|
takie tam... |
|
[url]http://www.telepolis.pl/news.php?id=17896[/url]
Polska liderem korków 2010-04-21 11:45 Drukuj RSS
TomTom stworzył ranking 59 najbardziej zakorkowanych miast Europy. Warszawę i Wrocław pokonała jedynie Bruksela.
Według analizy danych zgromadzonych przez TomTom, kierowcy ze stolicy Unii Europejskiej, każdego dnia muszą liczyć się z opóźnieniami sięgającymi 37,7% na wszystkich głównych drogach miasta. Bruksela tylko nieznacznie wyprzedziła w tej klasyfikacji Warszawę i Wrocław, które uplasowały się odpowiednio na drugiej i trzeciej pozycji. Poznań zajął 20. pozycję, 21. - Łodź, a 30. - Kraków. W zestawieniu znalazły się jedynie miasta o liczbie mieszkańców minimum 0,5 mln.
Tu jest pełna lista [url]http://www.telix.pl/artykul/warszawa-wsrod-najbardziej-zakorkowanych-miast-europy-3,33937.html[/url]
A sam ranking jest raczej mało wiarygodny, bardziej wygląda na reklamę Tomtoma :)
T.
Użytkownik "Tomek" <labeo7_USUN_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hqmogk$108$1@inews.gazeta.pl...[color=blue] > Tu jest pełna lista > [url]http://www.telix.pl/artykul/warszawa-wsrod-najbardziej-zakorkowanych-miast-europy-3,33937.html[/url] > > A sam ranking jest raczej mało wiarygodny, bardziej wygląda na reklamę > Tomtoma :)[/color]
Reklama jest niewątpliwie, ale to nie wyklucza wiarygodności. Co masz przeciwko tym wynikom?
W dniu 2010-04-21 13:47, MC pisze:[color=blue] > Użytkownik "Tomek" <labeo7_USUN_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości > news:hqmogk$108$1@inews.gazeta.pl...[color=green] >> Tu jest pełna lista >> [url]http://www.telix.pl/artykul/warszawa-wsrod-najbardziej-zakorkowanych-miast-europy-3,33937.html[/url] >> >> >> A sam ranking jest raczej mało wiarygodny, bardziej wygląda na reklamę >> Tomtoma :)[/color] > > Reklama jest niewątpliwie, ale to nie wyklucza wiarygodności. Co masz > przeciwko tym wynikom?[/color]
Jakiś czas temu było takie obszerne opracowanie w tym temacie i Wrocławiowi było daaaleko do liderów (Londyn wtedy wygrał). Co do Brukselii (i całej Belgii też)-bardzo specyficzne miasto pod względem traktowania kierowców. Wjechać można wszędzie, zaparkować prawie wszędzie, za darmo. Pieszy jest nikim-przeciskający się miedzy zaparkowanymi autami intruz, bez prawa do chodnika w mniejszych miastach. Rowerzyści-nie zaobserwowałem zjawiska.
-- ____________________________________________________________MAT_______
Lagod pisze: [..][color=blue] > względem traktowania kierowców. Wjechać można wszędzie, zaparkować > prawie wszędzie, za darmo. Pieszy jest nikim-przeciskający się miedzy[/color]
Wspaniałe miasto :)
Arek
-- [url]www.arnoldbuzdygan.com[/url]
Wed, 21 Apr 2010 15:46:55 +0200, w <hqmvkj$jqa$1@news.onet.pl>, Arek <arek@eteria.net> napisał(-a): [color=blue] > Lagod pisze: > [..][color=green] > > względem traktowania kierowców. Wjechać można wszędzie, zaparkować > > prawie wszędzie, za darmo. Pieszy jest nikim-przeciskający się miedzy [/color] > > Wspaniałe miasto :)[/color]
Skąd wiesz? A jeśli mają tramwaje? ;p
W dniu 10-04-21 16:15, [email]radekp@konto.pl[/email] pisze:[color=blue] > > Skąd wiesz? A jeśli mają tramwaje? ;p >[/color]
"Niestety" mają :P [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Brussels_trams[/url]
-- butek Safety note: Don't put all your enriched uranium hexafluoride in one bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate corners of the room. This will prevent the premature build-up of a critical mass.
Użytkownik "Lagod" napisał: [color=blue] > Co do Brukselii (i całej Belgii też)-bardzo specyficzne miasto pod[/color]
Gdzie leży Brukselia?
-- Pozdrawiam - Aicha
Butek pisze:[color=blue] > "Niestety" mają :P [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Brussels_trams[/url][/color]
Dlatego są tam też korki :(
Arek
-- [url]www.arnoldbuzdygan.com[/url]
Wed, 21 Apr 2010 16:57:16 +0200, w <hqn3og$26b$1@news.onet.pl>, Arek <arek@eteria.net> napisał(-a): [color=blue] > Butek pisze:[color=green] > > "Niestety" mają :P [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Brussels_trams[/url][/color] > > Dlatego są tam też korki :([/color]
Ach, jakież to proste :).
Wed, 21 Apr 2010 16:31:45 +0200, w <hqn2ba$56b$1@inews.gazeta.pl>, "Aicha" <blueberry.nagmailu@to.ja> napisał(-a): [color=blue] > Użytkownik "Lagod" napisał: > [color=green] > > Co do Brukselii (i całej Belgii też)-bardzo specyficzne miasto pod[/color] > > Gdzie leży Brukselia?[/color]
Ja nie wiem, ale tu jest jej mapa --> [url]http://allegro.pl/show_item.php?item=937451081[/url]
Dnia Wed, 21 Apr 2010 17:23:48 +0200, [email]radekp@konto.pl[/email] napisał(a): [color=blue][color=green] >> Butek pisze:[color=darkred] >>> "Niestety" mają :P [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Brussels_trams[/url][/color] >> >> Dlatego są tam też korki :([/color] > > Ach, jakież to proste :).[/color]
Ależ nie. Bruksela musi jeszcze wylać asfalt na swoje cenne przyrodniczo tereny.
-- CGC
Użytkownik "Pooh" <news@nospam.pooh.priv.pl> napisał w wiadomości news:1akfgzerkldmz$.dlg@pooh.priv.pl...[color=blue] > Dnia Wed, 21 Apr 2010 04:12:40 -0700 (PDT), bua sinski napisał(a):[color=green] >> każdego dnia muszą liczyć się z opóźnieniami sięgającymi 37,7%[/color] > Procent czego? Czasu przejazdu jaki nawigacja założyła sobie diabli wiedzą > na jakiej podstawie? > Marne porównanie... Bardziej by do mnie przemawiała średnia prędkość albo > co[/color]
Podane w artykule 37,7% ulic z prędkością poruszania sie niewiększą niż 30% prękości dopuszczalnej. Fakt, ze nie jest określone jasno czy chodzi o długość czy ilość zakorkowanych ulic.
pzdrw gl12d4
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:hqmpmg$opr$1@node2.news.atman.pl... [color=blue] > > Reklama jest niewątpliwie, ale to nie wyklucza wiarygodności. Co masz > przeciwko tym wynikom?[/color]
1. Badanie było robione tylko wśród użytkowników Tomtoma. 2. Badanie robione na "przestrzeni lat" czyli wyniki uśrednione nie wiadomo z ilu lat. Być może uwzględniają ograniczenia związane z jakimiś remontami dróg sprzed kilku lat? 3. Piszą o jakiś limitach prędkości na drogach - ciekawe na ile mają aktualne dane? 4. Dane odnoszą się do "głównych sieci dróg" - ciekawe, które wybrali i ile. I oczywiście nie przekłada się to na korki na pozostałych ulicach.
Poza tym uważam, że we Wrocławiu wcale nie jest gorzej niż w Krakowie, dlaczego więc Wrocław jest na 3, a Kraków aż na 30? Myślę, że ranking miał na celu promocję usługi Tomtoma Traffic, a nie podanie rzetelnych wyników. Jednak z rankingu wynika, które miasta mają problemy z korkami, bez stopniowania gdzie jest lepiej a gdzie gorzej.
T.
Dnia Wed, 21 Apr 2010 19:34:42 +0200, Tomek napisał(a):[color=blue] > Myślę, że ranking miał > na celu promocję usługi Tomtoma Traffic, a nie podanie rzetelnych wyników.[/color] Ten Traffic tak działa u nich, że szef sobie dodatkowo AutoMapę kupił do jeżdżenia po PL.
-- Pooh Zwijasz? [url]http://zwijaj.pl/[/url]
Arek pisze: [color=blue][color=green] >> "Niestety" mają :P [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Brussels_trams[/url][/color][/color] [color=blue] > Dlatego są tam też korki :([/color]
Tramwaje w centrum w zdecydowanej większości jeżdżą pod ziemią, a na ulicach, na których są korki, nie ma tramwajów. Twoja teoria ani trochę się nie potwierdza :-> -- A poza tym torowiska tramwajowe powinny zostać wydzielone.
Piotr Waszkielewicz - piotrwasz[małpa]o2[kropka]pl [url]http://psoras.republika.pl[/url]
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał: [color=blue][color=green] > > Co do Brukselii (i całej Belgii też)-bardzo specyficzne miasto pod[/color] > Gdzie leży Brukselia?[/color]
Ja nie wiem, ale tu jest jej mapa --> [url]http://allegro.pl/show_item.php?item=937451081[/url]
Parafrazując znane powiedzonko - jesli czegoś nie na na All, to znaczy, że nie istnieje? :)
-- Pozdrawiam - Aicha
Thu, 22 Apr 2010 01:21:26 +0200, w <hqo1ct$l93$1@inews.gazeta.pl>, "Aicha" <blueberry.nagmailu@to.ja> napisał(-a): [color=blue] > Parafrazując znane powiedzonko - jesli czegoś nie na na All, to znaczy, > że nie istnieje? :)[/color]
Tutaj to działa w druga stronę :).
On Wed, 21 Apr 2010 19:34:42 +0200, Tomek wrote:[color=blue] >Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości[color=green] >> Reklama jest niewątpliwie, ale to nie wyklucza wiarygodności. Co masz >> przeciwko tym wynikom?[/color] > >1. Badanie było robione tylko wśród użytkowników Tomtoma.[/color]
Powiedzmy ze to by nie bylo dyskwalifikujace - uzytkownicy TT zapewne jezdza tak jak inni - ani specjalnie szybciej, ani wolniej.
Pytanie jest inne - ilu uzytkownikow TT ma w Polsce wykupiona lacznosc on-line i jeszcze jezdzi na codzien po miescie z nawigacja. [color=blue] >Poza tym uważam, że we Wrocławiu wcale nie jest gorzej niż w Krakowie, >dlaczego więc Wrocław jest na 3, a Kraków aż na 30?[/color]
Mocno zakorkowanych miast w Europie jest powiedzmy setka, ktores musi byc pierwsze a ktores ostatnie, a moga byc niewielkie roznice czasowe/predkosciowe miedzy nimi.
[url]http://www.naviexpert.pl/o-produkcie/warstwy-naviexpert/community-traffic.html[/url]
popatrzec o 8 rano i 16-tej. Bo na razie to 1-wsza w nocy, a we wrocku najwolniej. Ciekawe jaka maja probke statystyczna .. jeden pojazd ?
J.
On Apr 23, 1:46*am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: [color=blue] > > [url]http://www.naviexpert.pl/o-produkcie/warstwy-naviexpert/community-tra[/url]... > > popatrzec o 8 rano i 16-tej. > Bo na razie to 1-wsza w nocy, a we wrocku najwolniej. Ciekawe jaka > maja probke statystyczna .. jeden pojazd ?[/color]
O ja pierdole jaka poprawa na Klecińskiej i Hallera! 40 melonów jak psu na budę, przed Grabiszyńską i za Grabiszyńską korek ;)
Użytkownik "Tomi" <decomposed06@gmail.com> napisał w wiadomości news:b53e07ae-cdcb-4ab5-8097-a325e1b85ad0@12g2000yqi.googlegroups.com... On Apr 23, 1:46 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:[color=blue] > [url]http://www.naviexpert.pl/o-produkcie/warstwy-naviexpert/community-tra[/url]... > >O ja pierdole jaka poprawa na Klecińskiej i Hallera! 40 melonów >jak >psu na budę, przed Grabiszyńską i za Grabiszyńską korek ;)[/color]
Poprawa jest. - nie ma korkow na Grabiszynskiej, na Hallera dwa razy krotszy. Fakt ze do tego by wystarczylo 20 melonow. - na Klecinskiej korek dwa razy krotszy. Teraz mozna do WPT i okolic dojechac znacznie szybciej, bo kiedys czekalo sie juz na estakadzie gadowskiej. Choc i na to wystarczylby kubelek farby i pare barierek.
W sumie ilus tam kierowcow jest wdziecznych, a ich roczne oszczednosci moga siegac paru mln.
J.
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał[color=blue] > [url]http://www.naviexpert.pl/o-produkcie/warstwy-naviexpert/community-traffic.html[/url] > popatrzec o 8 rano i 16-tej. > Bo na razie to 1-wsza w nocy, a we wrocku najwolniej. Ciekawe > jaka > maja probke statystyczna .. jeden pojazd ?[/color]
No i jest 15:16, a we Wrocku najwolniej, 29km/h. Rano tez bylo najwolniej.
Inna sprawa ze tak sie patrze i zastanawiam .. jak ono to licza ? Srednia z tych kilkunastu wybranych ulic ? czas przejazdu calkowity, czy podzielone na odcinki, wazone iloscia samochodow czy jeszcze jak ?
Dalej sie zastanawiam .. 29km/h w miescie to niezly wynik. Jesli dozwolone jest 50, a polowe trzeba odstac na swiatlach. Szybciej to w zasadzie tylko wtedy jesli milosciwie nam panujacy zrobili zielona fale, no a u nas zawsze bylo z tym krucho.
J.
On 26 dub, 15:23, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: [color=blue] > Dalej sie zastanawiam .. 29km/h w miescie to niezly wynik. Jesli > dozwolone jest 50, a polowe trzeba odstac na swiatlach. > Szybciej to w zasadzie tylko wtedy jesli milosciwie nam panujacy > zrobili zielona fale, no a u nas zawsze bylo z tym krucho.[/color]
No przecie nie wykombinujesz dla każdego kierunku zielonej fali.:P
Ale ja patrzę na te mapki i widzę, że w zasadzie most wschodni jest niepotrzebny bo: - Kochanowskiego czysta - Grunwald czysty - Olszewskiego czysta O wiele większe zatwardzenie jest na Piłsudskiego i Podwalu od 1 Maja - to powinno dać do myślenia, że jednak łącznik Szpitalna - Góralska by się bardziej przydał.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpruchnik.xlx.pl
|
|
|
|
|
Linki |
|
|
|
|