ďťż
Dotyczy podróży
ďťż
Start
takie tam...
 

[url]http://www.tinyurl.pl/?rgHozi9N[/url]
Gdy na Dworzec Centralny wjeżdża tani pociąg InterRegio, zaskoczeni
pasażerowie biegają między peronami, bo konkurencyjna spółka PKP
Intercity "zapomina" nadać komunikatu o zmianie toru.

Nasza czytelniczka wybierała się stąd do Łodzi. Zdecydowała się na
przejazd InterRegio, bo bilet kosztuje o 9 zł mniej niż w składzie
Tanich Linii Kolejowych. Sprawdziła, że jej pociąg miał ruszyć o godz.
7.50 z peronu czwartego. Stawiła się na nim ze znajomymi dziesięć minut
wcześniej.

- Nie było komunikatów o utrudnieniach. Nagle, trzy minuty przed
odjazdem, przez megafon podano informację, że pociąg InterRegio do Łodzi
stoi na peronie drugim, a po chwili, że już odjeżdża. Rzuciliśmy się
biegiem na schody. Zdążyliśmy tylko dlatego, że maszynista nas widział i
poczekał - opowiada pani Anna. Dodaje, że wielu innym pasażerom nie
udało się wsiąść. Już w czasie jazdy od konduktora nasza czytelniczka
usłyszała: często jest tak, że nie wiadomo, na który peron Dworca
Centralnego zostanie wpuszczony skład InterRegio.

Za zapowiedzi na Centralnym odpowiada spółka PKP Intercity, do której
należą m.in. składy TLK i Ekspres Intercity. Za pociągi InterRegio
odpowiada zaś spółka Przewozy Regionalne. Pani Anna podejrzewa celową
dezinformację, bo o zmianie peronu można było uprzedzić wcześniej.

Są jeszcze bardziej jednoznaczne dowody na to, że spółka PKP Intercity
często nie informuje o połączeniach konkurencji. Zwłaszcza jeśli pytamy
o połączenia w kasach, które na wielu dworcach należą wyłącznie do tego
przewoźnika. Inna czytelniczka "Gazety" niedawno chciała kupić na
krakowskim dworcu bilet do Warszawy. Kasjerka wymieniła jej tylko
połączenia spółki PKP Intercity. O tańszych pociągach InterRegio
przypomniała sobie dopiero, gdy pasażerka zwróciła jej uwagę.

Podobną sytuacje opisała też nasza internautka, która wybierała się z
Warszawy do Łodzi pociągiem InterRegio. Kasjerka zapewniała ją, że
pociąg odjedzie z peronu czwartego, a w rzeczywistości odjechał z peronu
drugiego.

Z kolei kasjerka na Dworcu Centralnym próbowała wmówić reporterowi
"Gazety", że tzw. RegioKarnet (bilet obowiązujący w trzy wybrane dni)
nie uprawnia do przejazdu pociągami InterRegio. Konduktor przyznał
potem, że "kasjerki konkurencyjnej spółki" są często niedouczone. Jeśli
więc sami nie sprawdzimy wcześniej wszystkich szczegółów w internecie,
nie mamy co liczyć na rzetelną informację w kasach.

Paweł Ney, rzecznik spółki PKP Intercity, wątpi, żeby w przypadku
zapowiedzi na Dworcu Centralnym ktoś z premedytacją późno poinformował o
zmianie peronu. Zaznacza, że pociąg na inny tor może w ostatniej chwili
skierować dyżurny ruchu, czyli pracownik innej spółki - PKP Polskie
Linie Kolejowe. A co z dezinformacją w kasach? Zdaniem Pawła Neya
kasjerki z PKP Intercity w pierwszej kolejności powinny mówić o kursach
i zniżkach własnej firmy. - Nie należy jednak ukrywać informacji o
połączeniach konkurencyjnych - przyznaje po chwili pan rzecznik.

Władze PKP, czyli spółki matki, zapowiadają, że podobne spory kiedyś
znikną. Ma temu służyć powołanie następnej spółki kolejowej o nazwie
Dworzec Polski. Ta będzie odpowiadać i za kasy, i za perony, i za
zapowiedzi, i za wyświetlacze. Przy okazji jednak wzorem opłat
lotniskowych kolej chce wprowadzić opłaty dworcowe. To zaś oznacza, że
mogą nieco wzrosnąć ceny biletów.



On Mon, 25 Jan 2010 19:21:25 +0100, Ryszarda Leszczyńska
<ryszarda.leszczynska@gmail.com> wrote:
[color=blue]
>znikną. Ma temu służyć powołanie następnej spółki kolejowej o nazwie
>Dworzec Polski.[/color]

Powinni powolac spolke Kible PeKaPe z pelnym zarzadem i prezesem
pobierajacym pensje nie nizsza niz srednia w spolkach PKP.
[color=blue]
>Przy okazji jednak wzorem opłat lotniskowych kolej chce wprowadzić opłaty dworcowe.[/color]

myhyhyhy
[color=blue]
> To zaś oznacza, że mogą nieco wzrosnąć ceny biletów.[/color]

I jeszcze bardziej bedzie sie oplacalo jezdzic samochodami.

pozdrawiam
newrom co kiedys wolal jechac pociagiem, ale mu przeszlo.
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
[url]http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html[/url]

Dnia 25-01-2010 o 19:21:25 Ryszarda Leszczyńska
<ryszarda.leszczynska@gmail.com> napisał(a):
[color=blue]
> Gdy na Dworzec Centralny[/color]

O, a który to? Główny przemianowali na Centralny czy może powstał nowy? ;)
[color=blue]
> Ma temu służyć powołanie następnej spółki kolejowej o nazwie
> Dworzec Polski. Ta będzie odpowiadać i za kasy, i za perony, i za
> zapowiedzi, i za wyświetlacze.[/color]

Pomysł sam w sobie dobry, żeby nie sprzedawał jeden z przewoźników tylko
niezależna firma. Tylko czy trzeba w tym celu tworzyć aż kolejnąspółkę?
Żadna z dotychczasowych (neutralnych) by się tym nie mogła zająć?
Ale i tak jest oszczędnie bo przecież mogłyby powstać spółki: PKP Kasy,
PKP Perony, PKP Zapowiedzi, PKP Wyświetlacze.
[color=blue]
> Przy okazji jednak wzorem opłat
> lotniskowych kolej chce wprowadzić opłaty dworcowe. To zaś oznacza, że
> mogą nieco wzrosnąć ceny biletów.[/color]

To do tej pory kasjerki pracowały za darmo?

--
SW3
----
"Trudniej jest nie dać rządzić sobą niż rządzić innymi."
/Franciszek de La Rochefoucaul

>> Przy okazji jednak wzorem opłat[color=blue][color=green]
>> lotniskowych kolej chce wprowadzić opłaty dworcowe. To zaś oznacza, że
>> mogą nieco wzrosnąć ceny biletów.[/color]
>
> To do tej pory kasjerki pracowały za darmo?[/color]

No pewnie że tak. Nie słyszałes, że kolej to "służba" a nie praca?
:D

pozdr
T

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pruchnik.xlx.pl
  •  
     
    Linki
     
     
       
    Copyright Š 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates