|
takie tam... |
|
[url]http://wiadomosci.onet.pl/1631212,11,item.html[/url] "Połączenie Wrocławia i Łodzi ma za to zyskać status autostrady. Zdaniem PO Wrocław jest bowiem najszybciej rozwijającą się metropolią. "
może jednak Schetyno-Zdrój coś zrobi dla regionu, jak już Gosiewo poszło w niełaskę;)
pzdr, dkzzzzzzzz.
In <news:ffu1le$kqt$1@inews.gazeta.pl>, dekazzze wrote: [color=blue] > może jednak Schetyno-Zdrój coś zrobi dla regionu, jak już Gosiewo poszło w > niełaskę;)[/color]
Taaa, zamiast niepłatnej drogi ekspresowej chce zrobić płatną autostradę. Gut lok.
-- Perian Talk is cheap. Supply exceeds Demand.
[color=blue] > "Połączenie Wrocławia i Łodzi ma za to zyskać status autostrady.[/color] Zdaniem PO[color=blue] > Wrocław jest bowiem najszybciej rozwijającą się metropolią. " > > może jednak Schetyno-Zdrój coś zrobi dla regionu, jak już Gosiewo[/color] poszło w[color=blue] > niełaskę;) >[/color] To potwierdza, że polityka decyduje o gospodarce. Trzeba ukarac Kielce a wybudowac droge Schetynie i Zdrojowi. Ciekawe że ani Schetyna ani Zdrój nie występowali nigdy o budowe autostrady miedzy Łodzią a Warszawą. Pomietam jak się wsciekałem przed laty kiedy nie było tyle aut co dzis a Wrocław był cały w dziurach. Wtedy wyremontowano ul Hermanowską (ale jaki standard) choć przejeżdzało nią na godzinę 20 aut. Któregos dnia jednak zrozumiałem dlaczego miasto wpakowało tam tyle kasy, zamiast wyremontowac Bystrzycką lub Żernicką. Z krzaków na wiadukcie wyszedł Zdrojewski z wiaderkiem (ponoc tam mieszka).
Dutkiewicz mieszka gdzieś w stronę Oleśnicy (Raków?) . Kiedyś podjadę sprawdzić jak wygląda dojazd do jego domu.
Ciekawe ile pogardy jest w ludziach dla innych. Gosiewo; a jakby pisali o Kieleczcyźnie gdyby głosowali na Dupkiewicza albo Korwalewskiego ?
Inna sprawa to to, że PO obiecywało nam wiecej dróg a tymczasem juz rezygnują z części. Następna sprawa to piszą, że jeśli wybudują to wiele z nich i tak po 2012 r. Może do tego czasu inna opcja polityczna spręży się i jednak podgoni budowę dróg. Choć tak naprawdę przestaje mi zależeć na EURO i tych drogach, bo nikt nie mówi ile to bedzie kosztowac i czyim kosztem będzie zbudowane. Utrzymanie stadionu we Wrocławiu ma ponoć kosztować milion złotych. Radzę zapamiętac tę kwotę i porównać w przyszłości z rzeczywistymi kosztami. Ostatnio przyglądałem się ile osób pracuje przy Stadionie Olimpijskim i myślę że to worek bez dna. Podobnie kilka dni temu zapadła decyzja o likwidacji stadionów na ul.Skarbowców. Wiele lat wojsko i miasto myślało jak zagospodarować ten kompleks sportowy. Ja uważałem, że się nie uda i nie pomyliłem się.
-- m
> Taaa, zamiast niepłatnej drogi ekspresowej chce zrobić płatną[color=blue] > autostradę.[/color]
lepsze drogi powinny być płatne. inna rzecz ze opłaty powinny byc bardzo niskie.
Wujek Dobra Rada z kraju Rad pisze:[color=blue] > lepsze drogi powinny być płatne.[/color] Są płatne- wszyscy płacimy kupując paliwo[color=blue] > inna rzecz ze opłaty powinny byc bardzo niskie.[/color] inna rzecz, że pieniądze te nie idą na drogi Pozdrawiam
OB <niedlaspamu@interia.pl> wrote:[color=blue] > Wujek Dobra Rada z kraju Rad pisze:[color=green] >> lepsze drogi powinny być płatne.[/color] > Są płatne- wszyscy płacimy kupując paliwo[/color]
I ledwo to starcza na to co jest. Poza tym akcyza jest zwyklym podatkiem i moze isc rownie dobrze na szkly, emerytow i sluzbe zdrowia. [color=blue][color=green] >> inna rzecz ze opłaty powinny byc bardzo niskie.[/color] > inna rzecz, że pieniądze te nie idą na drogi[/color]
A czy pieniadze z VATu za czekolade ida na produkcje czekolady? Albo akcyza na alkohol na nowe fabryki wodki?
Użytkownik "Tomi" <tomi@test.net> napisał w wiadomości news:ffv932$n08$1@z-news.pwr.wroc.pl... OB <niedlaspamu@interia.pl> wrote: [color=blue] > I ledwo to starcza na to co jest. Poza tym akcyza jest zwyklym podatkiem > i moze isc rownie dobrze na szkly, emerytow i sluzbe zdrowia.[/color]
no jest. [color=blue][color=green] > > inna rzecz ze opłaty powinny byc bardzo niskie. > > inna rzecz, że pieniądze te nie idą na drogi[/color] > > A czy pieniadze z VATu za czekolade ida na produkcje czekolady? Albo > akcyza > na alkohol na nowe fabryki wodki?[/color]
no nie, ale mamili ludzi, że te pieniądze pójdą na drogi ....a wyszło jak zawsze;)
Ja w każdym razie jestem za płatnymi drogami, byleby te drogi wreszcie były. Połączenia z Wrocławia poza A4 to jest tragedia i rzeczywiście, oczywistą oczywistością jest, że połączenie Wrocław - Łódź jest bardzo ważne i bez porównania bardziej uzasadnione niż droga przez Kielce, głupi wymysł Gosiewskiego jak Wołoszczowa, zresztą nawet jakieś 2 lata temu specjalnie przejechałem się Katowice-Warszawa-Katowice żeby zobaczyć tą naszą centralną magistrale kolejową i 160-180km/h;)
pzdr, dkzzzzzzzz.
Użytkownik Tomi napisał:[color=blue] > OB <niedlaspamu@interia.pl> wrote: > [color=green] >>Wujek Dobra Rada z kraju Rad pisze: >>[color=darkred] >>>lepsze drogi powinny być płatne.[/color] >> >>Są płatne- wszyscy płacimy kupując paliwo[/color] > > > I ledwo to starcza na to co jest. Poza tym akcyza jest zwyklym podatkiem > i moze isc rownie dobrze na szkly, emerytow i sluzbe zdrowia. > > [color=green][color=darkred] >>>inna rzecz ze opłaty powinny byc bardzo niskie.[/color] >> >>inna rzecz, że pieniądze te nie idą na drogi[/color] > > > A czy pieniadze z VATu za czekolade ida na produkcje czekolady? Albo akcyza > na alkohol na nowe fabryki wodki? > > > [/color]
Ale w cenie paliwa jest podatek drogowy. Akcyza jest zupełnie innym haraczem.
Rysiek
czyli jestes za podatkami ogólnymi? a nie opłatami celowymi?
kto używa ten płaci, a nie wszyscy.
Użytkownik "dekazzze" <dekazzzek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ffvfuh$q86$1@inews.gazeta.pl... [color=blue] > oczywistością jest, że połączenie Wrocław - Łódź jest bardzo ważne i bez > porównania bardziej uzasadnione niż droga przez Kielce, głupi wymysł > Gosiewskiego jak Wołoszczowa, zresztą nawet jakieś 2 lata temu specjalnie[/color]
Za jeden peron Gosiewskiego autostrady do Łodzi raczej nie zbudujesz nawet przy talentach PO. [color=blue] > przejechałem się Katowice-Warszawa-Katowice żeby zobaczyć tą naszą > centralną magistrale kolejową i 160-180km/h;)[/color]
180 nie ma czym pociągnąć. Najszybsze lokomotywy PKP wyciągają 160. Skądinąd to ciekawy argument przejechać się pociągiem i na tej podstawie postulować budowę autostrady.
Hej!
"Wujek Dobra Rada z kraju Rad" <miliarder@wywal.gazeta.stad.pl.to> napisał w wiadomości news:ffuvin$cd6$1@news.dialog.net.pl... [color=blue] > lepsze drogi powinny być płatne. > inna rzecz ze opłaty powinny byc bardzo niskie.[/color]
Zobacz A4 Katowice-Kraków. 13zł za przejechanie 61km odcinka koncesyjnego. To już jest bliskie kosztowi spalanego paliwa przez mój samochód. Do tego dodajmy w kierunku do Krakowa:
1. 11km ruchu dwukierunkowego 2. zwężenia do jednego pasa - nie wiem, jak teraz - kiedyś łącznie z kilka km by się uzbierało.
I okazuje się, że buli się więcej, niż kosztuje paliwo, a otrzymuje się niepełnowartościową usługę. Tak swoja drogą, to 2-3 lata temu też nie chciałem zapłacić na drugim punkcie poboru, bo nie zostałem ostrzeżony, że produkt jest niepełnowartościowy. Mało tego - odmówiono przyjęcia reklamacji w punkcie sprzedaży, wysylając mnie do Stalexportu SA - czyli innej firmy! Stalexport nie raczył odpowiedzieć na moją reklamację wysłaną do nich mailem. Czyli serwis też dziadowski.
-- Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 > to idiotyczne tlumaczenie "za bardzo cie szanuje..." wole zeby facet mnie mniej szanowal za to czesciej bzykal... <rysa>
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:fg0rgg$h1h$1@news.dialog.net.pl...[color=blue] > Użytkownik "dekazzze" <dekazzzek@gazeta.pl> napisał w wiadomości > news:ffvfuh$q86$1@inews.gazeta.pl... > > 180 nie ma czym pociągnąć. Najszybsze lokomotywy PKP wyciągają 160. > Skądinąd to ciekawy argument przejechać się pociągiem i na tej podstawie > postulować budowę autostrady.[/color]
co wymyślasz za bzdury, przejechałem się żeby zobaczyć tą prędkość, ciekaw jestem czy dalej tam mimo Wołoszczowy 160 rozwija, z autostradą poza wątkiem ta wypowiedź nie ma nic wspólnego, nie wiem czego nie rozumiesz. A podstaw do budowy autostrady też nie widzisz i nie rozumiesz? to dopiero jest ciekawe.
pzdr, dkzzzzzzzzzzz.
dekazzze wrote: [color=blue] > Połączenia z Wrocławia poza A4 to jest tragedia i rzeczywiście, > oczywistą oczywistością jest, że połączenie Wrocław - Łódź jest > bardzo ważne i bez porównania bardziej uzasadnione niż droga przez > Kielce,[/color]
Rzadko jeździsz tą trasą, prawda? W sensie Piotrków Trybunalski - Sulejów - Radom i PT -Sulejów - Kielce. Otóż dowcip polega na tym, że gross ruchu z Piotrkowa na wschód odbija właśnie w Sulejowie w kierunku Kielc. A wzmiankowana droga 74 jest wąska i miejscami bardziej plugawa, niż Krakowska we Wrocławiu.
I nie twierdzę, że drogi z Wro do Łodzi nie trzeba. Trzeba. Sam z niej będę korzystał, może czas przejazdu mi się skróci?. I może być autostrada, bo co mi po S8, skoro w każdej wsi ograniczenie do 50 i fotoradar? Ale sprzeciwiam się twierdzeniu, że droga z PT na południowy-wschód nie jest potrzebna.
Pozdrawiam, Grzesiek -- Nowy poczmistrz przybyły do Kodnia pojął trzy żony w ciągu tygodnia. Gdy go spytano, czy zawsze mieć zwykł trzy, odparł: ,,Tak, jedna łatwo się sprzykrzy. Bigamia zaś, a fe! -- to zbrodnia!'' (C) Janusz Minkiewicz
Użytkownik "dekazzze" <dekazzzek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:fg1oft$nvm$1@inews.gazeta.pl...[color=blue] > Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości > news:fg0rgg$h1h$1@news.dialog.net.pl...[color=green] >> Użytkownik "dekazzze" <dekazzzek@gazeta.pl> napisał w wiadomości >> news:ffvfuh$q86$1@inews.gazeta.pl... >> >> 180 nie ma czym pociągnąć. Najszybsze lokomotywy PKP wyciągają 160. >> Skądinąd to ciekawy argument przejechać się pociągiem i na tej podstawie >> postulować budowę autostrady.[/color] > > co wymyślasz za bzdury, przejechałem się żeby zobaczyć tą prędkość, ciekaw[/color]
Ta bzdura jest twoim dziełem. [color=blue] > jestem czy dalej tam mimo Wołoszczowy 160 rozwija, z autostradą poza > wątkiem ta wypowiedź nie ma nic wspólnego, nie wiem czego nie rozumiesz.[/color]
Skoro nie ma nic wspólnego, to dlaczego napisałes o obu w jednym zdaniu? [color=blue] > A podstaw do budowy autostrady też nie widzisz i nie rozumiesz? to dopiero > jest ciekawe.[/color]
To wymień te podstawy, których rzekomo nie widzę i nie rozumiem.
Grzegorz Sapijaszko pisze: [color=blue] > I nie twierdzę, że drogi z Wro do Łodzi nie trzeba. Trzeba. Sam z niej będę > korzystał, może czas przejazdu mi się skróci?. I może być autostrada, bo co > mi po S8, skoro w każdej wsi ograniczenie do 50 i fotoradar? Ale > sprzeciwiam się twierdzeniu, że droga z PT na południowy-wschód nie jest > potrzebna. >[/color] Wszystkie drogi są potrzebne tylko że niektóre bardziej a niektóre mniej i Wrocław-Łódź-warszawa zalicza się do tej pierwszej kategorii, a PT-Kielce-SW do drugiej (a może i trzeciej).
Użytkownik "garym" <garym&do_wyciecia&@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:fg3422$m4m$2@srv.cyf-kr.edu.pl... [color=blue] > Wszystkie drogi są potrzebne tylko że niektóre bardziej a niektóre mniej i > Wrocław-Łódź-warszawa zalicza się do tej pierwszej kategorii, a > PT-Kielce-SW do drugiej (a może i trzeciej).[/color]
o dokładnie o to chodzi, a przez Łódź, Piotrków zdarza mi się jeździć czasami kilka razy w miesiącu.
pzdr, dkzzzzzzzz.
On Sat, 27 Oct 2007 11:15:03 +0200, Wujek Dobra Rada z kraju Rad[color=blue][color=green] >> Taaa, zamiast niepłatnej drogi ekspresowej chce zrobić płatną >> autostradę.[/color] > >lepsze drogi powinny być płatne. >inna rzecz ze opłaty powinny byc bardzo niskie.[/color]
Czemu niska ? Prawdziwa powinna byc. Pod warunkiem ze na benzyne tez prawdziwa :-)
J.
On Sat, 27 Oct 2007 11:57:22 +0000 (UTC), Tomi wrote:[color=blue] >OB <niedlaspamu@interia.pl> wrote:[color=green] >> Wujek Dobra Rada z kraju Rad pisze:[color=darkred] >>> lepsze drogi powinny być płatne.[/color] >> Są płatne- wszyscy płacimy kupując paliwo[/color] > >I ledwo to starcza na to co jest.[/color]
Starcza z 3-krotnym naddatkiem. [color=blue] >Poza tym akcyza jest zwyklym podatkiem >i moze isc rownie dobrze na szkly, emerytow i sluzbe zdrowia.[/color]
Moze, ale czemu na szkoly, emerytow i szpitale opodatkowac paliwo ? Podatek od luksusu ? [color=blue][color=green][color=darkred] >>> inna rzecz ze opłaty powinny byc bardzo niskie.[/color] >> inna rzecz, że pieniądze te nie idą na drogi[/color] > >A czy pieniadze z VATu za czekolade ida na produkcje czekolady?[/color]
Ale czekolada jest opodatkowana tak samo jak zasadniczo wszelkie inne towary. A benzyna ekstra.
J.
[color=blue] > no nie, ale mamili ludzi, że te pieniądze pójdą na drogi ....a[/color] wyszło jak[color=blue] > zawsze;) >[/color] Czego ty chcesz przeceiż na drogi i tak idzie więcej niz z podatku drogowego. I tak na drogi idzie za dużo.Przez rozwój drog cierpi kolej a po autostradach śmigaja głównie przewoźnicy tranzytowi którzy wnosza jakies tam symboliczne opłaty. Białorus pobiera za tranzyt takie opłaty, że starcza na budowę autostrad. W polsce nie ma autostrad nie dlatego że nie ma na nie pieniędzy tylko dlatego że ci co dostali koncesje uznali że opłaty będą za wysokie i gro Polaków będzie jeżdziło bocznymi drogami. Dlatego zarządali aby państwo partycypowało w kosztach budowy dróg. To jest głowna przyczyna poślizgów bo prywatni inwestorzy zamarzyli sobie aby więcej zarobić.
-- m
[color=blue] > porównania bardziej uzasadnione niż droga przez Kielce, głupi wymysł > Gosiewskiego jak Wołoszczowa, >[/color] Skąd wiesz ze głupi ? To punk widzenia kierowcy. Wybetonowanie przystanku PkP w Wołoszczowej kosztuje grosze w porównaniu z ceną budowy autostrady. Może metr a moze 10 metrow autostrady za tę kasę wybudujesz. To miało wydzwiek propagandowy gdy przez piejscowość przebiega kolej kóra nareszcie sie tam zaterzymuje dzieki czemu ludzie nie musza kupowac aut . Inna sprawa czy muszą sie tam zatrzymywac ekspresy ale to nie ma zwiazku z kosztami i mozna dopracować.
zresztą nawet jakieś 2 lata temu specjalnie[color=blue] > przejechałem się Katowice-Warszawa-Katowice żeby zobaczyć tą naszą[/color] centralną[color=blue] > magistrale kolejową i 160-180km/h;) >[/color] I masz odpowiedź na swoje pytanie.
Śmieszne że polityka decyduje o budowie dróg. Kielce głosowaly na PIS to je ukarzemy . Haha . Jak na razie to więcej dróg odwołano niż zaplanowano. A miało byc tak pięknie . Jeśli za krótki odcinek autostrady koło Krakowa trzeba było płacić ok 10-12 zł to ile będą wynosiły opłaty za cały kraj ? Rozumiem budowę autostrad jako alternatywę dla koleji ale nie zamiast. Po kiego mi autostrada Zdroja do Warszawy skoro już tyle kasy wtopiono w obecna drogę. Jak tak będą zmieniać szybka droge na autostradę to pewnie ta szybka kolej do Warszawy "ominie Wrocław". Ciekawe dlaczego tak przycichło.
-- m
[color=blue] > co wymyślasz za bzdury, przejechałem się żeby zobaczyć tą prędkość,[/color] ciekaw[color=blue] > jestem czy dalej tam mimo Wołoszczowy >[/color] Jakaś fobia powyborcza ?
160 rozwija, z autostradą poza wątkiem[color=blue] > ta wypowiedź nie ma nic wspólnego, nie wiem czego nie rozumiesz. A[/color] podstaw[color=blue] > do budowy autostrady też nie widzisz i nie rozumiesz? to dopiero[/color] jest[color=blue] > ciekawe. >[/color] Jest oczywiste że normalny Polak który chce dojechac szybko do Warszawy woli wydac pieniądze na kolej niż na autostradę. Chodzi tu o koszty, bezpieczeństwo, wygode itd . To raczej dziwne dlaczego ty nie zrozumiałeś wypowiedzi poprzednika. NAm obiecywano szybka kolej i szybka droge . Teraz mozemy dostać płatną autostradę czyli nici z darmowej drogi i superkoleji. -- m
[color=blue] > Moze, ale czemu na szkoly, emerytow i szpitale opodatkowac > paliwo ? >[/color] A co bys chciał opodatkować szkoły na szkoły, emerytów na emerytów , szpitale na szpitale ? A może na krzyż ?
[color=blue] > Podatek od luksusu ? >[/color] Nie, od głupoty. Podatek od paliwa ma ograniczyc niejkontrolowany rozwój motoryzacji. Podatek sie powinno nakładac tam gdzie go najchetniej ludzie płacą. Podatek powinien byc sopawiedzliwy. To znaczy ze na autostrady nie powinnii tyle samo płacic z podatków ci co nie mają samochodu z tymi co bez samochodu życ nie mogą. Każdy sam decyduje ile benzyny spali i ile podatku w niej zapłaci. Jak pisałem to sa podatki od głupoty a nie od luskusu. Wysoka akcyza jest w paliwie, paierosach, wódce. jak można to krytykować ? Co możnaby w zamian opodatkować ?
[color=blue][color=green][color=darkred] > >>> inna rzecz ze opłaty powinny byc bardzo niskie.[/color][/color] >[/color] Che che ale to akurat najłatwiej obliczyć.Znane sa koszty budowy dróg , okres eksploatacji w dzierżawie i opłaty muszą być takie aby chiało się komus na te drogi wydac kasę. Opłąty nie moga byc tanie. Tempo budowy autostrad nie może być za duże bo to znaczy ze zyski będa nadmierne. Inwestorzy sami powinni zabiegać o koncesje na budowe autostrad aż rynek to wyreguluje.
[color=blue] > Ale czekolada jest opodatkowana tak samo jak zasadniczo wszelkie > inne towary. A benzyna ekstra. >[/color] Nie tylko benzyna . Praca ludzka jest bardziej opodatkowana . Kazda zarbiona złotówka to 22% VAtu i 19 dochodowego plus 43 % ZUS co daje 84 % podatku ( trzeba dodać do tego koszt zorganizowania miejsca pracy , koszt pozyskania klienta itd). Zatem z pracy pożytek ( z grubsza zysk netto ) to kilka %. Dlaczego benzyna , która niedługo będzie kosztowała 20 zł za litr ( i tak ją będą kupować) bo złoża się kurczą nie ma byc opodatkowana tak aby z tych podatków pokryć straty zwiazana e zkomunikacją ? Zatrucie środowiska (ołów, opony,plastiki,spaliny) wypadki i koszty społeczne, koszty budowy dróg. To sa ogromne koszty , których i tak opłaty zawarte w benzynie nie pokrywaja tak jak i akcyza w wódce nie pokrywa strat związanych z naduzywaniem alkoholu.
