ďťż
Stocznia Szczecińska
ďťż
Start
takie tam...
 
Cze all

Rozmawiałem ostatnio ze znajomym nt, naszej stoczni i tak nam się
nasunęło pytanie, na które, może ktoś z Was spróbuje odpowiedzieć.
Jest to duży zakład produkcyjny, zatrudnia sporą ilość ludzi, ma
sporą ilość maszyn etc. Buduje sporo statków, więc dlaczego ten
zakład ma cały czas problemy finansowe?
Bo na mój chłopski rozum to coś jest nie tak. Jeżeli zakład dużo
produkuje a takim wydaje mi się nasza stocznia, chociażby patrząc po
wodowanych statkach to dlaczego przynosi straty? Wiem że jest
dotowana przez państwo i Unia, słusznie burzy się o to, bo nie ma
zamiaru dokładać do czegoś co przynosi straty?

Czekam na konstruktywne Wasze odpowiedzi, bo chyba że ma tak być a
ja jestem w błędzie? Jeżeli tak, proszę się wypowiadać.

--
Pozdrawiam serdecznie

Tomek

e-mail: [email]elevator220@o2.pl[/email]
GG#:731389, ICQ#:473814802




jest wiele powodów obecnej złej sytuacji w ogóle stoczni europejskich...

sa dodatkowe powody złej sytuacji stoczni polskich...

za długo by mówić...

ale bezpośrednim powodem OBECNEJ systuacji "nad przepaścią" dużych
polskich stoczni państwowych jest to, że sa one państwowe - zostały na
siłę ZRENACJONALIZOWANE (bez uzasadnienia ekonomicznego), dla celów
politycznych i osobistego interesu osób związanych z pewną lewicową
partią, za której rządów to zrobiono...

jest duże prawdopodobieństwo, że obecnie duże polskie stocznie radziłby
sobie dobrze, gdyby nie zostały na siłę zrenacjonalizowane kilka lat
temu...

nie ma 100-procentowej pewności (bo jak wspomniałem na początku -
istnieje dużo różnych czynników, które spowodowały, że stocznie
europejskie OGÓLNIE nie za dobrze sobie radzą), ale jest naprawdę duże
prawdopodobieństwo, że gdyby nie renacjonalizacja, to obecnych
potęznych problemów z naszymi stoczniami by nie było..

Tomek D. wrote:
[color=blue]
> Cze all
>
> Rozmawiałem ostatnio ze znajomym nt, naszej stoczni i tak nam się
> nasunęło pytanie, na które, może ktoś z Was spróbuje odpowiedzieć.
> Jest to duży zakład produkcyjny, zatrudnia sporą ilość ludzi, ma
> sporą ilość maszyn etc. Buduje sporo statków, więc dlaczego ten
> zakład ma cały czas problemy finansowe?
> Bo na mój chłopski rozum to coś jest nie tak. Jeżeli zakład dużo
> produkuje a takim wydaje mi się nasza stocznia, chociażby patrząc po
> wodowanych statkach to dlaczego przynosi straty? Wiem że jest
> dotowana przez państwo i Unia, słusznie burzy się o to, bo nie ma
> zamiaru dokładać do czegoś co przynosi straty?
>
> Czekam na konstruktywne Wasze odpowiedzi, bo chyba że ma tak być a
> ja jestem w błędzie? Jeżeli tak, proszę się wypowiadać.
>[/color]

--

Użytkownik "Tomek D." <chelsea220@onet.eu> napisał w wiadomości
news:1435624522.20080607005131@onet.eu...[color=blue]
> Cze all
>
> Rozmawiałem ostatnio ze znajomym nt, naszej stoczni i tak nam się
> nasunęło pytanie, na które, może ktoś z Was spróbuje odpowiedzieć.
> Jest to duży zakład produkcyjny, zatrudnia sporą ilość ludzi, ma
> sporą ilość maszyn etc. Buduje sporo statków, więc dlaczego ten
> zakład ma cały czas problemy finansowe?
> Bo na mój chłopski rozum to coś jest nie tak. Jeżeli zakład dużo
> produkuje a takim wydaje mi się nasza stocznia, chociażby patrząc po
> wodowanych statkach to dlaczego przynosi straty? Wiem że jest
> dotowana przez państwo i Unia, słusznie burzy się o to, bo nie ma
> zamiaru dokładać do czegoś co przynosi straty?[/color]

- bo stocznie chińskie są tańsze i szybsze
- bo ceny materiałów na budowe statku stale rosną, a kontrakt opiewa na
konkretną sume za konkretny statek. Przestoje i strajki są dlatego niemile
widziane.
- bo nasza stocznia wcale nie jest taka duża, i nie moze robić wiekszych
statków niz te które zjadą z pochylni do Odry

Stoout

Stoout pisze:
[color=blue]
>
> - bo stocznie chińskie są tańsze i szybsze
> - bo ceny materiałów na budowe statku stale rosną, a kontrakt opiewa na
> konkretną sume za konkretny statek. Przestoje i strajki są dlatego
> niemile widziane.
> - bo nasza stocznia wcale nie jest taka duża, i nie moze robić wiekszych
> statków niz te które zjadą z pochylni do Odry
>[/color]

do tego wszystkie kontrakty są ustalane na zagranicznych walutach - co
wiąże się z ryzykiem, takim jak teraz z dolarem

--
Pozdrawiam

[url]http://vinyl.awardspace.com[/url]



We wtorek 10.06 radiowa "Trójka" w Stoczni Szczecińskiej Nowa,
zdaje się że przez cały dzień, na pewno popołudniowa audycja
od 16 do 19. Może być interesujące.

--
Fluctuat nec megitur...
e-mail: N/A ( oskar [commercial at] onet [dot] eu )

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pruchnik.xlx.pl
  •  
     
    Linki
     
     
       
    Copyright Š 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates