|
takie tam... |
|
Witam. Przeglądają wikipedię trafiłem na takie cudo: [url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/Krak2.jpg[/url]
Z informacji jakie zawarte są w opisie tego zdjęcia/obrazku (na stronie dotyczącej SKM) pisze, że włodarze Krakowa odrzucili ten projekt w 2002. Czy ktoś z szanownego grona posiada informacje co były przyczyną odrzucenia planów rozwoju SKM w Krakowie.
Domyślam się, że chodzi o kasę (tradycyjnie w PL). Jeżeli jednak ktoś posiada więcej informacji na ten temat będę bardzo wdzięczny.
"Piotr Karski" <spam@precz.pl> wrote in news:g7i556$a6g$1@news.interia.pl:[color=blue] > Z informacji jakie zawarte sa w opisie tego zdjecia/obrazku (na > stronie dotyczacej SKM) pisze, ze wlodarze Krakowa odrzucili ten > projekt w 2002. Czy ktos z szanownego grona posiada informacje co byly > przyczyna odrzucenia planów rozwoju SKM w Krakowie.[/color] Nie SKM, ale SKM w tym przebiegu. Nazywa sie to "Szybka Kolej Aglomeracyjna". Jak ma przebiegac, masz w: [url]http://www.bip.krakow.pl/?bip_id=1&dok_id=5172&sub_dok_id=5172[/url] link Uklad Transportu Zbiorowego.
W "Wieloletnim planie inwestycyjnym" masz napisane: "Nalezy dazyc do budowy Zintegrowanego Systemu Transportu Zbiorowego, ze szczegolnym uwzglednieniem rozbudowy w pierwszej kolejnosci sieci tramwajowej i mozliwego wykorzystania do obslugi miasta linii kolejowych w ukladzie tzw. Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej."
Jest to zadanie S-0.8, w schedulerze maja zapisany etap "przygotowanie" na lata 2007-2009. ([url]http://www.bip.krakow.pl/_inc/rada/uchwaly/show_pdf.php?id=32844[/url])
Pelny zakres inwestycji masz w dokumencie: [url]http://www.bip.krakow.pl/_inc/rada/uchwaly/show_pdf.php?id=32849[/url]
"Piotr Karocki" news:Xns9AF4E0C86371pkarieeeorg@193.110.122.97 [color=blue] > Jest to zadanie S-0.8, w schedulerze maja zapisany etap "przygotowanie"[/color] na[color=blue] > lata 2007-2009. > ([url]http://www.bip.krakow.pl/_inc/rada/uchwaly/show_pdf.php?id=32844[/url])[/color]
Patrząc na informacje zawarte w tym PDFie to wszystko póki co jest w sferze planów... i chyba pozostanie. Odnoszę dziwne wrażenie, że włodarzom nie zależy na sprawnym transporcie publicznym w Krakowie.
Lata 2007 - 2009 - proszę mi powiedzieć co w tym okresie zostało zrobione z koleją miejską. Nic.
Piotr Karski pisze:[color=blue] > "Piotr Karocki" news:Xns9AF4E0C86371pkarieeeorg@193.110.122.97 >[color=green] >> Jest to zadanie S-0.8, w schedulerze maja zapisany etap "przygotowanie"[/color] > na[color=green] >> lata 2007-2009. >> ([url]http://www.bip.krakow.pl/_inc/rada/uchwaly/show_pdf.php?id=32844[/url])[/color] > > Patrząc na informacje zawarte w tym PDFie to wszystko póki co jest w sferze > planów... i chyba pozostanie. Odnoszę dziwne wrażenie, że włodarzom nie > zależy na sprawnym transporcie publicznym w Krakowie.[/color] Tylko by ten system sprawnie dział to porach KKA nie może jeździć PKP bo tam zawsze nie da się. Więc praktycznie musisz poczekać kiedy coś się w tym temacie zmieni. [color=blue] > Lata 2007 - 2009 - proszę mi powiedzieć co w tym okresie zostało zrobione z > koleją miejską. Nic. >[/color] Ten okres się jeszcze nie skończył więc trudno jest wypisać co zostało zrobione. Powiem ci co się szykuje. remont linii do Wieliczki elektryfikacja kolejki do Balic budowa stacji lokalnych między Kraków Gł a Płaszów. remont odcinaka (wraz z rozbudową) Kraków Gł - Płaszów i wiele innych. Tylko należy pamiętać iż operatorem, wykonawczą i nadzorcą KKA jest PKP a tam wszystko jest po woli. Jedynymi punkami które jakoś miasto może przyspieszyć to budowa parkingów P&R przy stacja kolejowych.
