny na wypełnienie ankiety to 10-15 minut.
Część pytań jest półotwartych zawierają część "a" (stałą) oraz część "b" gdzie można dopisać dodatkowo swoją opcję lub czynnik i określić jego wpływ. Jeśli nie chcemy nic dodawać to część "b" pytania zostawiamy bez zmian.
Wyniki ankiety posłużą jako materiał do pracy inżynierskiej jednej ze studentek wydziału Inżynierii Środowiska. Dadzą też pewien obraz problemu, preferencji komunikacyjnych mieszkańców Warszawy i aglomeracji. Część pytań z ankiety pokrywa się z pytaniami podobnej ankiety dot. korków w Warszawie, którą SISKOM przeprowadził w 2005 roku, będzie możliwość porównania wyników.
-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
Użytkownik "SISKOM" <robert_c.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hht1hc$3cc$1@inews.gazeta.pl...[color=blue] > Wydział Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej za pośrednictwem > SISKOM rozpoczyna badanie ankietowe dotyczące problemów komunikacyjnych w > Warszawie. Ankieta jest dostępna na stronie internetowej: > [url]http://siskom.waw.pl/aktualnosci.htm[/url][/color]
Ciekaw jestem wyników. Czy rzeczywiście te 70% powie, że głównym problemem jest zbyt mała ilość autobusów i pasów dla nich wydzielonych :-)
> Użytkownik "SISKOM"[color=blue] > Wydział Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej za pośrednictwem > SISKOM rozpoczyna badanie ankietowe dotyczące problemów komunikacyjnych w > Warszawie. Ankieta jest dostępna na stronie internetowej: > [url]http://siskom.waw.pl/aktualnosci.htm[/url][/color]
Wypelnilem. W punkcie (chyba 2a) jako inne przyczyny zlej organizacji ruchu w miescie wpisalem szkodliwa dzialalnosc p. Galasa. AM
eManitou <e-manitou@_gazeta.pl> napisał(a): [color=blue] > Ciekaw jestem wyników. Czy rzeczywiście te 70% powie, że głównym problemem > jest zbyt mała ilość autobusów i pasów dla nich wydzielonych :-)[/color]
Na razie to się potwierdza.
-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
On 4 Sty, 16:47, "eManitou" <e-manitou@_gazeta.pl> wrote:[color=blue] > > Ciekaw jestem wyników. Czy rzeczywiście te 70% powie, że głównym > problemem jest zbyt mała ilość autobusów i pasów dla nich wydzielonych :-)[/color]
Uczciwa odpowiedź na pytanie zadane w formie jak wyżej może brzmieć tylko:
TAK.
Problem polega na tym, że takie pytanie jest źle sformułowane. I jakkolwiek popieram i rozumiem wysiłek stowarzyszenia, odniosłem wrażenie że pytania w kontekście buspasów/tramwajów są niewłaściwie sformułowane. Ja na nie mogę odpowiedzieć hipotetycznie, że tak, oczywiście że zbyt mała ilość autobusów i pasów dla nich wydzielonych jest problemem i ich zwiększenie zlikwiduje korki - ale na moją sytuację się to nie przełoży (chyba że dojdzie do jakiejś totalnej ekstremy).
Moje połączenie do pracy jest dość optymalnie skonfigurowane: metro + autobus + z kapcia - i niestety samochodem w korkach nadal jest 2-3 szybciej.
I to przy uaktywnionej czerwonej fali, śpiących królewnach na każdych światłach i wyczynach pana inżyniera Galasa, który poszedł w miasto dziesięć lat temu i jeszcze nie wrócił.
Pozdrawiam Greg -- 834rd Bomb Wing Strategic Air Command PEACE IS OUR PROFESSION
Greg <gregolec@poczta.onet.pl> napisał(a): [color=blue] > Problem polega na tym, =BFe takie pytanie jest =BCle sformu=B3owane. I > jakkolwiek popieram i rozumiem wysi=B3ek stowarzyszenia, odnios=B3em > wra=BFenie =BFe pytania w kontek=B6cie buspas=F3w/tramwaj=F3w s=B1[/color] niew=B3=[color=blue] > a=B6ciwie > sformu=B3owane.[/color]
Tu chodzi bardziej nie o to, jak jest lepiej dla Ciebie, ale co Ty uważasz, jak jest lepiej dla ogółu.
-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
On Wed, 6 Jan 2010 13:31:23 +0000 (UTC), "SISKOM" <robert_c.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote: [color=blue] >Tu chodzi bardziej nie o to, jak jest lepiej dla Ciebie, ale co Ty uważasz, >jak jest lepiej dla ogółu.[/color]
A jeśłi już tu piszesz to czy zrobicie kiedyś badanie jak mieszkańcy postrzegają buspasy i namawianie do korzystania z KM? Bo coś mi nie chce się wierzyć w badania zamawiane przez ZDM i wolałbym zobaczyć wyniki badania niezależnego? I czy rzeczywiście tak masowo ludzie popierają buspasy całodobowe bo do tej pory padaja pytania ogólnie o buspas a nie o to czy jest sensowny całodobowo czy tylko w określonych godzinach.
