Witam,
psia krew, w mordę jeża. Kolejna porażka zarządu m.st. Warszawy. Dziś, z tak zwanego nienacka, ogłoszono przetarg na ten tramwaj. Zamieściłem, bo cóż? -:) [url]http://www.warszawa.pl/Wiadomosci/Dla_mieszkanca/Komunikacja/Tramwaje/50,2453,2,1,0,0-Tramwaj_na_Tarchomin.html[/url]
I przytoczę, bo po co macie nadwyrężać łącza :)
<cytat> Mieszkańcy Tarchomina w końcu doczekają się "swojej" trasy tramwajowej.
Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił dziś przetarg na projekt linii od Trasy Mostu Północnego do pętli Winnica.
Kto choć raz próbował, w godzinach szczytu, przedostać się z Tarchomina do centrum Warszawy samochodem, wie że nie jest to łatwe. Zakorkowany bywa nie tylko "komunikacyjny kręgosłup" Białołęki, czyli ul. Modlińska. Korki tworzą się także na prowadzących do niej mniejszych ulicach. Dzięki wydzielonemu wzdłuż ul. Modlińskiej buspasowi, o wiele szybciej można dojechać autobusem do stacji metra. Lecz mimo to, że linii "tarchomińskich" jest dużo i kursują one naprawdę często, zdajemy sobie sprawę z ciągle rosnących potrzeb. Dlatego najlepszym lekarstwem na komunikacyjne bolączki mieszkańców Tarchomina jest budowa linii tramwajowej. Tramwaj będzie dowoził ich do stacji metra Młociny. Dzięki temu, będą mogli dojechać do centrum miasta o wiele szybciej i wygodniej.
Inwestorem budowy trasy został Zarząd Transportu Miejskiego. Ogłoszony przez nas dziś przetarg jest pierwszym krokiem ku budowie linii. Na oferty zainteresowanych firm będziemy czekali do 28 maja. Tego samego dnia nastąpi ich otwarcie. O wyborze zwycięskiej oferty zdecyduje cena. Firma, która wygra przetarg, na wykonanie projektu będzie miała 19 miesięcy od dnia podpisania umowy. Oprócz samego projektu, wykonawca będzie musiał również uzyskać pozwolenie na budowę.
Trasa tramwajowa na Tarchomin będzie biegła od Trasy mostu Północnego (inwestorem budowy pozostałej części trasy, czyli odcinka z Młocin przez most Północny jest Zarząd Dróg Miejskich), wzdłuż ul. Projektowanej po jej zachodniej stronie. Potem linia pobiegnie wzdłuż ul. Światowida po jej północnej i wschodniej stronie. W przyszłości, gdy ul. Światowida będzie poszerzona o drugą jezdnię, tramwaje będą jeździły środkiem. Ul. Światowida tramwaje dojadą do Winnicy. W rejonie skrzyżowania z ul. Modlińską powstanie tam pętla tramwajowa, a w przyszłości najprawdopodobniej także pętla autobusowa oraz parking "Parkuj i Jedź" na 250 samochodów. Cała trasa będzie miała ok. 5,2 km długości. Wzdłuż niej będzie w sumie 9 przystanków:
Projektowana/Trasa Mostu Północnego Projektowana/Światowida Myśliborska Tarchomin Mehoffera Stefanika Nowodwory Dzierzgońska Winnica
Wybudowana zostanie także druga pętla - Tarchomin. Powstanie między ul. Botewa i Ćmielowską, po wschodniej stronie ul. Światowida. Pętla Tarchomin będzie mogła być wykorzystywana w sytuacjach awaryjnych np. w przypadku konieczności czasowego skrócenia trasy tramwajów.
Wszystkie przystanki będą miały ujednolicony standard, zarówno w zakresie stosowanych materiałów jak i rozlokowania urządzeń dla podróżnych a także w zakresie podstawowego wyposażenia i kolorystyki. Podobnie jak przystanki wzdłuż Al. Jerozolimskich, postoje wzdłuż trasy tramwajowej na Tarchominie będą wyposażone w dynamiczny System Informacji Pasażerskiej. Elektroniczne tablice będą pokazywały np. za ile minut przyjedzie na przystanek kolejny tramwaj. Będą oczywiście mogły wydawać także komunikaty głosowe dla osób niedowidzących.
Linia tramwajowa na Tarchominie będzie bardzo mocno wykorzystywana. Przewidujemy, że obciążenie będzie ok. 50 składów na godzinę.
</cytat>
Przetarg jest publiczny. Mam nadzieję, że nie będzie ptotestów, pytań i innych sztuczek, by przeciągnąć terminy lub uwalić postępowanie. Życzmy sobie tego.
--
Pozdrawiam Szuwaks
> Użytkownik "Szuwaks"[color=blue] > Witam, > psia krew, w mordę jeża. > Kolejna porażka zarządu m.st. Warszawy. > Dziś, z tak zwanego nienacka, ogłoszono przetarg na ten tramwaj. > Zamieściłem, bo cóż? -:)[/color] [ciach] [color=blue] > Przetarg jest publiczny. > Mam nadzieję, że nie będzie ptotestów, pytań i innych sztuczek, by > przeciągnąć terminy lub uwalić postępowanie. > Życzmy sobie tego. > Pozdrawiam > Szuwaks[/color]
No i fajnie ze mieszkancy Tarchomina beda sobie mogli po swoim osiedlu pojezdzic tramwajem. Bo zdaje sie ze po wybudowaniu "tramwaju" na most trzeba bedzie poczekac jeszcze ze 2 lata i szkoda by bylo zeby wybudowana trasa tramwajowa nie byla wykorzystywana. Co za bezsens, coz za glupota! 50 skladow na godzine, kilkadziesiat autobusow aby ludzi dowiez do metra przy hucie zamiast metra na Tarchominie. Czy kiedys w tym kraju bedzie NORMALNIE AM
Szuwaks pisze:[color=blue] > Witam, > > psia krew, w mordę jeża. > Kolejna porażka zarządu m.st. Warszawy. > Dziś, z tak zwanego nienacka, ogłoszono przetarg na ten tramwaj. > Zamieściłem, bo cóż? -:) > [url]http://www.warszawa.pl/Wiadomosci/Dla_mieszkanca/Komunikacja/Tramwaje/50,2453,2,1,0,0-Tramwaj_na_Tarchomin.html[/url] >[/color] [cyk][color=blue] > Przetarg jest publiczny. > Mam nadzieję, że nie będzie ptotestów, pytań i innych sztuczek, by > przeciągnąć terminy lub uwalić postępowanie. > Życzmy sobie tego.[/color]
Witam!
Palcem na wodzie - zawracanie Wisly... Wisla sie pali! Jednym slowem - na nasza wies pod_warszawska na Nowotworach/Tarchominie moze i wraz z mostem Polnocnym dotrze ten elektryczny polgwizdek, ale nie rozwiaze problemow na MO-dlinskiej z korkami samochodowymi, ktore zaczynaja sie juz od jeszcze bardziej pod_warszawskiej Jablonnej i tym bardziej pod_warszawskiego Legionowa - ktore generuja ruch samochody na tej trasie... Skret w pod_warszawskie Bielany jest glownym 'winowajca' tego korka w godzinach porannych, czego na szczescie mnie udaje sie uniknac, ale dziesiatkom tysiecy zmuszonych pracowac w Warszawie (czyli po LEWEJ stronie Wisly) - nie. Jak sie wybuduja most Polnocny - tez problem nie zniknie, bo waska uliczka przy bielanskiej, pod_warszawskiej strazy pozarnej, NIE PRZEJMIE tego ruchu... Do momentu, kiedy warszawskie metro nie dotrze tutaj - nie widze sukcesu...
Uklony
kpawlak (ze straznicy warszawskiej na wsi nowo-tworskiej) -- Tylko nie po oczach!! Tylko nie polityka!!! :)) Witryna P.R.W.: [url]http://www.prw.waw.pl/[/url] .....a PKiN im. Jozefa Wissarionowicza ksywa bandycka "Stalin" - IMHO powinien zostac zburzony! "kpawlak to jad w najczystszej postaci, łatwo się samemu zatruć"
> Użytkownik "kpawlak" [ciach] [color=blue] > Skret w pod_warszawskie Bielany jest glownym 'winowajca' tego korka w > godzinach porannych, czego na szczescie mnie udaje sie uniknac, ale > dziesiatkom tysiecy zmuszonych pracowac w Warszawie (czyli po LEWEJ > stronie Wisly) - nie. Jak sie wybuduja most Polnocny - tez problem nie > zniknie, bo waska uliczka przy bielanskiej, pod_warszawskiej strazy > pozarnej, NIE PRZEJMIE tego ruchu... > Do momentu, kiedy warszawskie metro nie dotrze tutaj - nie widze sukcesu... > Uklony > kpawlak[/color]
Tak wlasnie prawdopdobnie bedzie. Most Polnocny niewiele (wcale?) zmieni sytuacje wlasnie ze wzgleu na uklad drogowyo w rejonie huty. Moim zdaniem sytuacje moglo by zdecydowanie poprawic most w Jablonnie aby caly ruch tranzytowy ominal Warszawe. AM
Użytkownik "Hades" <waruga@vp.pl> napisał w wiadomości news:fu9h4q$7e8$1@atlantis.news.neostrada.pl... [color=blue] > Tak wlasnie prawdopdobnie bedzie. Most Polnocny niewiele (wcale?) zmieni > sytuacje wlasnie ze wzgleu na uklad drogowyo w rejonie huty. Moim zdaniem > sytuacje moglo by zdecydowanie poprawic most w Jablonnie aby caly ruch > tranzytowy ominal Warszawe.[/color]
Tranzyt nie ma w tym mieście większego znaczenia. Niby jakie miasta miałyby ten tranzyt generować? Łomża, Białystok?
kpawlak pisze: (..)[color=blue] > Skret w pod_warszawskie Bielany jest glownym 'winowajca' tego korka w > godzinach porannych, czego na szczescie mnie udaje sie uniknac, ale > dziesiatkom tysiecy zmuszonych pracowac w Warszawie (czyli po LEWEJ > stronie Wisly) - nie. Jak sie wybuduja most Polnocny - tez problem nie > zniknie, bo waska uliczka przy bielanskiej, pod_warszawskiej strazy > pozarnej, NIE PRZEJMIE tego ruchu... > Do momentu, kiedy warszawskie metro nie dotrze tutaj - nie widze sukcesu...[/color]
metro coś w tym przypadku zmieni ? ludzie przesiądą się z tych samochodów do autobusów/tramwajów i metra nagle jakimś magicznym sposobem ?
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpruchnik.xlx.pl
|