Piotr Karski pisze:[color=blue] > Witam. > Przeglądają wikipedię trafiłem na takie cudo: > [url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/Krak2.jpg[/url] > > Z informacji jakie zawarte są w opisie tego zdjęcia/obrazku (na stronie > dotyczącej SKM) pisze, że włodarze Krakowa odrzucili ten projekt w 2002. Czy > ktoś z szanownego grona posiada informacje co były przyczyną odrzucenia > planów rozwoju SKM w Krakowie. > > Domyślam się, że chodzi o kasę (tradycyjnie w PL). Jeżeli jednak ktoś > posiada więcej informacji na ten temat będę bardzo wdzięczny. >[/color] Tu masz mniej więcej zebrane informacje na ten temat: [url]http://www.kwk.fora.pl/komunikacja-krakowska,1/krakowska-kolej-miejska,1051.html[/url]
"spex" news:g7ih32$t95$1@news.onet.pl [color=blue] > Tylko należy pamiętać iż operatorem, wykonawczą i > nadzorcą KKA jest PKP a tam wszystko jest po woli. > Jedynymi punkami które jakoś miasto może przyspieszyć to budowa > parkingów P&R przy stacja kolejowych.[/color]
I to mnie najbardziej w tym wszystkim przeraża. Przykład Warszawy pokazuje, że jeżeli za SKM bierze się PKP to wszystko chodzi/jeździ i działa tak, że aż żal komentować. Kiedy w stolicy SKM przejął ZTM czy też firma z nim powiązana zmiany na lepsze były widoczne, jednak i tak ciągle to nie jest to...
W moim odczuciu SKM będzie miało powodzenie kiedy będzie można ją podróżować na jednym bilecie np. KKM. Wprowadzić przy tym podział na strefy np. ABC. Na KKM (bez zakupionego biletu aglomeracyjnego) można by było jeździć SKM w strefie A i B. Na C trzeba by było wykupić dodatkowy bilecik itp.
Marzę o tym by ta kolej działała tak jak S-Bahn w Berlinie, ale chyba jest to nierealne :)
"spex" news:g7ih44$t95$2@news.onet.pl [color=blue] > Tu masz mniej więcej zebrane informacje na ten temat: >[/color] [url]http://www.kwk.fora.pl/komunikacja-krakowska,1/krakowska-kolej-miejska,1051.html[/url]
THX za informację!
Pozdrawiam.
"Piotr Karski" <spam@precz.pl> wrote in news:g7jlfb$1ps$2@news.interia.pl:[color=blue] > W moim odczuciu SKM bedzie mialo powodzenie kiedy bedzie mozna ja > podrózowac na jednym bilecie np. KKM.[/color] Sa bilety PKP Krzeszowice-Krakow polaczone z MPK Krakow. [url]http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,malopolskie,regionalne-oferty-przewozowe-[/url] i-taryfowe,s,0,3039.html
Do funduszy na Euro2012 startuje projekt: 26 - Przebudowa ciagu drogowego ul. Grota Roweckiego (ul. Bobrzynskiego oraz budowa linii tramwajowej do III Kampusu UJ wraz z terminalem autobusowym i parkingu Park & Ride) - Kraków
Ale ich (=park&ride) ma byc wiecej. Wieloletni plan inwestycyjny i te rzeczy :) Zreszta jestem prawie pewien, ze wsrod przetargow widzialem niedawno Park&Ride gdzies w okolicach Krakowa.
Piotr Karocki pisze: [color=blue] > > Do funduszy na Euro2012 startuje projekt: > 26 - Przebudowa ciagu drogowego ul. Grota Roweckiego (ul. Bobrzynskiego > oraz budowa linii tramwajowej do III Kampusu UJ wraz z terminalem > autobusowym i parkingu Park & Ride) - Kraków > > Ale ich (=park&ride) ma byc wiecej. Wieloletni plan inwestycyjny i te > rzeczy :) > Zreszta jestem prawie pewien, ze wsrod przetargow widzialem niedawno > Park&Ride gdzies w okolicach Krakowa.[/color] np w Wielice przy stacji ma być
"spex" news:g7l808$j9a$1@news.onet.pl [color=blue] > np w Wielice przy stacji ma być[/color]
A wiadomo coś o zwiększeniu częstotliwości kursowania szyneczki do Wieliczki z Krakowa?
Piotr Karski pisze:[color=blue] > "spex" news:g7l808$j9a$1@news.onet.pl >[color=green] >> np w Wielice przy stacji ma być[/color] > > A wiadomo coś o zwiększeniu częstotliwości kursowania szyneczki do Wieliczki > z Krakowa? >[/color] Jak powstanie SKM to pewnie coś koło 15-30m, oraz zwiększenie prędkości, bo chcą kasę z UE na remonto torowiska.
"spex" news:g7o23t$cec$1@news.onet.pl [color=blue] > Jak powstanie SKM to pewnie coś koło 15-30m, oraz zwiększenie prędkości, > bo chcą kasę z UE na remonto torowiska.[/color]
Jeżeli okazało by się to prawdą była by to całkiem przyjemna oferta, pod warunkiem, że obecne ceny na przejazd z Krakowa do Wieliczki pozostaną na niezmienionym poziomie.
Pozostając jeszcze na chwile przy połączeniu z Wieliczką mam jeszcze jedno pytanie. Mianowicie czy na dworcu głównym w Krakowie znajduje się jakiś automat gdzie można nabyć bilet na pociąg do Wieliczki, czy też trzeba odstać swoje w kasie ;)
Pozdrawiam.
Piotr Karski pisze:[color=blue] > "spex" news:g7o23t$cec$1@news.onet.pl >[color=green] >> Jak powstanie SKM to pewnie coś koło 15-30m, oraz zwiększenie prędkości, >> bo chcą kasę z UE na remonto torowiska.[/color] > > Jeżeli okazało by się to prawdą była by to całkiem przyjemna oferta, pod > warunkiem, że obecne ceny na przejazd z Krakowa do Wieliczki pozostaną na > niezmienionym poziomie.[/color]
Docelowo ba być wprowadzona integracja z KM. Czyli na ten sam bilet pojedziesz pociągiem i 304. [color=blue] > Pozostając jeszcze na chwile przy połączeniu z Wieliczką mam jeszcze jedno > pytanie. Mianowicie czy na dworcu głównym w Krakowie znajduje się jakiś > automat gdzie można nabyć bilet na pociąg do Wieliczki, czy też trzeba > odstać swoje w kasie ;) >[/color] Chyba jest tylko automat dla pociągu do balic gdzie możesz kupić bilet Kraków Główny / Łobrzów* / Balice *wybrane kursy się zatrzymują
Ale w sumie strasznie nie intuicyjną ma obsługę. A poza tym nigdy nie pamiętam jaką mam zniżkę. A u kierownika pociągu kupić nie możesz?
"spex" news:g7pu8n$n8$1@news.onet.pl [color=blue] > Ale w sumie strasznie nie intuicyjną ma obsługę. A poza tym nigdy nie > pamiętam jaką mam zniżkę. A u kierownika pociągu kupić nie możesz?[/color]
Dwa pytania: 1. Gdzie się ów automat znajduje? 2. Czy u kierownika/konduktora w pociągu jadącego do Wieliczki można bez żadnych problemów nabyć bilet?
Pozdrawiam.
z tym skrótem (najprawdopodobniej myślowym) kojarzy mi się kiełbasa wyborcza Majchrowskiego, dział piar urzędu w swej łaskawości opublikował plany otoczenia Krakowa kolejowym ringiem łączącym m.in. Balice, Liszki, Skawinę i Łagiewniki.
kiełbaska, zwłaszcza z Liszek, bywa smaczna ;)
pzdr, scby
scooby pisze:[color=blue] > z tym skrótem (najprawdopodobniej myślowym) kojarzy mi się kiełbasa > wyborcza Majchrowskiego,[/color] [url]http://bi.gazeta.pl/im/5/3715/m3715165.jpg[/url] tu niby Sepioł jest podpisany, ale kiełbasa ta sama ... pzdr, scby
Byl sobie ogloszony przez PLK przetarg: SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA w postepowaniu o udzielenie zamówienia na: Opracowanie studium wykonalno?ci i dokumentacji przedprojektowej dla zadan: I. "Modernizacja linii kolejowej nr 109 Kraków Biezanów - Wieliczka Rynek" II. "Modernizacja linii kolejowej nr 94 Kraków Plaszów - Oswiecim, odcinek Kraków Plaszów - Skawina"
W Zalaczniku 1 do tegoz:
Szczególna uwage nalezy zwrócic na istniejace juz i planowane opracowania studialne m.in. Studium Wykonalnosci na modernizacje ciagu E30 i CE 30 (opracowane na zlecenie PLK), Wstepne Studium Wykonalnosci Szybka Kolej Aglomeracyjna (opracowanie wykonane w 2007 roku na zlecenie Urzedu Marszalkowskiego) oraz Wstepne Studium Wykonalnosci Krakowskiego Wezla Kolejowego (w przygotowaniu).
A wiec jest jakies Studium Wykonalnosci SKA - ktore to studium fajnie byloby znalezc. Gogus potrafi wskazac kwote, za jaka zostalo ono wykonane (183 tysiace): [url]http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/root_UM/podmiotowe/[/url] Zamowienia+publiczne/Wyniki+przetargow/2006/studium_ska.htm
Piotr Karski pisze:[color=blue] > "spex" news:g7pu8n$n8$1@news.onet.pl >[color=green] >> Ale w sumie strasznie nie intuicyjną ma obsługę. A poza tym nigdy nie >> pamiętam jaką mam zniżkę. A u kierownika pociągu kupić nie możesz?[/color] > > Dwa pytania: > 1. Gdzie się ów automat znajduje?[/color] Na peronie I, tam gdzie staje szynobus do balic. Ew na lotnisku przy WC i informacji [color=blue] > 2. Czy u kierownika/konduktora w pociągu jadącego do Wieliczki można bez > żadnych problemów nabyć bilet?[/color] Tak, tylko ci nie powiem w jakich warunkach jest naliczana dodatkowa opłata za bilet. Bo zwykle jeżdżę nim z Wielicki to wtedy nie płaczę. [color=blue] > > Pozdrawiam. >[/color]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpruchnik.xlx.pl
|
|
|
|
|
Linki |
|
|
|
|