[url]http://www.tinyurl.pl/?rgHozi9N[/url] Gdy na Dworzec Centralny wjeżdża tani pociąg InterRegio, zaskoczeni pasażerowie biegają między peronami, bo konkurencyjna spółka PKP Intercity "zapomina" nadać komunikatu o zmianie toru.
Nasza czytelniczka wybierała się stąd do Łodzi. Zdecydowała się na przejazd InterRegio, bo bilet kosztuje o 9 zł mniej niż w składzie Tanich Linii Kolejowych. Sprawdziła, że jej pociąg miał ruszyć o godz. 7.50 z peronu czwartego. Stawiła się na nim ze znajomymi dziesięć minut wcześniej.
- Nie było komunikatów o utrudnieniach. Nagle, trzy minuty przed odjazdem, przez megafon podano informację, że pociąg InterRegio do Łodzi stoi na peronie drugim, a po chwili, że już odjeżdża. Rzuciliśmy się biegiem na schody. Zdążyliśmy tylko dlatego, że maszynista nas widział i poczekał - opowiada pani Anna. Dodaje, że wielu innym pasażerom nie udało się wsiąść. Już w czasie jazdy od konduktora nasza czytelniczka usłyszała: często jest tak, że nie wiadomo, na który peron Dworca Centralnego zostanie wpuszczony skład InterRegio.
Za zapowiedzi na Centralnym odpowiada spółka PKP Intercity, do której należą m.in. składy TLK i Ekspres Intercity. Za pociągi InterRegio odpowiada zaś spółka Przewozy Regionalne. Pani Anna podejrzewa celową dezinformację, bo o zmianie peronu można było uprzedzić wcześniej.
Są jeszcze bardziej jednoznaczne dowody na to, że spółka PKP Intercity często nie informuje o połączeniach konkurencji. Zwłaszcza jeśli pytamy o połączenia w kasach, które na wielu dworcach należą wyłącznie do tego przewoźnika. Inna czytelniczka "Gazety" niedawno chciała kupić na krakowskim dworcu bilet do Warszawy. Kasjerka wymieniła jej tylko połączenia spółki PKP Intercity. O tańszych pociągach InterRegio przypomniała sobie dopiero, gdy pasażerka zwróciła jej uwagę.
Podobną sytuacje opisała też nasza internautka, która wybierała się z Warszawy do Łodzi pociągiem InterRegio. Kasjerka zapewniała ją, że pociąg odjedzie z peronu czwartego, a w rzeczywistości odjechał z peronu drugiego.
Z kolei kasjerka na Dworcu Centralnym próbowała wmówić reporterowi "Gazety", że tzw. RegioKarnet (bilet obowiązujący w trzy wybrane dni) nie uprawnia do przejazdu pociągami InterRegio. Konduktor przyznał potem, że "kasjerki konkurencyjnej spółki" są często niedouczone. Jeśli więc sami nie sprawdzimy wcześniej wszystkich szczegółów w internecie, nie mamy co liczyć na rzetelną informację w kasach.
Paweł Ney, rzecznik spółki PKP Intercity, wątpi, żeby w przypadku zapowiedzi na Dworcu Centralnym ktoś z premedytacją późno poinformował o zmianie peronu. Zaznacza, że pociąg na inny tor może w ostatniej chwili skierować dyżurny ruchu, czyli pracownik innej spółki - PKP Polskie Linie Kolejowe. A co z dezinformacją w kasach? Zdaniem Pawła Neya kasjerki z PKP Intercity w pierwszej kolejności powinny mówić o kursach i zniżkach własnej firmy. - Nie należy jednak ukrywać informacji o połączeniach konkurencyjnych - przyznaje po chwili pan rzecznik.
Władze PKP, czyli spółki matki, zapowiadają, że podobne spory kiedyś znikną. Ma temu służyć powołanie następnej spółki kolejowej o nazwie Dworzec Polski. Ta będzie odpowiadać i za kasy, i za perony, i za zapowiedzi, i za wyświetlacze. Przy okazji jednak wzorem opłat lotniskowych kolej chce wprowadzić opłaty dworcowe. To zaś oznacza, że mogą nieco wzrosnąć ceny biletów.
On Mon, 25 Jan 2010 19:21:25 +0100, Ryszarda Leszczyńska <ryszarda.leszczynska@gmail.com> wrote: [color=blue] >znikną. Ma temu służyć powołanie następnej spółki kolejowej o nazwie >Dworzec Polski.[/color]
Powinni powolac spolke Kible PeKaPe z pelnym zarzadem i prezesem pobierajacym pensje nie nizsza niz srednia w spolkach PKP. [color=blue] >Przy okazji jednak wzorem opłat lotniskowych kolej chce wprowadzić opłaty dworcowe.[/color]
myhyhyhy [color=blue] > To zaś oznacza, że mogą nieco wzrosnąć ceny biletów.[/color]
I jeszcze bardziej bedzie sie oplacalo jezdzic samochodami.
pozdrawiam newrom co kiedys wolal jechac pociagiem, ale mu przeszlo. -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! [url]http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html[/url]
Dnia 25-01-2010 o 19:21:25 Ryszarda Leszczyńska <ryszarda.leszczynska@gmail.com> napisał(a): [color=blue] > Gdy na Dworzec Centralny[/color]
O, a który to? Główny przemianowali na Centralny czy może powstał nowy? ;) [color=blue] > Ma temu służyć powołanie następnej spółki kolejowej o nazwie > Dworzec Polski. Ta będzie odpowiadać i za kasy, i za perony, i za > zapowiedzi, i za wyświetlacze.[/color]
Pomysł sam w sobie dobry, żeby nie sprzedawał jeden z przewoźników tylko niezależna firma. Tylko czy trzeba w tym celu tworzyć aż kolejnąspółkę? Żadna z dotychczasowych (neutralnych) by się tym nie mogła zająć? Ale i tak jest oszczędnie bo przecież mogłyby powstać spółki: PKP Kasy, PKP Perony, PKP Zapowiedzi, PKP Wyświetlacze. [color=blue] > Przy okazji jednak wzorem opłat > lotniskowych kolej chce wprowadzić opłaty dworcowe. To zaś oznacza, że > mogą nieco wzrosnąć ceny biletów.[/color]
To do tej pory kasjerki pracowały za darmo?
-- SW3 ---- "Trudniej jest nie dać rządzić sobą niż rządzić innymi." /Franciszek de La Rochefoucaul
>> Przy okazji jednak wzorem opłat[color=blue][color=green] >> lotniskowych kolej chce wprowadzić opłaty dworcowe. To zaś oznacza, że >> mogą nieco wzrosnąć ceny biletów.[/color] > > To do tej pory kasjerki pracowały za darmo?[/color]
No pewnie że tak. Nie słyszałes, że kolej to "służba" a nie praca? :D
pozdr T
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpruchnik.xlx.pl
|