|
takie tam... |
|
klik [url]http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6807361,Centrum_nie_dla_aut___kierowcy_placcie_za_wjazd.html[/url]
Płatny wjazd do Śródmieścia i dalsze rozszerzanie strefy płatnego parkowania - takie restrykcje dla kierowców proponuje przyjęta wczoraj przez Radę Warszawy strategia transportowa miasta. W zamian mają być priorytety dla komunikacji publicznej. - Nie spodziewałem się, że dokument uzyska aż takie poparcie - komentował prof. Wojciech Suchorzewski, główny autor strategii do 2015 i na kolejne lata. Głosowało za nią 33 radnych, nikt był przeciw, niektórzy wstrzymali się tylko od głosu.
Największe emocje wywołała możliwość wprowadzenia opłat za wjazd do centrum. Ratusz na razie nie podaje żadnych terminów. Na pewno nie stanie się to wcześniej niż za sześć lat. Kierowcy musieliby płacić, przekraczając Wisłostradę, Trasę Łazienkowską, Raszyńską, Towarową, Okopową i ul. Słomińskiego. Wszystko odbywałoby się automatycznie. - Dla wielu miast europejskich okazało się to dobrym sposobem na zniechęcenie kierowców do wjazdu do zatłoczonego centrum i tym samym na zmniejszenie korków - przypomina prof. Suchorzewski. Takie rozwiązanie wprowadzono już m.in. w Londynie, Sztokholmie czy Mediolanie. Wielu radnych mówiło, że z zasady nie są przeciwni tej opłacie, ale uznali, że w Warszawie nie da się jej prędko wprowadzić. - To działa w aglomeracjach, w których jest bardzo dobra komunikacja, np. kilka linii metra. Jeszcze długo nie będziemy sobie mogli pozwolić na takie restrykcje - stwierdził Dariusz Figura z PiS. Jego kolega klubowy Marek Makuch nie wykluczył opłat za wjazd do centrum, ale zaproponował duże bonifikaty dla tych, którzy płacą podatki w Warszawie.
W strategii znalazło się jednak wiele innych restrykcji dla kierowców, które mają ich odstraszać, by nie korkowali Śródmieścia. To m.in. dalsze rozszerzanie płatnego parkowania, a także przeznaczenie niektórych ulic tylko dla pieszych, rowerzystów i autobusów. Wśród nich są np. Marszałkowska (od pl. Konstytucji do pl. Unii Lubelskiej) czy Świętokrzyska (od Marszałkowskiej do Nowego Światu). W wielu miejscach byłby wprowadzony tzw. ruch uspokojony (dopuszczalna prędkość 30 km na godz. - jak dziś na Krakowskim Przedmieściu), żeby m.in. bezpiecznie mogli się tam poruszać rowerzyści.
W strategii znalazły się też plany budowy nowych linii tramwajowych np. do Wilanowa i na Tarchomin oraz drugiej linii metra z odnogą na Gocław. Według prof. Suchorzewskiego priorytetem powinno być jednak jak najszybsze uprzywilejowanie komunikacji publicznej poprzez wytyczenie wielu buspasów. Uważa też, że powinno się podnosić standard istniejących linii tramwajowych, czyli remontować tory i przystanki oraz kupować nowoczesny tabor. Miasto zamówiło już 186 niskopodłogowych tramwajów, które dotrą do 2013 r. Wczoraj podpisano zaś kolejną umowę z prywatnym przewoźnikiem - do stycznia 2010 r. firma Mobilis wypuści na ulice 50 autobusów 9- i 12-metrowych. Pozwoli to uruchomić linie w nowych osiedlach pozbawionych dziś komunikacji, m.in. w Wawrze i zielonym Ursynowie oraz rozładować tłok w autobusach kursujących Trasą Łazienkowską.
> Użytkownik "Grzenio"[color=blue] > Największe emocje wywołała możliwość wprowadzenia opłat za wjazd do centrum.[/color]
Zdaje sie ze ktos celowo lub moze przez nieuwage zapomnial o jeszcze jednej propozycji jak padla przy rozwazaniu tej strategi. Ktos rozwaza rowniez wprowadzenie oplat za korzystanie z ... warszawskich mostow. Takie rozwizanie wywolalo by dopiero emocje. AM
> Płatny wjazd do Śródmieścia i dalsze rozszerzanie strefy płatnego
Nic tylko wyprowadzić się pod Warszawę i unikać jeżdżenia do Centrum. Ja już tak zrobiłem. Będą padały sklepy, lokale, kina, usługi itp. Firmy będą się wyprowadzały na przedmieścia. Centrum opustoszeje bo po co będzie tam jeździć. Zostaną tylko Ci których nie stać na wyprowadzkę.
Użytkownik "Oki" <zarob@kase.pl> napisał w wiadomości news:h371mm$fpt$1@atlantis.news.neostrada.pl... [color=blue] > Zostaną tylko Ci których nie stać na wyprowadzkę.[/color]
niektorym szkoda zycia na wyprowadzke, bo w sumie co w tym fajnego jak sie spedza 3 godziny dziennie w samochodzie, albo innym srodku lokomocji, i marnuje zycie na dojazdy do pracy :)
"Grzenio" wrote ...[color=blue] > > Płatny wjazd do Śródmieścia i dalsze rozszerzanie strefy > płatnego parkowania - takie restrykcje dla kierowców ...[/color]
Polskie wprowadzanie pewnych sprawdzonych rozwiązań z bardziej rozwiniętych metropolii przypomina mi wprowadzenie poczty do Afryki w pewnej dziecięcej książeczce ... to tyle, książeczka nie jest poprawnie polityczna i ma już duzo lat więc nie podam tytułu. A. P.S. Napiszę tyle, że powieszono skrzynkę pocztową do której tamtejsi mieszkańcy wrzucali listy, no i tych listów było coraz więcej i więcej - w tej skrzynce oczywiście, aż skrzynka się rozpadła bo zapomniano o listonoszach itd... :) - tak to jest i w naszej Polsce/Warszawie z wieloma sprawami :(
Użytkownik "Oki" <zarob@kase.pl> napisał w wiadomości news:h371mm$fpt$1@atlantis.news.neostrada.pl...[color=blue][color=green] >> Płatny wjazd do Śródmieścia i dalsze rozszerzanie strefy płatnego[/color] > Nic tylko wyprowadzić się pod Warszawę i unikać jeżdżenia do Centrum.[/color]
Tak. Na całym świecie Centra miast są najdroższe. A w Warszawie gdzieniegdzie wyglądają jak slumsy. [color=blue] > Ja już tak zrobiłem. > Będą padały sklepy, lokale, kina, usługi itp. > Firmy będą się wyprowadzały na przedmieścia. > Centrum opustoszeje bo po co będzie tam jeździć.[/color]
Wydaje Ci się, że przyjezdni posiadacze samochodów to główny klient sklepów i lokali? Bez obaw. Nic nie padnie. Różne rozwiązania ograniczające wstęp pojazdów do Centrum są stosowane w kilki światowych metropoliach i nic się takiego nie zdarzyło.
-- Paweł
On Fri, 10 Jul 2009 11:43:08 +0200, Paweł <billg@microsoft.com> wrote: [color=blue] >Użytkownik "Oki" <zarob@kase.pl> napisał w wiadomości >news:h371mm$fpt$1@atlantis.news.neostrada.pl...[color=green][color=darkred] >>> Płatny wjazd do Śródmieścia i dalsze rozszerzanie strefy płatnego[/color] >> Nic tylko wyprowadzić się pod Warszawę i unikać jeżdżenia do Centrum.[/color] > >Tak. Na całym świecie Centra miast są najdroższe. >A w Warszawie gdzieniegdzie wyglądają jak slumsy.[/color]
Nie tylko w Warszawie. Mam świeże wrażenie sprzed 3 tygodni z paru dni w Rzymie - tam tez wiele miejsc w samym centrum wygląda poza głównymi uliczkami jak slumsy. I jest zdecydowanei brudniej niż w Warszawie.
Zdrówko
Zapomnieli o jednym malym szczegole, ze wiekszosc miast z oplatami ma obwodnice, ze do centrum wcale nie trzeba wjezdzac jak sie chce przejechac z dzielnicy na dzielnice.