Benzyna według mnie powinna radykalnie zdrożeć bo wrocławscy kierowcy z braku miejsca zaczynają parkować na trawnikach i w miejscach niedozwolonych. Autostrady nie służą równo społeczeństwu. Płącą wszyscy a korzysta cześć . Dobrze by to było widać gdyby państwo nie wchodziło z udziałem w partnerstwie państwowo-prywatnym, a autostrady byłyby budowane z kredytów skoro są takie potrzebne ( w domysle opłacalne).
-- m
[color=blue] > czyli jestes za podatkami ogólnymi? > a nie opłatami celowymi? > > kto używa ten płaci, a nie wszyscy. > >[/color] Tak właśnie napisał. To jest polityka liberalna. Łatwo wykazać wzrost gospodaczy rejonu i natychmiastowe efekty rozwoju dróg. Trudno policzyć koszty społeczne. Jakoś nikt nie myśli o poprawieniu komunikacji miejskiej i o stratach gdy milony pasazerów tracą codzienie kilkadziesiąt minut. Podobnie z remontem drogi w mieście , którą traktuje się jako "bank czasu" i ruchomą bazę sprzętu. Budowy przeprowadzane są na jedną zmianę a firma czeka na następne zlecenie aby dowolnie przerzucać sprzet i ludzi między budowami. Nikt nie liczy ( bo i po co ) kosztów stania w korkach. Paryż wypowiedział wojnę samochodom i pod pozorem poprawiania układu komunikacyjnego zbił juz ruch o 15%. Polskie autostrady będą służyły Niemcom do handlu z Rosją co będzie powodowało systematyczny spadek hadlu polskiego.
Dlatergo UE tak chętnie dotuje inwestycje w drogi w Polsce, zamiast w ochronę środowiska.
-- m
[color=blue] > Czemu niska ? Prawdziwa powinna byc. > Pod warunkiem ze na benzyne tez prawdziwa :-) >[/color]
A co to jest cena prawdziwa skoro cena ropy jest dyktowana wedle widzimisię ? Gdyby opłata za autostradę miała byc prawdziwa to trzeba by doliczyć koszty utrzymywania cała zycie kalek , koszty wychowania i kształcenia. Koszty eksmisji ludzi z pasa pod autostradę itd . Cena "prawdziwa" mogłaby być nie do przyjęcia przez kierowców.
Cena powinna być wysoka ograniczona przez państwo do datiej wysokosći aby kolejni inwestorzy zabijali się o koncesje. Z czasem państwo powinno ograniczyć tę kwotę mocniej . Kto pierwszy by wybudował ten by najwięcej zarobił. Przecież czas jest najważniejszy. Jeśli inwestor przesadziłby z opłatą to ludzi jeździliby bocznymi darmowymi drogami. Można by robić promocyjne obniżki opłat tak aby dobrać ją tak by zmaksymalizować zyski. Zatem cena nie powinna być prawdziwa tylko gwarantująca szybkie zaspokojenie potrzeb w zakresie budowy dróg. Wtedy nie bylibyśmy ogłupiani czy zawinił PiS czy PO tylko byłoby wiadomo że mało się buduje bo trudno na tym zarobić bo ludzie autostrad nie potrzebują. A autostrady dla TiRów to głupi pomysł bo łatwo policzyć ile by kosztowało wożenie TiRów na lawetach od granicy do granicy. Zresztą już za rok obcy przewoźnicy kolejowi nam pokażą czy wożenie TiRów pociągami obniża koszty transportu.
-- m
Witam!
No nie mogłem się postrzymać, sorry...
m <NoSpam@onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:fgcfar$u5k$1@atena.e-wro.net...
(...)[color=blue] > Benzyna według mnie powinna radykalnie zdrożeć bo wrocławscy kierowcy > z braku miejsca zaczynają parkować na trawnikach i w miejscach > niedozwolonych.[/color] (...)
Mistrzowski łańcuch przyczynowo-skutkowy :-))) Autor! Autor!
Zdrówka - Wojtek H.
Użytkownik "Wojtek H." <sp6mlz@poczta.ciach.onet.pl> napisał w wiadomości news:fgfsa7$f2f$1@news.onet.pl... [color=blue][color=green] >> Benzyna według mnie powinna radykalnie zdrożeć bo wrocławscy kierowcy >> z braku miejsca zaczynają parkować na trawnikach i w miejscach >> niedozwolonych.[/color] > (...) > > Mistrzowski łańcuch przyczynowo-skutkowy :-))) > Autor! Autor![/color]
też już chciałem coś napisać, ale wg mnie szkoda klawiatury było w tym przypadku, niemal jak na boukuna;)))
pzdr, dkzzzzzzzzz.
[color=blue][color=green] > > Mistrzowski łańcuch przyczynowo-skutkowy :-))) > > Autor! Autor![/color] > > też już chciałem coś napisać, ale wg mnie szkoda klawiatury było w[/color] tym[color=blue] > przypadku, >[/color] Chciałes ale nie wiedziałes co. Klawiatury było ci szkoda aby napisac coś na temat, ale nigdy nie jest ci "szkoda klawiatury " aby wyładowywać swoje frustracje lub dopieprzać się do ludzi
[color=blue] > niemal jak na boukuna;))) >[/color] Zostaw boukuna w spokoju (on kocha Żydów tak jak ty grupowiczów :P) Jak zamiast pisać o Wrocławiu bedziesz dalej robił osobiste wycieczki to boukun przy dekazzze będzie się wydawał normalnym człowiekiem.
-- m
[color=blue][color=green] > > Benzyna według mnie powinna radykalnie zdrożeć bo wrocławscy[/color][/color] kierowcy[color=blue][color=green] > > z braku miejsca zaczynają parkować na trawnikach i w miejscach > > niedozwolonych.[/color] > (...) > > Mistrzowski łańcuch przyczynowo-skutkowy :-))) > Autor! Autor! >[/color]
Proste, w latach 70-tych benzyna kosztowała grosze i motoryzacja na zachodzie rozwijała się w takim tempie, że nie nadążano budowac nowych dróg. Pomógł kryzys naftowy po którym ceny benzyny znacznie skoczyły do góry, a ludzie zaczeli rezygnowac z aut.
Ponieważ państwo nie może windować cen samochodów ( juz i tak próbowało wszystkiego) bo stare auta trzeba gdzies upchnąć aby sprzedawaly się nowe, więc może tylko podnosić cenę benzyny lub stosować szykany administracyjne itp. Np w Japoni cena miejsca parkingowego w centrum jest wyższa niż wartośc auta.
Inny przykład Gdyby we Wrocławiu znieść bilety parkingowe to uzyskano by efekt psychologiczny powodujący chęć posiadania samochodu u większej ilości ludzi. Gdyby przy tym SM nie karała mandatami to trudno sobie nawet wyobrazić co by kierowcy wyrabiali.
Oczywiście sztuczne podnoszenie ceny benzyny nie jest juz bardziej możliwe , bo wkrótce jej cena zacznie się sama piąć w górę.
-- m
Witam!
Użytkownik m <NoSpam@onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:fgi7gi$s9m$1@atena.e-wro.net...[color=blue] >[color=green][color=darkred] > > > Benzyna według mnie powinna radykalnie zdrożeć bo wrocławscy[/color][/color] > kierowcy[color=green][color=darkred] > > > z braku miejsca zaczynają parkować na trawnikach i w miejscach > > > niedozwolonych.[/color] > > (...) > > > > Mistrzowski łańcuch przyczynowo-skutkowy :-))) > > Autor! Autor! > >[/color] > > Proste, w latach 70-tych (...)[/color]
Spoko. Każdy ma prawo mieć słabszy dzień. Byle tego prawa nie nadużywać.
Pozdrawiam serdecznie - Wojtek H.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpruchnik.xlx.pl
|
|
|
|
|
Linki |
|
|
|
|