|
takie tam... |
|
Witam, strasznie się codziennie wkurzam, bo co dzień stoję dłużej w korku na Pszczyńskiej. Wczoraj miał 1,5 km, dziś 2, a w poniedzialek pewnie 2,5. Zamiast na obiad, przyjeżdżam do domu na razie na podwieczorek. Do roboty profilaktycznie wstaję pół godziny wcześniej. Za chwilę ten pieprzony most nad autostradą zamkną całkowicie i do Gliwic (z Ornontowic) będę jeździł przez Knurow, albo Rudę. Tak samo jak codziennie tysiące samochodów przejeżdżających _objazdem_ przez Przyszowice. L_U_D_Z_I_E !!! ten korek na Pszczyńskiej mógłby być minimum o połowę krótszy - wystarczyłoby na pieprzony, nieskończony od 1,5 roku wiadukcik w Bojkowie oddelegować na 3 dni: 1 wywrotkę, jeden walec, 3 chłopa z łopatami i 1 kierownika! Czy ktoś w tych naszych amatorskich magistratach ma pojęcie co się dzieje? Albo czy to kogoś żyjącego z moich podatków cokolwiek obchodzi? Czy ktoś widział jak się buduje w innych krajach autostrady? NIE wierzę, że tak jak to, co widzę codziennie na własne oczy. Czy ta budowa ma jakiś plan i czemu nie pracowano od rana do nocy latem jak dzień trwał 18 godzin, a dziś biedacy w pelerynach, w rzęsistym deszczu pracują w świetle reflektorów? I pytanie. Ile i jakiego potrzeba sprzętu, by wyciągnąć z grzęzawiska 1 pustą wywrotkę i na ile czasu jest wtedy wstrzymany ruch na jednej z głównych arterii wylotowych miasta?
Paweł
--
> Witam,[color=blue] > strasznie się codziennie wkurzam, bo co dzień stoję dłużej w korku na > Pszczyńskiej.[/color]
Niestety, nie tylko Ty jestes w takiej sytuacji. Co ciekawe, w momencie jak przetarg na budowe wezla Sosnica wygrala slawna firma J&P (ktora to wlasnie odpowiada za budowe A1 Belk-Sosnica) to na budowie A1 praktycznie wstrzymane zostaly wszystkie prace. Od czasu do czasu widac jedna ciezarowke i nic, kompletnie nic. Wyglada na to, ze wszystkie ekipy przerzucili do budowy wezla. Czyli wnioskuje, ze za opoznienie w oddaniu tego wezla beda mieli duze kary, a za opoznienia na A1 stosunkowo male i przez to ta budowe maja w d....
Pisalem w tej sprawie do UM Gliwice. UM Gliwice umywa rece twierdzac, ze nie maja na to zadnego wplywu bo to inwestycja realizowana przez panstwo, a nie wladze lokalne. Nie wierze, ze nie maja zadnego wplywu, ale jak sie ma ciepla posadke to lepiej nic nie robic.
Chyba trzeba napisac do telewizji, zeby zainteresowala sie tym tematem bo jak widac wladzom lokalnym nie zalezy na tym, aby ulzyc kierowcom no i mieszkancom tych miejscowosci, gdzie poprowadzono objazd.
Mamy gowniane prawo o zamowieniach publicznych i potem skutkuje to dopuszczaniem takich firm jak ta grecka do realizacji kontraktow.
Pozdrawiam
Paweł pisze:[color=blue] > Witam, > strasznie się codziennie wkurzam, bo co dzień stoję dłużej w korku na > Pszczyńskiej. Wczoraj miał 1,5 km, dziś 2, a w poniedzialek pewnie 2,5.[/color] [...][color=blue] > L_U_D_Z_I_E !!! ten korek na Pszczyńskiej mógłby być minimum o połowę > krótszy - wystarczyłoby na pieprzony, nieskończony od 1,5 roku wiadukcik w > Bojkowie oddelegować na 3 dni: 1 wywrotkę, jeden walec, 3 chłopa z łopatami > i 1 kierownika![/color] [...][color=blue] >[/color]
Przypuszczam, że oni to mają w nosie. Droga dwupasmowa Pszczyna - Bielsko-B. zawsze bardzo duży ruch. W Czechowicach - Dz. zamknięto dwa pasy i już. Jadąc z Pszczyny korek można ominąć drogą przez stary most na Wiśle. Ale jazda po tej drodze przypina płynięcie kutrem rybackim podczas sztormu. Oczywiście osoby planujące remont drogi Pszczyna - B.B nie wpadły na to, że można zmniejszyć ruch poprzez częściowe przerzucenie na drogi drugorzędne po uprzednim ich wyremontowaniu. "Wiecie rozumiecie, dostalim piniondze, zrobilim przetargi no i dwa pasy trza było zamknąć". I tak to wygląda. Wg mnie zanim zamknie się duże arterie należy wyremontować drogi drugorzędne, aby częściowo odciążyć te remontowane. A tak są kilometrowe korki. Kiedyś jadąc od strony Pszczyny zauważyłem, że korek w stronę Katowic kończył się prawie na tablicach "Bielsko - Biała"!!! Drugi taki ancymonek to remont mostu na A4 w rejonie Mysłowic. Cała jezdnia dwupasmowa A4 oczywiście zamknięta. Ale w taki chytry sposób, że do Katowic są dwa pasy (tak naprawdę jest to chyba na siłę zrobione z 1,5 pasa - 2 pasy) - oczywiście po to aby korek nie kończył się za bramkami płatnej autostrady. Od Katowic natomiast jest jeden pas (naprawdę 0,75) - oczywiście korek nieziemski. Widziałem jak kiedyś kończył się dopiero w okolicach rampy z taśmociągiem Kop. Wieczorek!!! Oczywiście można by "odsiać" część samochodów jadących w stronę Cieszyna na wcześniejszym zjeździe do Mysłowic. Ale raz tam spróbowałem jechać i mi przeszło - takiej zniszczonej drogi to ze świeczką szukać! Dzielnice te nazywają się Larysz i Morgi. I to tyle. Ten cały szum medialny z budową dróg to jedna wielka "gierkowska" propaganda. Robi się po parę km autostrad- bo UE coś da, a drogi pozostałe ma się w nosie. Osobną sytuacją są remonty po remontach - ale to temat na inny wątek. Pozdrawiam i współczuję.
=?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3?= <101pawel.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): [color=blue] > Zamiast na obiad, przyjeżdżam do domu na razie na podwieczorek.[/color]
Wykrakałem; - dziś jadąc objazdem widziaŁem ekipę ustawiającą tablicę: "<- objazd". Będzie to chyba objazd do objazdu - taka sytuacja miała już miejsce latem tego roku. Objazd przeniesiono na polne dróżki, bo na jednej jedynej drodze, którą skierowano cały ruch via Bojków, ktoś zaplanował remont przejazdu kolejowego. Zaplanował i go robił. LUDZIE, CO SIĘ DZIEJE? Czu aby mi się to nie śni?
--
[color=blue] > LUDZIE, CO SIĘ DZIEJE? Czu aby mi się to nie śni?[/color] W radio Katowice mówili że 6.12 zamykają Pszczyńską. Pozdrawiam MS
WKRÓTCE ZAMKNĄ PSZCZYŃSKĄ
Na początku grudnia ul. Pszczyńska zostanie wyłączona z ruchu na odcinku obejmującym węzeł âźSośnicaâ. Utrudnione będzie przemieszczanie się Drogą Krajową nr 44 z Gliwic w stronę Mikołowa i Tychów. Zostaną równocześnie zamknięte wszystkie łącznice ul. Pszczyńskiej z autostradą A4. O takich decyzjach poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która odpowiada za budowę autostrady A1 w naszym województwie. Przypomnijmy, że trasa ta skrzyżuje się na węźle âźSośnicaâ z autostradą A4 i ul. Pszczyńską. Inwestycję realizuje grecka firma J&P AVAX. Jeszcze na początku września GDDKiA donosiła, że zamknięcie Pszczyńskiej nie będzie prawdopodobnie konieczne i wystarczy 3-miesięczny okres wyłączenia tej ulicy z ruchu. â Ulica Pszczyńska i wszystkie autostradowe łącznice zostaną zamknięte około 6 grudnia i będą nieprzejezdne aż do zakończenia prac, tzn. do jesieni 2009 roku â informuje teraz Wojciech Gierasimiuk, rzecznik prasowy katowickiego oddziału GDDKiA. Wyjaśnia, że przejazd samochodów utrudnia realizację inwestycji, a ul. Pszczyńska stanie się wkrótce terenem budowy. Od 18 listopada zmieniła się już organizacja ruchu na autostradzie A4 w pobliżu węzła. â Są zamykane pojedyncze pasy ruchu przy jednoczesnym ograniczeniu prędkości pojazdów do 50 km/h. Utrudnienia te obejmują 500-metrowy odcinek autostrady, ale ruch samochodów możliwy jest w obu kierunkach. Przez cały czas trwania robót autostrada A4 będzie przejezdna â deklaruje przedstawiciel GDDKiA. Na początku grudnia zupełnie zmieni się natomiast organizacja ruchu pojazdów przemieszczających się dotąd ul. Pszczyńską. â Ulicą będą mogły przejeżdżać wyłącznie autobusy komunikacji miejskiej i pojazdy uprawnione â w tym samochody dojeżdżające do firm zlokalizowanych w pobliżu ul. Pszczyńskiej i Okrężnej. Dla pozostałych kierowców zostaną wyznaczone objazdy â mówi Wojciech Gierasimiuk. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje kierowców korzystających z autostrady A4, że:
* OBJAZD DLA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH poprowadzony będzie przez węzeł âźBojkówâ (ul. Rybnicką) i węzeł âźOstropaâ (ul. Daszyńskiego); * OBJAZD DLA SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH (powyżej 3,5 tony) zostanie wytyczony przez węzeł âźKleszczówâ i DK 88 (tzw. starą autostradę) â na początku grudnia na autostradzie staną znaki zakazujące ciężarówkom zjazdu z A4 do śródmieścia na węzłach âźBojkówâ i âźOstropaâ.
GDDKiA wyjaśnia też, że objazd w kierunku DK 44 zostanie poprowadzony z autostrady A4 przez węzeł âźWspólnaâ w Zabrzu do skrzyżowania w Paniówkach. Zapewnia równocześnie gliwiczan, że nieprzejezdna obecnie ul. Bojkowska zostanie otwarta przed zamknięciem ul. Pszczyńskiej. (al) Informacje : Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (oddział w Katowicach), tel. 032-258-62-81
MS <ms@nospam.pl> napisał(a): [color=blue] > W radio Katowice mówili że 6.12 zamykają Pszczyńską.[/color]
Zamykają dosłownie - dachem. Jechalem dzisiaj i oczom nie wierzyłem:
[url]http://tinyurl.com/5rqp44[/url]
Tak trzymać!
Pozdrawiam Paweł
--
Użytkownik MS napisał:[color=blue] > AVAX. Jeszcze na początku września GDDKiA donosiła, że zamknięcie > Pszczyńskiej nie będzie prawdopodobnie konieczne i wystarczy > 3-miesięczny okres wyłączenia tej ulicy z ruchu. âUlica Pszczyńska i [/color] [...]
Dla mnie cała sprawa węzła A4/A1/DK44 jest koronnym przykładem potwierdzającym znaną z informatyki regułę głoszącą, iż nigdy nie ma czasu, aby zrobić coś porządnie, ale zawsze jest czas, abyzrobić to od nowa. Nie można było tak skoordynować prac nad A1 i A4, aby zbudować węzeł Sośnica od razu w postaci budowanej obecnie? Na pewno można było. Tylko trzeba było zawczasu pomyśleć. [color=blue] > OBJAZD DLA SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH (powyżej 3,5 tony) zostanie > wytyczony przez węzeł âźKleszczówâ i DK 88 (tzw. starą autostradę) â na [/color]
Czyli Trasą im. Berezowskiego ;-)
-- ----------------------------------------------------------------------- * Bartłomiej Zieliński [url]http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/[/url] * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -----------------------------------------------------------------------
Bartłomiej Zieliński <bmw318@polsl.gliwice.pl> napisał(a):
Bartłomiej Zieliński <bmw318@polsl.gliwice.pl> napisał(a):
[color=blue] > Nie mo=C5=BCna by=C5=82o tak skoordynowa=C4=87 prac nad A1 i A4, aby zbud= > owa=C4=87 w=C4=99ze=C5=82=20 > So=C5=9Bnica od razu w postaci budowanej obecnie? Na pewno mo=C5=BCna[/color] by=C5=[color=blue] > =82o. Tylko=20 > trzeba by=C5=82o zawczasu pomy=C5=9Ble=C4=87.[/color]
Piszę jeszcze raz, bo jakimś cudem wczorajszy tekst zniknął :( Moim zdanie rzecz nie leży w koordynacji. Problemem jest gospodarskie podejście nie tylko do budowy autostrad, ale wszystkiego co jest robione z pomocą różnych tzw. subwencji z tzw. pieniędzy niczyich. Przecież pieniądze na nasze drogi spadają z powietrza, więc nikt się specjalnie nie przejmuje - problem będą miały pokolenia prawnuków, jak Unia upomni się o swoje ;) Plany wezła Sośnica znane były od zarania dziejow, więc zjazdy i wiadukt nad A4 który się w tej chwili rujnuje (prawie likwiduje) oddane z pompą 2,5 roku temu mogły być zrobione "od siekiery". Nie trzeba było układać hektarów kostki, trawników i finalnych barier i barierek, które teraz rozbiera się koparkami. Lekko przyszło, lekko poszło. Taka nasza pieprzona gospodarka.
Paweł
--
Użytkownik Paweł napisał: [...][color=blue] > Lekko przyszło, lekko poszło. Taka nasza pieprzona gospodarka.[/color]
Tak jak pisałem, sorry że się powtarzam - nigdy nie ma czasu, by zrobić coś porządnie, ale zawsze jest czas, by zrobić to od początku. Akurat dziś przypomniało mi się to przy okazji przygotowywania ściany do malowania i poprawiania roboty sp*nej przez co najmniej kilku malarzy.
-- ----------------------------------------------------------------------- * Bartłomiej Zieliński [url]http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/[/url] * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -----------------------------------------------------------------------
Dzis na domiar zlego jeszcze PKP zamknelo przejazd w Przyszowicach na Gieraltowickiej. Jakis czas temu tez byl zamkniety, ale widocznie w nosie PKP ma to ze tamtedy jest poprowadzony objazd i znowu postanowilo "uszczesliwic" kierowcow. Oczywiscie, zadnych znakow po drodze poprowadzonego "wiecznego" objazdu, ze przejazd kolejowy jest zamkniety nie ma. Ale czy to wazne?! Przeciez to, ze kierowcy nadloza kolejne kilometry, straca kupe czasu, to nikogo nie obchodzi.
Swoja droga, przeczytalem na stronie UM Gliwice na podstronie o utrudnieniach na drogach, ze 6 grudnia jest planowane zamkniecie Pszczynskiej, ale w ostatnim akapicie napisano, ze cytuje "GDDKiA...Zapewnia równocześnie gliwiczan, że nieprzejezdna obecnie ul. Bojkowska zostanie otwarta przed zamknięciem ul. Pszczyńskiej". Czyzby w koncu mieli otworzyc Bojkowska do 6 grudnia? Osobiscie malo w to wierze poniewaz po pierwsze nie pierwsza to obietnica, po drugie - trasa z Gieraltowic do budowanej A1 jest w oplakanym stanie tzn. nawierzchnia zostala zniszczona przez ciezarowki i inny ciezki sprzet. Nie wiem jak od Bojkowa w kierunku A1, ale podejrzewam, ze jest podobnie. A na wymiane nawierzchni na zniszczonej drodze raczej sie nie zanosi.
ttt <tl6@nospamwp.pl> napisał(a): [color=blue] > Dzis na domiar zlego jeszcze PKP zamknelo przejazd w Przyszowicach na > Gieraltowickiej.[/color]
Mało jeszcze tych pieprzonych porządków rozumiesz. PKP to PKP, a objazd przez Przyszowice to jakiaś tam Ważna Dyrekcja od Polskich Dróg. Uważasz, ze jesteśmy na takim poziomie rozwoju społecznego, że dwie instytucje państwowe winny się z sobą komunikować? PKP postanowiło sobie wyremontować przejazd, to sobie go będzie remontowało. To, ze kilka tysiecy samochodów dziennie zrobi dodatkowo kilka kilometrów to problem egzystencjalny a nie kolejowy. Nb. ta linia kolejowa to chyba były PKP jeszcze kilka lat temu. Teraz te tory służą jedynie przewożeniu bergi z Sośnicy na Budryk i na odwrót. [color=blue] > trasa z Gieraltowic do budowanej A1 jest > w oplakanym stanie tzn. nawierzchnia zostala zniszczona przez ciezarowki i > inny ciezki sprzet. Nie wiem jak od Bojkowa w kierunku A1, ale podejrzewam, > ze jest podobnie. A na wymiane nawierzchni na zniszczonej drodze raczej sie > nie zanosi.[/color]
Myślisz, że kogoś to obchodzi. Wstęgi i telewizje będą na autostradzie, a nie na Bojkowskiej. Na każdy nowy kilometr wybudowanej autostrady musi przypadać 10 km spieprzonych okolicznych drog. PN nie znasz?
Paweł
--
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpruchnik.xlx.pl
|
|
|
|
|
Linki |
|
|
|
|