ďťż
[GWL] Zakład z wyważarką posiadającą test drogowy
ďťż
Start
takie tam...
 
Witam,
W Octavii 2 z przebiegiem 6700km, na nowych kołach AEZ Wave 7x16, 5x112,
ET48, z pierścieniami centrującymi, wraz z oponami Continental
SportContact 2 205/55 16 odczuwam bicie na kierownicy przy prędkościach
powyżej 120km/h.
Koła wyważane były dwa razy w różnych zakładach i po drugim wyważeniu
jest znacznie lepiej, jednak nie idealnie :-).
Powiedzcie mi proszę, czy w Łodzi (lub okolicy) znajdę gdzieś zakład
posiadający wyważarkę do kół firmy Hunter, posiadającą tzw. test drogowy.
Na zimowych kołach nie było efektu bicia, więc zakładam że to chyba nie
wina zawieszenia (efekt pojawił się zaraz po zmianie kół).

Pozdrawiam,
Andys



On 27 Kwi, 13:06, Andys <Andy...@poczta.fm> wrote:[color=blue]
> Witam,
> /.../ odczuwam bicie na kierownicy przy prędkościach[/color]
[color=blue]
> Koła wyważane były dwa razy w różnych zakładach i po drugim wyważeniu
> jest znacznie lepiej, jednak nie idealnie :-).
> Powiedzcie mi proszę, czy w Łodzi (lub okolicy) znajdę gdzieś zakład
> posiadający wyważarkę do kół firmy Hunter, posiadającą tzw.test drogowy.[/color]

Nie wiem, co to jest "test drogowy", ale do wstępnego zbadania
geometrii kół to czujnik zegarowy potrzebujesz.
Wyważone koło może przecież także powodować bicie (kwadrat też
wyważysz :-)
Już 1-2mm bicia koła jest wyraźnie odczuwalne na kierownicy.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Jarek Andrzejewski pisze:
[color=blue]
> Nie wiem, co to jest "test drogowy", ale do wstępnego zbadania
> geometrii kół to czujnik zegarowy potrzebujesz.
> Wyważone koło może przecież także powodować bicie (kwadrat też
> wyważysz :-)
> Już 1-2mm bicia koła jest wyraźnie odczuwalne na kierownicy.[/color]
Wyważarka posiada rolkę, która w trakcie testu styka się
z oponą. Podobno posiada ona wyższą dokładność pomiaru i pozwala
dokładniej wyważyć koła. Podobno są też urządzenia mierzące niewyważenie
koła zamontowanego na aucie, czyli wraz z piastą i tarczą hamulcową.
Wiem, że podobno zarówno felgi i jak i opony są w idealnym stanie,
nie było bicia przed wymianą kół.

Pozdrawiam,
Andys

On 27 Kwi, 15:18, Andys <Andy...@poczta.fm> wrote:
[color=blue]
> Wiem, e podobno zar wno felgi i jak i opony s w idealnym stanie,
> nie by o bicia przed wymian k .[/color]

Jak już pisałem: 1-2mm da się odczuć, ale nie zauważyć, więc jeśli
"podobno idealny stan" wynika tylko z obserwacji i bez pomiaru, to
raczej nie opierałbym się na tym.
Chyba mogę Ci polecić zakład na Oblęgorskiej - ponoć z felgami
potrafią "robić cuda". Ja korzystam z ich usług, ale akurat cudów nie
potrzebowałem.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

P.S. Znamy się osobiście?




Użytkownik "Andys" <Andys74@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:hr6gfd$9e9$1@news.dialog.net.pl...[color=blue]
> Witam,
> W Octavii 2 z przebiegiem 6700km, na nowych kołach AEZ Wave 7x16, 5x112,
> ET48, z pierścieniami centrującymi, wraz z oponami Continental
> SportContact 2 205/55 16 odczuwam bicie na kierownicy przy prędkościach
> powyżej 120km/h.
> Koła wyważane były dwa razy w różnych zakładach i po drugim wyważeniu jest
> znacznie lepiej, jednak nie idealnie :-).
> Powiedzcie mi proszę, czy w Łodzi (lub okolicy) znajdę gdzieś zakład
> posiadający wyważarkę do kół firmy Hunter, posiadającą tzw. test drogowy.
> Na zimowych kołach nie było efektu bicia, więc zakładam że to chyba nie
> wina zawieszenia (efekt pojawił się zaraz po zmianie kół).[/color]

Ciekawe, czy to nie cecha tego auta, ja mam od nowości bicie powyżej 120-tu
i też Octavia 2 i też niezależnie od opon. Bicie jest dość słabe, tzn. na
tyle, że tylko ja je czuje, żona nie widzi problemu. Dlatego też mi się z
tym do ASO nie chce biegać. Może to felga, a może coś innego, jak znajdziesz
przyczynę inną niż opona, to... daj znać.

gosmo pisze:
[color=blue][color=green]
>> Na zimowych kołach nie było efektu bicia, więc zakładam że to chyba
>> nie wina zawieszenia (efekt pojawił się zaraz po zmianie kół).[/color]
>
> Ciekawe, czy to nie cecha tego auta, ja mam od nowości bicie powyżej
> 120-tu i też Octavia 2 i też niezależnie od opon. Bicie jest dość słabe,
> tzn. na tyle, że tylko ja je czuje, żona nie widzi problemu. Dlatego też
> mi się z tym do ASO nie chce biegać. Może to felga, a może coś innego,
> jak znajdziesz przyczynę inną niż opona, to... daj znać.[/color]

Nie wiem, czy O2 mają jakąś wadę "wrodzoną", wiem że na kołach zimowych
(oryginalne stalówki z Frigo 2 195/65 15) nie biły nawet do licznikowych
200km/h, na A2.


"Andys" <Andys74@poczta.fm> wrote in message
news:hr6gfd$9e9$1@news.dialog.net.pl...[color=blue]
> Witam,
> W Octavii 2 z przebiegiem 6700km, na nowych kołach AEZ Wave 7x16, 5x112,
> ET48, z pierścieniami centrującymi, wraz z oponami Continental
> SportContact 2 205/55 16 odczuwam bicie na kierownicy przy prędkościach
> powyżej 120km/h.
> Koła wyważane były dwa razy w różnych zakładach i po drugim wyważeniu jest
> znacznie lepiej, jednak nie idealnie :-).[/color]

Firma Kołoserwis na Przybyszewskiego oferuje test drogowy

Inead pisze:[color=blue]
>
> "Andys" <Andys74@poczta.fm> wrote in message
> news:hr6gfd$9e9$1@news.dialog.net.pl...[color=green]
>> Witam,
>> W Octavii 2 z przebiegiem 6700km, na nowych kołach AEZ Wave 7x16,
>> 5x112, ET48, z pierścieniami centrującymi, wraz z oponami Continental
>> SportContact 2 205/55 16 odczuwam bicie na kierownicy przy
>> prędkościach powyżej 120km/h.
>> Koła wyważane były dwa razy w różnych zakładach i po drugim wyważeniu
>> jest znacznie lepiej, jednak nie idealnie :-).[/color]
>
>
> Firma Kołoserwis na Przybyszewskiego oferuje test drogowy[/color]
Dzięki serdeczne.

> Nie wiem, czy O2 mają jakąś wadę "wrodzoną", wiem że na kołach zimowych[color=blue]
> (oryginalne stalówki z Frigo 2 195/65 15) nie biły nawet do licznikowych
> 200km/h, na A2.[/color]

A gdzie na A2 można 200km/h jedzić? ;-)

--
Mateusz Bogusz

W dniu 2010-05-04 17:01, Karol Y pisze:[color=blue][color=green]
>> Nie wiem, czy O2 mają jakąś wadę "wrodzoną", wiem że na kołach zimowych
>> (oryginalne stalówki z Frigo 2 195/65 15) nie biły nawet do licznikowych
>> 200km/h, na A2.[/color]
>
> A gdzie na A2 można 200km/h jedzić? ;-)
>[/color]

Między Berlinm a Magdeburgiem jest parę miejsc.

Jak ja kocham takich co to muszą pomarudzić...

--
Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez
adwokata, chyba że obwiniony nie miał pełnomocnika w postępowaniu
nakazowym. Ewentualnie spróbuj wnieść zażalenie na działalność
kuratora do prezesa Sądu. Wtedy jest pewna szansa, że sąd zwróci
wniosek i otrzymasz tytuł wykonawczy. (C) by ~przypadek

Karol Y pisze:[color=blue][color=green]
>> Nie wiem, czy O2 mają jakąś wadę "wrodzoną", wiem że na kołach zimowych
>> (oryginalne stalówki z Frigo 2 195/65 15) nie biły nawet do licznikowych
>> 200km/h, na A2.[/color]
>
> A gdzie na A2 można 200km/h jedzić? ;-)
>[/color]
Jeździć, nie jeździć. Mimo wszystko (poza hamownią) IMHO było to
najodpowiedniejsze miejsce do sprawdzenia Vmax auta, czyli w pewnym
sensie jakości dotarcia silnika.

>>> Nie wiem, czy O2 mają jakąś wadę "wrodzoną", wiem że na kołach zimowych[color=blue][color=green][color=darkred]
>>> (oryginalne stalówki z Frigo 2 195/65 15) nie biły nawet do licznikowych
>>> 200km/h, na A2.[/color]
>>
>> A gdzie na A2 można 200km/h jedzić? ;-)
>>[/color]
> Jeździć, nie jeździć. Mimo wszystko (poza hamownią) IMHO było to
> najodpowiedniejsze miejsce do sprawdzenia Vmax auta, czyli w pewnym
> sensie jakości dotarcia silnika.[/color]

Ale ja się nie czepiam. Pomagam wyrabiać nawyk dobrych odpowiedzi ;-)

A tak między Nami, to hamownia też nie do końca. Przecież tam oporów
powietrza nie weźmiesz pod uwagę.

--
Mateusz Bogusz

Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał w wiadomości
news:hrv03d$4nj$1@node2.news.atman.pl...[color=blue][color=green][color=darkred]
>>>> Nie wiem, czy O2 mają jakąś wadę "wrodzoną", wiem że na kołach zimowych
>>>> (oryginalne stalówki z Frigo 2 195/65 15) nie biły nawet do
>>>> licznikowych 200km/h, na A2.
>>> A gdzie na A2 można 200km/h jedzić? ;-)[/color]
>> Jeździć, nie jeździć. Mimo wszystko (poza hamownią) IMHO było to
>> najodpowiedniejsze miejsce do sprawdzenia Vmax auta, czyli w pewnym
>> sensie jakości dotarcia silnika.[/color]
> Ale ja się nie czepiam. Pomagam wyrabiać nawyk dobrych odpowiedzi ;-)
> A tak między Nami, to hamownia też nie do końca. Przecież tam oporów
> powietrza nie weźmiesz pod uwagę.[/color]

Ale z drugiej strony jeśli będzie na hamowni coś drgało to będzie znaczyło,
że to nie jest cecha kształtu nadwozia/oporów powietrza ;)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pruchnik.xlx.pl
  •  
     
    Linki
     
     
       
    Copyright Š 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates