ďťż
SKM w Krakowie
ďťż
Start
takie tam...
 
Witam.
Przeglądają wikipedię trafiłem na takie cudo:
[url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/Krak2.jpg[/url]

Z informacji jakie zawarte są w opisie tego zdjęcia/obrazku (na stronie
dotyczącej SKM) pisze, że włodarze Krakowa odrzucili ten projekt w 2002. Czy
ktoś z szanownego grona posiada informacje co były przyczyną odrzucenia
planów rozwoju SKM w Krakowie.

Domyślam się, że chodzi o kasę (tradycyjnie w PL). Jeżeli jednak ktoś
posiada więcej informacji na ten temat będę bardzo wdzięczny.



"Piotr Karski" <spam@precz.pl> wrote in
news:g7i556$a6g$1@news.interia.pl:[color=blue]
> Z informacji jakie zawarte sa w opisie tego zdjecia/obrazku (na
> stronie dotyczacej SKM) pisze, ze wlodarze Krakowa odrzucili ten
> projekt w 2002. Czy ktos z szanownego grona posiada informacje co byly
> przyczyna odrzucenia planów rozwoju SKM w Krakowie.[/color]
Nie SKM, ale SKM w tym przebiegu.
Nazywa sie to "Szybka Kolej Aglomeracyjna". Jak ma przebiegac, masz w:
[url]http://www.bip.krakow.pl/?bip_id=1&dok_id=5172&sub_dok_id=5172[/url]
link Uklad Transportu Zbiorowego.

W "Wieloletnim planie inwestycyjnym" masz napisane:
"Nalezy dazyc do budowy Zintegrowanego Systemu Transportu Zbiorowego, ze
szczegolnym uwzglednieniem rozbudowy w pierwszej kolejnosci sieci
tramwajowej i mozliwego wykorzystania do obslugi miasta linii kolejowych w
ukladzie tzw. Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej."

Jest to zadanie S-0.8, w schedulerze maja zapisany etap "przygotowanie" na
lata 2007-2009.
([url]http://www.bip.krakow.pl/_inc/rada/uchwaly/show_pdf.php?id=32844[/url])

Pelny zakres inwestycji masz w dokumencie:
[url]http://www.bip.krakow.pl/_inc/rada/uchwaly/show_pdf.php?id=32849[/url]

"Piotr Karocki" news:Xns9AF4E0C86371pkarieeeorg@193.110.122.97
[color=blue]
> Jest to zadanie S-0.8, w schedulerze maja zapisany etap "przygotowanie"[/color]
na[color=blue]
> lata 2007-2009.
> ([url]http://www.bip.krakow.pl/_inc/rada/uchwaly/show_pdf.php?id=32844[/url])[/color]

Patrząc na informacje zawarte w tym PDFie to wszystko póki co jest w sferze
planów... i chyba pozostanie. Odnoszę dziwne wrażenie, że włodarzom nie
zależy na sprawnym transporcie publicznym w Krakowie.

Lata 2007 - 2009 - proszę mi powiedzieć co w tym okresie zostało zrobione z
koleją miejską. Nic.

Piotr Karski pisze:[color=blue]
> "Piotr Karocki" news:Xns9AF4E0C86371pkarieeeorg@193.110.122.97
>[color=green]
>> Jest to zadanie S-0.8, w schedulerze maja zapisany etap "przygotowanie"[/color]
> na[color=green]
>> lata 2007-2009.
>> ([url]http://www.bip.krakow.pl/_inc/rada/uchwaly/show_pdf.php?id=32844[/url])[/color]
>
> Patrząc na informacje zawarte w tym PDFie to wszystko póki co jest w sferze
> planów... i chyba pozostanie. Odnoszę dziwne wrażenie, że włodarzom nie
> zależy na sprawnym transporcie publicznym w Krakowie.[/color]
Tylko by ten system sprawnie dział to porach KKA nie może jeździć PKP bo
tam zawsze nie da się. Więc praktycznie musisz poczekać kiedy coś się w
tym temacie zmieni.
[color=blue]
> Lata 2007 - 2009 - proszę mi powiedzieć co w tym okresie zostało zrobione z
> koleją miejską. Nic.
>[/color]
Ten okres się jeszcze nie skończył więc trudno jest wypisać co zostało
zrobione. Powiem ci co się szykuje.
remont linii do Wieliczki
elektryfikacja kolejki do Balic
budowa stacji lokalnych między Kraków Gł a Płaszów.
remont odcinaka (wraz z rozbudową) Kraków Gł - Płaszów
i wiele innych. Tylko należy pamiętać iż operatorem, wykonawczą i
nadzorcą KKA jest PKP a tam wszystko jest po woli.
Jedynymi punkami które jakoś miasto może przyspieszyć to budowa
parkingów P&R przy stacja kolejowych.



Piotr Karski pisze:[color=blue]
> Witam.
> Przeglądają wikipedię trafiłem na takie cudo:
> [url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/Krak2.jpg[/url]
>
> Z informacji jakie zawarte są w opisie tego zdjęcia/obrazku (na stronie
> dotyczącej SKM) pisze, że włodarze Krakowa odrzucili ten projekt w 2002. Czy
> ktoś z szanownego grona posiada informacje co były przyczyną odrzucenia
> planów rozwoju SKM w Krakowie.
>
> Domyślam się, że chodzi o kasę (tradycyjnie w PL). Jeżeli jednak ktoś
> posiada więcej informacji na ten temat będę bardzo wdzięczny.
>[/color]
Tu masz mniej więcej zebrane informacje na ten temat:
[url]http://www.kwk.fora.pl/komunikacja-krakowska,1/krakowska-kolej-miejska,1051.html[/url]

"spex" news:g7ih32$t95$1@news.onet.pl
[color=blue]
> Tylko należy pamiętać iż operatorem, wykonawczą i
> nadzorcą KKA jest PKP a tam wszystko jest po woli.
> Jedynymi punkami które jakoś miasto może przyspieszyć to budowa
> parkingów P&R przy stacja kolejowych.[/color]

I to mnie najbardziej w tym wszystkim przeraża. Przykład Warszawy pokazuje,
że jeżeli za SKM bierze się PKP to wszystko chodzi/jeździ i działa tak, że
aż żal komentować. Kiedy w stolicy SKM przejął ZTM czy też firma z nim
powiązana zmiany na lepsze były widoczne, jednak i tak ciągle to nie jest
to...

W moim odczuciu SKM będzie miało powodzenie kiedy będzie można ją podróżować
na jednym bilecie np. KKM. Wprowadzić przy tym podział na strefy np. ABC. Na
KKM (bez zakupionego biletu aglomeracyjnego) można by było jeździć SKM w
strefie A i B. Na C trzeba by było wykupić dodatkowy bilecik itp.

Marzę o tym by ta kolej działała tak jak S-Bahn w Berlinie, ale chyba jest
to nierealne :)

"spex" news:g7ih44$t95$2@news.onet.pl
[color=blue]
> Tu masz mniej więcej zebrane informacje na ten temat:
>[/color]
[url]http://www.kwk.fora.pl/komunikacja-krakowska,1/krakowska-kolej-miejska,1051.html[/url]

THX za informację!

Pozdrawiam.

"Piotr Karski" <spam@precz.pl> wrote in
news:g7jlfb$1ps$2@news.interia.pl:[color=blue]
> W moim odczuciu SKM bedzie mialo powodzenie kiedy bedzie mozna ja
> podrózowac na jednym bilecie np. KKM.[/color]
Sa bilety PKP Krzeszowice-Krakow polaczone z MPK Krakow.
[url]http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,malopolskie,regionalne-oferty-przewozowe-[/url]
i-taryfowe,s,0,3039.html

Do funduszy na Euro2012 startuje projekt:
26 - Przebudowa ciagu drogowego ul. Grota Roweckiego (ul. Bobrzynskiego
oraz budowa linii tramwajowej do III Kampusu UJ wraz z terminalem
autobusowym i parkingu Park & Ride) - Kraków

Ale ich (=park&ride) ma byc wiecej. Wieloletni plan inwestycyjny i te
rzeczy :)
Zreszta jestem prawie pewien, ze wsrod przetargow widzialem niedawno
Park&Ride gdzies w okolicach Krakowa.

Piotr Karocki pisze:
[color=blue]
>
> Do funduszy na Euro2012 startuje projekt:
> 26 - Przebudowa ciagu drogowego ul. Grota Roweckiego (ul. Bobrzynskiego
> oraz budowa linii tramwajowej do III Kampusu UJ wraz z terminalem
> autobusowym i parkingu Park & Ride) - Kraków
>
> Ale ich (=park&ride) ma byc wiecej. Wieloletni plan inwestycyjny i te
> rzeczy :)
> Zreszta jestem prawie pewien, ze wsrod przetargow widzialem niedawno
> Park&Ride gdzies w okolicach Krakowa.[/color]
np w Wielice przy stacji ma być

"spex" news:g7l808$j9a$1@news.onet.pl
[color=blue]
> np w Wielice przy stacji ma być[/color]

A wiadomo coś o zwiększeniu częstotliwości kursowania szyneczki do Wieliczki
z Krakowa?

Piotr Karski pisze:[color=blue]
> "spex" news:g7l808$j9a$1@news.onet.pl
>[color=green]
>> np w Wielice przy stacji ma być[/color]
>
> A wiadomo coś o zwiększeniu częstotliwości kursowania szyneczki do Wieliczki
> z Krakowa?
>[/color]
Jak powstanie SKM to pewnie coś koło 15-30m, oraz zwiększenie prędkości,
bo chcą kasę z UE na remonto torowiska.

"spex" news:g7o23t$cec$1@news.onet.pl
[color=blue]
> Jak powstanie SKM to pewnie coś koło 15-30m, oraz zwiększenie prędkości,
> bo chcą kasę z UE na remonto torowiska.[/color]

Jeżeli okazało by się to prawdą była by to całkiem przyjemna oferta, pod
warunkiem, że obecne ceny na przejazd z Krakowa do Wieliczki pozostaną na
niezmienionym poziomie.

Pozostając jeszcze na chwile przy połączeniu z Wieliczką mam jeszcze jedno
pytanie. Mianowicie czy na dworcu głównym w Krakowie znajduje się jakiś
automat gdzie można nabyć bilet na pociąg do Wieliczki, czy też trzeba
odstać swoje w kasie ;)

Pozdrawiam.

Piotr Karski pisze:[color=blue]
> "spex" news:g7o23t$cec$1@news.onet.pl
>[color=green]
>> Jak powstanie SKM to pewnie coś koło 15-30m, oraz zwiększenie prędkości,
>> bo chcą kasę z UE na remonto torowiska.[/color]
>
> Jeżeli okazało by się to prawdą była by to całkiem przyjemna oferta, pod
> warunkiem, że obecne ceny na przejazd z Krakowa do Wieliczki pozostaną na
> niezmienionym poziomie.[/color]

Docelowo ba być wprowadzona integracja z KM. Czyli na ten sam bilet
pojedziesz pociągiem i 304.
[color=blue]
> Pozostając jeszcze na chwile przy połączeniu z Wieliczką mam jeszcze jedno
> pytanie. Mianowicie czy na dworcu głównym w Krakowie znajduje się jakiś
> automat gdzie można nabyć bilet na pociąg do Wieliczki, czy też trzeba
> odstać swoje w kasie ;)
>[/color]
Chyba jest tylko automat dla pociągu do balic gdzie możesz kupić bilet
Kraków Główny / Łobrzów* / Balice
*wybrane kursy się zatrzymują

Ale w sumie strasznie nie intuicyjną ma obsługę. A poza tym nigdy nie
pamiętam jaką mam zniżkę. A u kierownika pociągu kupić nie możesz?