Pozdr Jaro
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oe3e55lbgjdpgh6v91fi4i42fs010i6r0i@4ax.com...[color=blue] > On Fri, 10 Jul 2009 11:43:08 +0200, Paweł <billg@microsoft.com> wrote: >[color=green] >>Użytkownik "Oki" <zarob@kase.pl> napisał w wiadomości >>news:h371mm$fpt$1@atlantis.news.neostrada.pl...[color=darkred] >>>> Płatny wjazd do Śródmieścia i dalsze rozszerzanie strefy płatnego >>> Nic tylko wyprowadzić się pod Warszawę i unikać jeżdżenia do Centrum.[/color] >> >>Tak. Na całym świecie Centra miast są najdroższe. >>A w Warszawie gdzieniegdzie wyglądają jak slumsy.[/color] > > Nie tylko w Warszawie. Mam świeże wrażenie sprzed 3 tygodni z paru > dni w Rzymie - tam tez wiele miejsc w samym centrum wygląda poza > głównymi uliczkami jak slumsy. I jest zdecydowanei brudniej niż w > Warszawie.[/color]
Żadne odkrycie. Od dawna wiadomo, że Włosi to bałaganiarze i brudasy.
Paweł pisze:[color=blue] > Użytkownik "Oki" <zarob@kase.pl> napisał w wiadomości > news:h371mm$fpt$1@atlantis.news.neostrada.pl...[color=green][color=darkred] >>> Płatny wjazd do Śródmieścia i dalsze rozszerzanie strefy płatnego[/color] >> Nic tylko wyprowadzić się pod Warszawę i unikać jeżdżenia do Centrum.[/color] > > Tak. Na całym świecie Centra miast są najdroższe. > A w Warszawie gdzieniegdzie wyglądają jak slumsy.[/color]
To prawda, to wygląda fatalnie. Obawiam się, że ograniczanie ruchu w centrum spowoduje że zejdzie ono całkiem na psy. Radni sobie głosują, bo mają przekonanie o swojej wspaniałości i niezatrzymanym potoku gotówki dla nich. Oni *nie* będą płacić za przejazdy w centrum jeśli będą dalej przyklejeni do posadek. [color=blue][color=green] >> Ja już tak zrobiłem. >> Będą padały sklepy, lokale, kina, usługi itp. >> Firmy będą się wyprowadzały na przedmieścia. >> Centrum opustoszeje bo po co będzie tam jeździć.[/color] > > Bez obaw. Nic nie padnie. Różne rozwiązania ograniczające wstęp pojazdów > do Centrum są stosowane w kilki światowych metropoliach i nic się > takiego nie zdarzyło.[/color]
Jeśli to dobrze zorganizować, to nic nie padnie. Jeślibym mógł podjechać samochodem na parking na granicę centrum i przesiąść się do luźnego i nieśmierdzącego pojazdu, to wtedy OK. Dojadę nim sobie wygodnie na miejsce w czasie, w którym bym parkingu w centrum szukał.
A! I jakiś tranzyt przez miasto dodatkowy by się przydał, bo teraz Marszałkowska i Jana Pawła do tego również służą.
Tylko, że to nie nastąpi. :-) Póki co jest ciasno, a do połowy tramwajów moja osoba (1,98m) nie mieści się na wysokość. Wrrr...
To oby lepiej było! Stach -- [url]http://stachlewski.info[/url]
Grzenio pisze:[color=blue] > przeznaczenie niektórych ulic > tylko dla pieszych, rowerzystów i autobusów. Wśród nich są np. [...] > Świętokrzyska (od Marszałkowskiej do Nowego Światu).[/color]
Przecież to praktycznie zlikwiduje dojazd do/z mostu Świętokrzyskiego.
-- Alf/red/
Oki pisze:[color=blue] > Nic tylko wyprowadzić się pod Warszawę i unikać jeżdżenia do Centrum. > Ja już tak zrobiłem.[/color]
A ja wprowadziłem się do Centrum, ponieważ 1,5h dojazdy do pracy w jedną stronę okazały się średnio fajne. [color=blue] > Będą padały sklepy, lokale, kina, usługi itp. > Firmy będą się wyprowadzały na przedmieścia. > Centrum opustoszeje bo po co będzie tam jeździć. > Zostaną tylko Ci których nie stać na wyprowadzkę.[/color]
Bzdura. Jak "zablokują Centrum" i stworzą sensowną komunikację miejską (czyli coś zupełnie innego niż ten obecny syf) to aż przyjemnie będzie się po Centrum przechadzać, więc nic nie padnie.
-- Mithos
On Fri, 10 Jul 2009 18:43:43 +0200, Alf/red/ <alf_0907@ump.waw.pl> wrote: [color=blue] >Grzenio pisze:[color=green] >> przeznaczenie niektórych ulic >> tylko dla pieszych, rowerzystów i autobusów. Wśród nich są np. [...] >> Świętokrzyska (od Marszałkowskiej do Nowego Światu).[/color] > >Przecież to praktycznie zlikwiduje dojazd do/z mostu Świętokrzyskiego.[/color]
I od Trasy WZ do Ludnej nie bedzie zadne legalnego zjazdu ze skarpy. Zaiste geniusz to wymyslil.
Zdrowko
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h37rte$eas$1@news.onet.pl...[color=blue] > Oki pisze:[color=green] >> Nic tylko wyprowadzić się pod Warszawę i unikać jeżdżenia do Centrum. >> Ja już tak zrobiłem.[/color] > > A ja wprowadziłem się do Centrum, ponieważ 1,5h dojazdy do pracy w jedną > stronę okazały się średnio fajne.[/color]
O, to już nie ogrodzone osiedle w Wilanowie? [color=blue][color=green] >> Będą padały sklepy, lokale, kina, usługi itp. >> Firmy będą się wyprowadzały na przedmieścia. >> Centrum opustoszeje bo po co będzie tam jeździć. >> Zostaną tylko Ci których nie stać na wyprowadzkę.[/color] > > Bzdura. Jak "zablokują Centrum" i stworzą sensowną komunikację miejską > (czyli coś zupełnie innego niż ten obecny syf) to aż przyjemnie będzie się > po Centrum przechadzać, więc nic nie padnie.[/color]
Jak zablokują Centrum, to stanie komunikacja między dzielnicami i wtedy pozostanie tylko wziąć urlop i się przechadzać po osiedlu (tu by się przydała ta mityczna budka z piwem).
Skrypëk pisze:[color=blue] > Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości grup > dyskusyjnych:h37rte$eas$1@news.onet.pl...[color=green] >> Oki pisze:[color=darkred] >>> Nic tylko wyprowadzić się pod Warszawę i unikać jeżdżeniado Centrum. >>> Ja już tak zrobiłem.[/color] >> A ja wprowadziłem się do Centrum, ponieważ 1,5h dojazdy do pracyw jedną >> stronę okazały się średnio fajne.[/color] > > O, to już nie ogrodzone osiedle w Wilanowie? > [/color]
Pewnie na rok miał wynajęte.
-- animka
Animka pisze:[color=blue] > Pewnie na rok miał wynajęte.[/color]
Mam je nadal tylko tam nie mieszkam. Chcesz to ci wynajmę.
-- Mithos
Mithos pisze:[color=blue] > Animka pisze:[color=green] >> Pewnie na rok miał wynajęte.[/color] > > Mam je nadal tylko tam nie mieszkam. Chcesz to ci wynajmę.[/color]
Dzięki. Mam.
-- animka
Powitanko, [color=blue] > Płatny wjazd do Śródmieścia i dalsze rozszerzanie strefy płatnego > parkowania -[/color]
Jak wprowadzali platne parkowanie, to mowili, ze za zebrana kase wybuduja parkingi. Ciekawe na co teraz beda "zbierac". Swoja droga trzeba zapamietac nazwiska tych radnych, by w przyszlosci oplaty za wjazd ich tez dotyczyly jako zwyklych ludzi.
Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:[color=blue] > pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<*******[/color]
Dnia 10 lip 2009 w liście [news:h36u3h$7sj$1@atlantis.news.neostrada.pl] Grzenio [grzegorz@ankar.pl] napisał(a): [color=blue] > W wielu miejscach byłby wprowadzony tzw. > ruch uspokojony (dopuszczalna prędkość 30 km na godz. - jak dziś > na Krakowskim Przedmieściu), żeby m.in. bezpiecznie mogli się tam > poruszać rowerzyści.[/color]
Na Krakowskim to nawet Strasznicy i Policja nie jeżdżą 30 km/h.
-- Pozdrawiam, Rafał Wawrzycki
[url]http://prw.terror404.net/rwawrzycki/[/url] Odpowiadając na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpruchnik.xlx.pl
|
|
|
|
|
Linki |
|
|
|
|