Bo w sumie tak sie zastanawiam że ilość autobusów jest ograniczona. I jak miasto chce dorzucić nowe buspasy i zwiększyć na nich ilość autobusów to nie ma bata i gdzie indziej tych autobusów zabraknie. A tego nie uwzględnia chyba żadne badanie: że będzie super takt na buspasach i autobus co kilkadziesiąt minut na liniach peryferyjnych. I że ludzie z tych peryferiów jakoś będą musieli jeździć więc będą korzystać z aut. A że parkingów P&R jest zaledwie kilka to raczej będą sie pchali do celu niż zostawiali auto na poboczu przy dowolnym przystanku tylko po to żeby pojechac KM. Dotyczy to zwłaszcza mieszkańców nie zwartych osiedli którzy jakąś komunikację mają w promieniu 300-400 metrów ale mieszkańców różnych Białołęk czy np. terenów na zachód od Puławskiej gdzie często mają jeden autobus dojazdowy do jakiegoś węzła przesiadkowego co kilkadziesiąt minut.
Zdrówko
Dnia 06.01.2010 SISKOM <robert_c.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał/a:[color=blue] > > Tu chodzi bardziej nie o to, jak jest lepiej dla Ciebie, ale co Ty uważasz, > jak jest lepiej dla ogółu.[/color]
Oj, niedobrze, bardzo niedobrze.
Specjalistów od uszczęśliwiania ogółu było już wielu, i ciągle pojawiają się nowi, i żadnemu się nie udało. Ale jak spotkasz tego ogóła, to go zapytaj jak mu ogólnie zrobić dobrze.
-- kakmaratgmaildotcom
kakmar <kakmar+sp@gmail.com> napisał(a): [color=blue] > > Specjalistów od uszczęśliwiania ogółu było już wielu, i ciągle[/color] pojawiaj[color=blue] > ą > się nowi, i żadnemu się nie udało.[/color]
Nie udało się, bo egoistyczne jednostki wciąż przeszkadzają. [color=blue] > Ale jak spotkasz tego ogóła, to go zapytaj jak mu ogólnie zrobić[/color] dobrze.[color=blue] >[/color]
To nie ogół ma Ci powiedziec, jak mu zrobić dobrze, ale to Ty masz sam to przemyśleć i zdecydować. Jak się zbierze odpowiednią ilośc takich opinii, to masz opinię ogółu. Proste? :)
-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
Maciek \Babcia\ Dobosz <babcia@jewish.org.pl> napisał(a): [color=blue] > A jeśłi już tu piszesz to czy zrobicie kiedyś badanie jak mieszkańcy > postrzegają buspasy i namawianie do korzystania z KM? Bo coś mi nie > chce się wierzyć w badania zamawiane przez ZDM i wolałbym zobaczyć > wyniki badania niezależnego?[/color]
Hmmm... Badanie opinii społecznej zamawia nie tylko ZDM, czy ZTM, ale też Gazeta Stołeczna i TVN Warszawa. Nie wiem, czy zrobimy jakieś badanie dotyczace zadowolenia z buspasów. Jeśli prezeprowadzamy ankiety, to muszą one czemuś służyć. Mozemy zapytać się ludzi, czy chcą być bogaci i szcześliwi, ale co z tego wynika.
Ta obecnie przeprowadzana ankieta pyta się respondentów, czy ich zdaniem zwiększanie ulic z wydzielonymi pasami tylko dla autobusów wpłynie na zmniejszenie korków. Nie mogę napisac jaki jest procentowy podział oddanych głosów. Wyniki pełne podamy wiosną.
Zdrówko :)
-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
> Użytkownik "SISKOM" [ciach] [color=blue][color=green] > > Ale jak spotkasz tego ogóła, to go zapytaj jak mu ogólnie zrobić > > dobrze.[/color][/color]
[color=blue] > To nie ogół ma Ci powiedziec, jak mu zrobić dobrze, ale to Ty masz sam to > przemyśleć i zdecydować. Jak się zbierze odpowiednią ilośc takich opinii, to > masz opinię ogółu. Proste? :)[/color]
Nie. Opinia ogolu to opinia wyrazona przez wszystkich a nie tylko przez 500 zapytanych osob. Tak wiec prosze nie stosowac psychotechnicznych sztuczek na udawadnianie zalozonej tezy. AM
Użytkownik "SISKOM" <robert_c.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hi73ve$f0u$1@inews.gazeta.pl...[color=blue] > Maciek \Babcia\ Dobosz <babcia@jewish.org.pl> napisał(a): >[color=green] >> A jeśłi już tu piszesz to czy zrobicie kiedyś badanie jak mieszkańcy >> postrzegają buspasy i namawianie do korzystania z KM? Bo coś mi nie >> chce się wierzyć w badania zamawiane przez ZDM i wolałbym zobaczyć >> wyniki badania niezależnego?[/color] > > Hmmm... Badanie opinii społecznej zamawia nie tylko ZDM, czy ZTM, ale też > Gazeta Stołeczna i TVN Warszawa.[/color]
Jak z tego zestawu widać każda opcja polityczna ma zaprzyjaźnioną firmę do badań opinii społecznej. [color=blue] > Nie wiem, czy zrobimy jakieś badanie dotyczace zadowolenia z buspasów. > Jeśli > prezeprowadzamy ankiety, to muszą one czemuś służyć. Mozemy zapytać się > ludzi, czy chcą być bogaci i szcześliwi, ale co z tego wynika.[/color]
Jednym słowem zadałeś niestosowne pytanie. [color=blue] > Ta obecnie przeprowadzana ankieta pyta się respondentów, czy ich zdaniem > zwiększanie ulic z wydzielonymi pasami tylko dla autobusów wpłynie na > zmniejszenie korków. Nie mogę napisac jaki jest procentowy podział > oddanych > głosów. Wyniki pełne podamy wiosną.[/color]
Akurat ta kwestia jest już rozstrzygnięta i to nie przez głosowanie tylko naukę. Zadawać takie pytanie to tak, jakby pytać respondentów ile jest 2+2. Ciekawe ile osób obstawi liczbę pięć.
> Użytkownik "SISKOM" [ciach] [color=blue] > Ta obecnie przeprowadzana ankieta pyta się respondentów, czy ich zdaniem > zwiększanie ulic z wydzielonymi pasami tylko dla autobusów wpłynie na > zmniejszenie korków. Nie mogę napisac jaki jest procentowy podział oddanych > głosów. Wyniki pełne podamy wiosną.[/color]
Wydawanie pieniedzy na badanie ktorego wynik jest z gory znany to po prostu wyrzucanie ich w bloto. Wiadomo bowiem ze zwiekszenie ilosci ulic z buspasami zwiekszy korki (co wdac na przykladzie TL) bo osoby korzystajace z samochodow nie maja wyboru alternatywnych tras. To zas (w wiekszosci) sa osoby ktore z roznych wzgledow nie przesiada sie do komunikacji miejskiej. Namawianie ich do tego trzeba nazwac po imieniu. To jest po prostu bezsensowne pieprzenie. Komunikacja miejska nie jest przygotowana na przewoz zwiekszenej ilosc pasazerow a tym samym namawianie kogokolwiek do rzeygnacji z samochodu i korzystania z KM to jest kpina w zywe oczy. Radzil bym wiec skupic swoje dzialania na czyms innym. AM
On Fri, 8 Jan 2010, SISKOM wrote: [color=blue] > Ta obecnie przeprowadzana ankieta pyta się respondentów, czy ich zdaniem > zwiększanie ulic z wydzielonymi pasami tylko dla autobusów wpłynie na > zmniejszenie korków. Nie mogę napisac jaki jest procentowy podział oddanych > głosów. Wyniki pełne podamy wiosną.[/color]
Pomijając ogólnie przyzerową wartość statystyczną ankiet internetowych, jaki sens ma pytanie o coś takiego - nie dość, że fakty a nie opinie, to jeszcze przyszłe. Tak samo, jakbyśmy dziś zapytali w ankiecie, czy w przyszłym tygodniu będzie padał śnieg.
Pozdrawiam, Grzegorz
Użytkownik "SISKOM" <robert_c.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hi73jp$dlb$1@inews.gazeta.pl...[color=blue] > kakmar <kakmar+sp@gmail.com> napisał(a): >[color=green] >> >> Specjalistów od uszczÄTĹ>liwiania ogóĹ,u byĹ,o już wielu, i ciÄ.gle[/color] > pojawiaj[color=green] >> Ä. >> siÄT nowi, i żadnemu siÄT nie udaĹ,o.[/color] > > Nie udało się, bo egoistyczne jednostki wciąż przeszkadzają.[/color]
Jak żeś taki altruista, to nie wychodź z domu - będzie luźniej na ulicy o jednego. I odłącz komputer od sieci, to będą mniejsze korki na łączach.
Użytkownik "SISKOM" <robert_c.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hi23bb$k03$1@inews.gazeta.pl...[color=blue] > Greg <gregolec@poczta.onet.pl> napisał(a): >[color=green] >> Problem polega na tym, =BFe takie pytanie jest =BCle sformu=B3owane. I >> jakkolwiek popieram i rozumiem wysi=B3ek stowarzyszenia, odnios=B3em >> wra=BFenie =BFe pytania w kontek=B6cie buspas=F3w/tramwaj=F3w s=B1[/color] > niew=B3=[color=green] >> a=B6ciwie >> sformu=B3owane.[/color] > > Tu chodzi bardziej nie o to, jak jest lepiej dla Ciebie, ale co Ty > uważasz, > jak jest lepiej dla ogółu.[/color]
Dla ogółu to by było najlepiej, jakby ludzie z domu nie wychodzili wcale.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpruchnik.xlx.pl
|