"spex" news:g7pu8n$n8$1@news.onet.pl
[color=blue]
> Ale w sumie strasznie nie intuicyjną ma obsługę. A poza tym nigdy nie
> pamiętam jaką mam zniżkę. A u kierownika pociągu kupić nie możesz?[/color]

Dwa pytania:
1. Gdzie się ów automat znajduje?
2. Czy u kierownika/konduktora w pociągu jadącego do Wieliczki można bez
żadnych problemów nabyć bilet?

Pozdrawiam.

z tym skrótem (najprawdopodobniej myślowym) kojarzy mi się kiełbasa
wyborcza Majchrowskiego, dział piar urzędu w swej łaskawości opublikował
plany otoczenia Krakowa kolejowym ringiem łączącym m.in. Balice,
Liszki, Skawinę i Łagiewniki.

kiełbaska, zwłaszcza z Liszek, bywa smaczna ;)

pzdr, scby

scooby pisze:[color=blue]
> z tym skrótem (najprawdopodobniej myślowym) kojarzy mi się kiełbasa
> wyborcza Majchrowskiego,[/color]
[url]http://bi.gazeta.pl/im/5/3715/m3715165.jpg[/url]
tu niby Sepioł jest podpisany, ale kiełbasa ta sama ...
pzdr, scby

Byl sobie ogloszony przez PLK przetarg:
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA w postepowaniu o udzielenie
zamówienia na:
Opracowanie studium wykonalno?ci i dokumentacji przedprojektowej dla zadan:
I. "Modernizacja linii kolejowej nr 109 Kraków Biezanów - Wieliczka
Rynek"
II. "Modernizacja linii kolejowej nr 94 Kraków Plaszów - Oswiecim, odcinek
Kraków Plaszów - Skawina"

W Zalaczniku 1 do tegoz:

Szczególna uwage nalezy zwrócic na istniejace juz i planowane opracowania
studialne m.in. Studium Wykonalnosci na modernizacje ciagu E30 i CE 30
(opracowane na zlecenie PLK), Wstepne Studium Wykonalnosci – Szybka Kolej
Aglomeracyjna (opracowanie wykonane w 2007 roku na zlecenie Urzedu
Marszalkowskiego) oraz Wstepne Studium Wykonalnosci Krakowskiego Wezla
Kolejowego (w przygotowaniu).

A wiec jest jakies Studium Wykonalnosci SKA - ktore to studium fajnie
byloby znalezc. Gogus potrafi wskazac kwote, za jaka zostalo ono wykonane
(183 tysiace):
[url]http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/root_UM/podmiotowe/[/url]
Zamowienia+publiczne/Wyniki+przetargow/2006/studium_ska.htm

Piotr Karski pisze:[color=blue]
> "spex" news:g7pu8n$n8$1@news.onet.pl
>[color=green]
>> Ale w sumie strasznie nie intuicyjną ma obsługę. A poza tym nigdy nie
>> pamiętam jaką mam zniżkę. A u kierownika pociągu kupić nie możesz?[/color]
>
> Dwa pytania:
> 1. Gdzie się ów automat znajduje?[/color]
Na peronie I, tam gdzie staje szynobus do balic.
Ew na lotnisku przy WC i informacji
[color=blue]
> 2. Czy u kierownika/konduktora w pociągu jadącego do Wieliczki można bez
> żadnych problemów nabyć bilet?[/color]
Tak, tylko ci nie powiem w jakich warunkach jest naliczana dodatkowa
opłata za bilet. Bo zwykle jeżdżę nim z Wielicki to wtedy nie płaczę.
[color=blue]
>
> Pozdrawiam.
>[/color]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pruchnik.xlx.pl
  •  
     
    Linki
     
     
       
    Copyright Š 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates